Coronavirus 2

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is al jaren, vanaf 2016 alleen toen met griep, nu sinds 2 jaar met corona. Redenen zijn ook bekend maar die blijken niet benoemd te kunnen worden. Ook 7 minder trouwens op de IC dan gisteren, maar weer versoepelingen lijkt me.
Ja precies. Eigenlijk is elk normaal denkend mens met wie ik het erover gehad heb de afgelopen weken het er wel over eens dat we met elkaar moeten accepteren dat het coronavirus onderdeel is en blijft van ons leven. Dat er mensen goed ziek van kunnen worden en dat het wellicht een goed idee is om er elk jaar een prikje voor te halen, voor diegenen die dat willen. Maar dat het om de paar maanden ontnemen van maatschappelijke vrijheden op een gegeven moment onnodig en vooral onwenselijk is.

zwammy

Well-known member
Ik weet ook niet of de deler van deze link bij de kwakzalvers hoort maar het vrouwke is iig van het ziekenhuis in Maastricht. En die zegt eigenlijk precies het omgekeerde als wat Hugo zegt, maar ja, Hugo zal er wel dichterbij zitten.

De Wolf

Well-known member
Ik weet ook niet of de deler van deze link bij de kwakzalvers hoort maar het vrouwke is iig van het ziekenhuis in Maastricht. En die zegt eigenlijk precies het omgekeerde als wat Hugo zegt, maar ja, Hugo zal er wel dichterbij zitten.

Dat heeft voor een deel te maken met een uitbraak in een zorgcentrum net boven Maastricht.

Max

Administrator
Forumleiding

Ik zag al via LinkedIn dat dit de opvolger was van de kwakzalvers en het AD. Vergeet niet deze massaal te delen.

JMD

Well-known member

Marcel Levi vindt het ook allemaal wat overdreven
Maar goed, dat is dan maar een hoogleraar geneeskunde, maar omdat hij niet de de juiste boodschap overbrengt zal het wel een wappie zijn. ;)

erka

Well-known member
Toch grappig, daar waar de piek van de "dansen met Janssen" golf Groningen wel raakte, stijgt het aantal besmettingen hier eigenlijk maar heel licht, net als in de 1e en 2e golf. Deze week maar 7% meer besmettingen dan vorige week en ziekenhuizen zelfs gelijk.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Toch grappig, daar waar de piek van de "dansen met Janssen" golf Groningen wel raakte, stijgt het aantal besmettingen hier eigenlijk maar heel licht, net als in de 1e en 2e golf. Deze week maar 7% meer besmettingen dan vorige week en ziekenhuizen zelfs gelijk.
Dat is natuurlijk ook wel logisch, gezien dat onderzoek van laatst dat alleen mensen met een bepaald intelligentieniveau besmet kunnen raken met Corona.

Jamel

Administrator
Forumleiding
"Hou 1,5 meter afstand aan en werk thuis wanneer mogelijk, blijf thuis bij klachten en laat je testen. Hanteer een QR-code bij bepaalde risicovolle activiteiten. Het zijn allemaal maatregelen die volgens mij nauwelijks zijn nageleefd", zegt Kluytmans. "Ik heb de persconferentie nog nagekeken en Mark Rutte heeft het allemaal genoemd, maar ik heb de angst dat mensen pas weer wat gaan doen als het écht misloopt."

Kluytmans: "Dat virus is gewoon niet weg. Ook niet met vaccinatie. Het wordt wel hanteerbaar, maar het probleem gaat niet volledig weg. Dit virus is erbij gekomen en zal zeker ieder jaar zijn tol blijven eisen."

Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar volgens mij zegt dit OMT-lid dus dat we wat hem betreft voor de rest van ons leven in een anderhalve meter samenleving blijven wonen.

ALenstra

Well-known member
Ja dat is wel de bedoeling. Er zijn sowieso mensen van wie ik wil dat ze minstens anderhalve meter van mij staan. Ik ben voor!

zwammy

Well-known member
Nou ja zeg, dat is wel heel verrassend dat ze willen dat de QR code en het testen blijft. Zo, hier moet ik even van bijkomen.

erka

Well-known member

Allemaal dankzij Kabouter Van Dissel! Ik hoop echt dat die man vervolgd gaat worden voor ernstige nalatigheid. Wat heeft hij toch een ravage aangericht met zijn achterhaalde opvattingen. De ministers uiteraard ook, maar goed, die moesten zeker in het begin ook maar vertrouwen op de "deskundigen".

De Wolf

Well-known member

Allemaal dankzij Kabouter Van Dissel! Ik hoop echt dat die man vervolgd gaat worden voor ernstige nalatigheid. Wat heeft hij toch een ravage aangericht met zijn achterhaalde opvattingen. De ministers uiteraard ook, maar goed, die moesten zeker in het begin ook maar vertrouwen op de "deskundigen".
Ik weet dat het niet je beste vriend is maar om hem nu de schuld te geven. De uitvoering is uiteindelijk aan het kabinet dus dan kan je Rutte en de Jonge de schuld geven. Daarnaast is achteraf praten ook heel gemakkelijk.

erka

Well-known member
Ik weet dat het niet je beste vriend is maar om hem nu de schuld te geven. De uitvoering is uiteindelijk aan het kabinet dus dan kan je Rutte en de Jonge de schuld geven. Daarnaast is achteraf praten ook heel gemakkelijk.

Achteraf praten? Al sinds maart/april 2020 tegen het beleid van dit kabinet, geloof ik en al helemaal tegen Disselmans.

Wat je zegt over uitvoering klopt op zich wel, maar zij baseren zich ook maar op adviezen van RIVM, OMT etc.
Pas toen ze zelf gingen nadenken en niet altijd meer klakkeloos Van Dissel gingen volgen werden er stappen gezet.

De Wolf

Well-known member
Wat je zegt over uitvoering klopt op zich wel, maar zij baseren zich ook maar op adviezen van RIVM, OMT etc.
Pas toen ze zelf gingen nadenken en niet altijd meer klakkeloos Van Dissel gingen volgen werden er stappen gezet.
Dat denken kan je beter aan OMT leden overlaten en dat is niet alleen Van Dissel. Ik lees zojuist dat volgens Marc Bonten het OMT alleen op plekken met QR code de anderhalve meter losgelaten kon worden. Kabinet heeft blijkbaar overal van gemaakt.

zwammy

Well-known member
Zozo, bezig met een coronapas voor het werk. Dat kan alleen maar goed gaan.

Nu blijken het vooral ongevaccineerde dikke moslims op de ic te zijn. Kijken hoe de media dit kan framen naar Urk en Staphorst.

Bovenaan