Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Wel bijzonder dat het dus veiliger is om bij iemand die gevaccineerd is maar wel corona heeft in het theater te zitten als bij iemand die niet gevaccineerd is maar wel ene negatieve test heeft. Benieuwd of we daar nog vragen over krijgen.

Forza AZ

Well-known member
Wel bijzonder dat het dus veiliger is om bij iemand die gevaccineerd is maar wel corona heeft in het theater te zitten als bij iemand die niet gevaccineerd is maar wel ene negatieve test heeft. Benieuwd of we daar nog vragen over krijgen.
Dat is toch niet zo onlogisch. Het risico op ziekenhuisopname is veel groter voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Dus is het veiliger als er geen mensen aanwezig zijn in het theater die niet gevaccineerd zijn. De gevaccineerde mensen die wel aanwezig zijn kunnen dan wel besmet worden, maar de kans dat ze in het ziekenhuis belanden is nihil.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is toch niet zo onlogisch. Het risico op ziekenhuisopname is veel groter voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Dus is het veiliger als er geen mensen aanwezig zijn in het theater die niet gevaccineerd zijn. De gevaccineerde mensen die wel aanwezig zijn kunnen dan wel besmet worden, maar de kans dat ze in het ziekenhuis belanden is nihil.

De kern van ongevaccineerden tegen zichzelf beschermen.

Forza AZ

Well-known member
Maar dan blijkt het testen voor toegang een wassen neus te zijn.
Ongevacineerden kunnen het virus sneller doorgeven, dus daarom is het belangrijk dat het zeker is dat die niet besmet zijn als ze bij een evenement aanwezig zijn. Voor hunzelf geeft dat inderdaad geen zekerheid omdat ze alsnog door gevaccineerden besmet kunnen worden.

Het meest veilig zou zijn om bij evenementen iedereen te testen (zelf zou ik overigens niet achter zo'n maatregel staan), maar dat is qua uitvoering natuurlijk wel veel lastiger en duurder.

zwammy

Well-known member
Nee, maar toen gaf Gommers er al geen uitbreiding kwam want wat moest je met al die mensen als de pandemie voorbij zou zijn. Onze ziener.

Eef de Kip

Well-known member
Daar kan ik me best wel iets bij voorstellen, anderhalf jaar geleden maar goed, met de kennis van nu is het weer anders natuurlijk.

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ook met een verdubbeling heb je niet voldoende om alle ongevaccineerden op te nemen.

zwammy

Well-known member
Jeehee een zorgbonus van 385. Helaas geen structureel erbij want dat is niet nodig. Volle bak leegloop overal maar goed, we mogen niet klagen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jeehee een zorgbonus van 385. Helaas geen structureel erbij want dat is niet nodig. Volle bak leegloop overal maar goed, we mogen niet klagen.
Jep, zag het. Kan ik weer een keertje naar de hoeren, op kosten van de belastingbetaler.

Bovenaan