Zodat we zonder noodwetgeving kunnen?Corona nu dus in NL officieel A-status, toegevoegd aan Wet Publieke Gezondheid (net als ebola, SARS, pokken en polio).
Dit betekent dat elk geval van corona door een arts officieel gemeld moet worden en dat de overheid meer bevoegdheden krijgt (lockdowns, quarantaine enz).
Lijkt me 16 maanden te laat dat dit gebeurt, en daarom vooral dan nu de vraag: waarom nu nog? We zijn bijna (door de vaccinaties) aan het eind en dan nu dit nog doen.
Nee, voor ziekten als ebola, SARS enz lijkt het me zeer terecht. Maar niet voor corona als iedereen gevaccineerd is.Zodat we zonder noodwetgeving kunnen?
Nee, corona gaat nooit meer weg, dat zeg ik al een hele tijd. Alleen is het wel zo dat zo meteen het overgrote deel van NL gevaccineerd is (men schat zo rond de 90% uiteindelijk) dat dit niet meer nodig is.En denk je dat corona straks weg is, JMD?
Ja dat zal vast wel weer gaan gebeuren helaasHugo de Jonge heeft spoedadvies gevraagd aan het OMT. Dus grote kans dat we weer paniekvoetbal gaan spelen en met hagel gaan schieten.
Ben je weer aan het piet panieken?Dit weekend gaat Nederland weer op code rood in EU verband als het zo doorgaat. Bron: RIVM. Zeg allemaal maar dag tegen je vakantie in het buitenland. En dat omdat we nachtclubs zonodig weer moesten openen en het virus lekker rond laten gaan onder jongeren.
Moet je nagaan. Niet gek lang geleden was Groningen toch juist het beste jongetje van de klas? Misschien idd toch niet handig om de discotheken te openen.
Ja dat wel maar ben wel toen aan vakantie en om nu 6 weken thuis te zitten met dolle kids is ook geen top situatie.Maar goed, die buitenlandse vakanties die door een rode codering van een ander land niet doorgaan boeien mij niet zoveel. De huidige besmettingen leveren eerder een voordeel dan een nadeel op richting het najaar.
Ja dat wel maar ben wel toen aan vakantie en om nu 6 weken thuis te zitten met dolle kids is ook geen top situatie.
Is het dan geen optie om binnen Nederland op vakantie te gaan?Ja dat wel maar ben wel toen aan vakantie en om nu 6 weken thuis te zitten met dolle kids is ook geen top situatie.
Op dit moment nog niet, betaal je schandalig veel voor wat je krijgt en is al veel vol en vaak nog klote weer ook.Is het dan geen optie om binnen Nederland op vakantie te gaan?