Coronavirus 2

JMD

Well-known member
De ironie is wel dat wij voorlopen op Duitsland met vaccineren.
Jep.
Wat dus tevens aantoont dat alleen vaccineren niet helpt. Israël was pijlsnel met vaccineren, maar daar zag je op een gegeven moment hetzelfde gebeuren als wat nu in zo ongeveer heel West Europa gebeurt. De vaccins werken (helaas) maar tijdelijk, en vooral bij ouderen gaat de werking ervan snel naar beneden (wat overigens ook niet geheel verrassend is, niet voor niks is de griepprik vooral vaak gericht op ouderen). Er liggen niet voor niks nu heel veel gevaccineerde ouderen in de ziekenhuizen, de werking van het vaccin neemt bij hen snel af.

gevegt

Well-known member
Van wat ik er van begrepen heb is men in Duitsland vooral bezorgt omdat het vaccineren stagneert en vooral de minder bedeelden niet gevaccineerd zijn, en juist die groep zich niet goed aan de regels houdt en ziek wordt.

RistoDB

Administrator
Forumleiding
Serologisch testen en je weet of je (zelf) weer vrolijk over straat kunt huppelen en anders is voorzichtigheid geboden. Neem een strippenkaart op de vaccins wat mij betreft.

Bonehead

Well-known member
Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat er aan de Duitse kant van het grensgebied je zo af en toe kunt spreken van Nederlandse enclaves.
Klopt. Veel mensen wippen de grens over omdat daar de huizen gewoon goedkoper zijn. Maar nu wonen er al weinig Grefo's aan deze kant van de grens, dus ik vermoed dat het over de streep niet anders zal zijn. Maar gezien het totale plaatje is het natuurlijk helemaal peanuts.

De aandacht op de conservatieve christenen staat in geen verhouding met het aandeel wat ze hebben onder de ongevaccineerden.

gevegt

Well-known member
Klopt. Veel mensen wippen de grens over omdat daar de huizen gewoon goedkoper zijn. Maar nu wonen er al weinig Grefo's aan deze kant van de grens, dus ik vermoed dat het over de streep niet anders zal zijn. Maar gezien het totale plaatje is het natuurlijk helemaal peanuts.

De aandacht op de conservatieve christenen staat in geen verhouding met het aandeel wat ze hebben onder de ongevaccineerden.
Weet ik toch.
Net als in Nederland is het vooral in de grote steden een redelijk groot probleem. Niet alleen bij de allochtonen, maar ook bij de inheemse bevolking die ietwat langschedelig is. De overheid zit er mee in de maag, maar weet de oplossing niet te vinden.
Het bij naam benoemen is een politieke doodzonde. Komt bij dat de overheid zelf mede schuldig is aan de ontstane situatie.

zwammy

Well-known member
Mwah, met 12,4% van de bevolking 40 tot 60% van de ic bezet houden is toch een redelijk groot aantal. Maar goed, zijn maar statistieken.

BlauwVinger

Well-known member
Het vereist het nodige incasseringsvermogen als luchthaven-officials op Hurghada Airport tijdens de incheckprocedure je de toegang tot de vlucht naar Schiphol ontzeggen op grond van schrijnende ondeskundigheid. Er wordt hardnekkig beweerd dat Nederland het Egyptische corona-vaccinatiebewijs niet accepteert; en je wordt gesommeerd om ogenblikkelijk de vertrekterminal te verlaten om elders een pcr-test te ondergaan.

Het Nederlandse echtpaar dat vóór ons incheckte liet zich door de dienstdoende overheidsklerk intimideren en overrompelen en liet zich daadwerkelijk wegsturen voor een pcr-test buiten de luchthaven.

We hielden zélf voet bij stuk, geschraagd door de Engelstalige tekst op de website van de Nederlandse Ambassade in Cairo, uiteindelijk gesteund door 'hulptroepen' van Egyptenaren die óók naar Nederland wilden terugreizen en óók werden geweigerd. Uiteindelijk bezweek de functionaris onder de druk en 'mocht' er gevlogen worden.

Kafka Revisited.

Bovenaan