Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Nee, toen Van Dissel zijn uitspraken deed waren die Britse en Delta variant al grotendeels achter de rug. We moeten toch een keer af van het klimaat dat alles wat ze zeggen goed is.
Komt er op neer dat ze het zelf ook niet weten. Het zou ook beter zijn dat die mensen zich niet over die punten uitspreken. Hetzelfde is Van Dissel die destijds een "Mona Keizertje" deed over mondkapjes tijdens de invoering. Laat het gewoon over aan Hugo en Rutte tijdens de persconferentie.
 

Joost

Well-known member
Het is ook niet verwonderlijk dat de besmettingscijfer de hoogte in gaan. Er is veel meer sociaal contact en het griep/verkoudheidseizoen is begonnen. Ik heb zelf gisteren ook grieperig in bed gelegen. Veel meer mensen doen zelftests waardoor er ook veel meer positieve tests zullen zijn.

De ziekenhuiscijfers zijn op dit moment veel relevanter en hoewel die lichtjes stijgen is daar nog geen reden tot paniek. Wel stegen ze een week of twee geleden wat sterker. Dat duidt er vooral op dat er veel positieve tests gemist zijn in de weken ervoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Nee, toen Van Dissel zijn uitspraken deed waren die Britse en Delta variant al grotendeels achter de rug. We moeten toch een keer af van het klimaat dat alles wat ze zeggen goed is.
Precies. Maar Kuipers, Gommers, Osterhaus, Van Dissel en De Jonge worden als heiligen gezien in het coronadebat. Hun Woord is Wet. En ze hoeven zich nooit te verantwoorden voor eerder gedane uitspraken/voorspellingen die keer op keer niet waar bleken te zijn. Ze komen werkelijk overal mee weg.

En ze worden keer op keer weer uitgenodigd voor talkshows e.d.. En ze zeggen in interviews dat 'al die aandacht niet zo hoeft', maar toch gaan ze er elke keer weer zitten, de spotlights vinden ze blijkbaar toch wel prettig, want anders zeg je 'nee' tegen die talkshows en laat je een ander dat doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Na dat Dansen met Janssen zijn we met veel pijn en moeite aan een bezetting van 230 IC bedden gekomen eind augustus. Halverwege september zijn we onder de 200 gekomen en sinds oktober ligt de bezetting rond de 130. Qua gewone bezetting was het hoogtepunt 522 begin augustus. Dat is daarna grotendeels binnen de 400-500 range gebleven en sinds half september in de 300-400 range. Vorig jaar was die bezetting echt drie keer zo groot op dit moment. Toen zaten we in een steile stijging sinds begin september waar we nu vanuit een daling komen sinds begin september. Vanaf half oktober tot en met eind mei is de bezetting niet lager dan 1.000 geweest.
 

JMD

Well-known member
Na dat Dansen met Janssen zijn we met veel pijn en moeite aan een bezetting van 230 IC bedden gekomen eind augustus. Halverwege september zijn we onder de 200 gekomen en sinds oktober ligt de bezetting rond de 130. Qua gewone bezetting was het hoogtepunt 522 begin augustus. Dat is daarna grotendeels binnen de 400-500 range gebleven en sinds half september in de 300-400 range. Vorig jaar was die bezetting echt drie keer zo groot op dit moment. Toen zaten we in een steile stijging sinds begin september waar we nu vanuit een daling komen sinds begin september. Vanaf half oktober tot en met eind mei is de bezetting niet lager dan 1.000 geweest.
Precies. Een duidelijkere indicatie dat het vaccin werkt kan je niet hebben.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens KPMG was het coronabeleid in Nederland vaak te optimistisch

 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zolang de horeca tot 00:00 open blijft, vind ik het prima. Is lang genoeg om te darten.
 

De Wolf

Well-known member
Hugo de Jonge:

Zonde van die patiënten die er niet hadden hoeven liggen als ze zich hadden laten vaccineren. Ze hebben zichzelf er mee, maar ook de zorg.
 

JMD

Well-known member
Jep. Eens.

En ja, 80% van wat op de IC ligt is niet gevaccineerd. Maar ik vind het opvallender dan 20% wel gevaccineerd is. Dat was een paar weken geleden nog iets van 95-5...
 

delmaestro

Well-known member
Lijkt mij ook. Paar weken geleden 5% op de IC gevaccineerd, en nu 20%. Maar het aantal mensen op de IC is ondertussen ook nog maar 1/3 van toen, dus per saldo zijn het niet heel veel meer gevaccineerden die op de IC liggen...
 

JMD

Well-known member
Steeds meer mensen zijn gevaccineerd dus dan worden de aantallen toch ook steeds groter lijkt me.
Jep. Daar is idd een eenvoudig wiskundesommetje mee te maken. Alleen vind ik van 5 naar 20% wel een flinke stijging, zeker omdat het aantal gevaccineerden de laatste tijd nou niet zo heel erg meer toeneemt...
 

De Wolf

Well-known member
Jep. Daar is idd een eenvoudig wiskundesommetje mee te maken. Alleen vind ik van 5 naar 20% wel een flinke stijging, zeker omdat het aantal gevaccineerden de laatste tijd nou niet zo heel erg meer toeneemt...

Hier staat meer informatie. In ziekenhuizen was het afgelopen maand ongeveer een kwart. Op de IC is het 16%.
Valt wel op dat boven de 75 jaar het flink stijgt. Maar die groep heeft ook mindere weerstand.

 

JMD

Well-known member
Volgens De Jonge is het niet eerlijk dat een ongevaccineerde een IC-bed bezet houdt....
Natuurlijk moet je je wat mij betreft laten vaccineren, maar ik vind zijn redenatie wel apart. Gaat hij dat dan ook zeggen van rokers, obese mensen, sporters (hoeveel belanden er in het weekend niet in het ziekenhuis door sport), klussers (idem) enz...
Waar komt toch die fixatie op corona vandaan? Vorig voorjaar snapte ik dat helemaal, maar het wordt nu lachwekkend, je zou er bijna iets van gaan denken dat er andere belangen spelen... ;)
 
Bovenaan