Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Grote kans dat er morgen meer mensen op de IC dan de verpleegafdeling liggen.
Grote kans ook dat het totaal aantal mensen in het ziekenhuis onder de 200 zakt.
 

erka

Well-known member
De volslagen onnozole Hugo komt nu toch ook tot het inzicht dat je na Janssen beter 2 weken kunt wachten. Nog steeds denk ik: wat voor ontiegelijke amateurs geven leiding aan deze crisis. Dat kan echt elke boerenlul bedenken.

En grote kans dat de maatregelen voor horeca weer strenger worden. Zou me niks verbazen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Heeft hij eindelijk het licht gezien?
Nee want er wordt nog steeds op gehamerd dat het niet ligt aan de maatregelen maar aan de naleving terwijl toch ondertussen overduidelijk is dat je met die negatieve test binnen 48 uur besmettelijk kunt zijn.

Daarnaast lijkt het er niet op dat ze gerichte maatregelen willen nemen maar weer met een schot hagel gaan komen.
 

Bernardo

Well-known member
Zie de competitie start met volle stadions nog wel in gevaar komen ook met het gejank van de media. Wat boeien de besmettingen nu nog, bijna alle mensen in de risico groepen hebben al 2 prikken gehad. Dus ziekenhuis zullen nooit meer zo vol komen.
 

JMD

Well-known member
De volslagen onnozole Hugo komt nu toch ook tot het inzicht dat je na Janssen beter 2 weken kunt wachten. Nog steeds denk ik: wat voor ontiegelijke amateurs geven leiding aan deze crisis. Dat kan echt elke boerenlul bedenken.
En idem na Pfizer/Moderna. Ook daar maar gewoon 2 weken wachten, lijkt me wel zo verstandig, zeker voor binnenevenementen.

Las dat er 400.000 testen voor toegang gedaan zijn de afgelopen dagen... Stel dat 1% positief test (want bij de normale testen is rond de 5% positief, maar dat zijn mensen die testen met een gezondheidsreden, namelijk ze voelen zich niet lekker), dan zijn dat 4.000 positieve tests die via het testen voor toegang komt alleen al de afgelopen dagen. Dan snap ik doe flinke toename wel...

Volgens mij kan je die positieve testen voor toegang er beter uithalen... (wel natuurlijk noteren, maar niet in de dagstaten meenemen, het scheelt namelijk nogal of er 10.000 testen voor toegang zijn of 400.000)
 

Joost

Well-known member
En idem na Pfizer/Moderna. Ook daar maar gewoon 2 weken wachten, lijkt me wel zo verstandig, zeker voor binnenevenementen.

Las dat er 400.000 testen voor toegang gedaan zijn de afgelopen dagen... Stel dat 1% positief test (want bij de normale testen is rond de 5% positief, maar dat zijn mensen die testen met een gezondheidsreden, namelijk ze voelen zich niet lekker), dan zijn dat 4.000 positieve tests die via het testen voor toegang komt alleen al de afgelopen dagen. Dan snap ik doe flinke toename wel...

Volgens mij kan je die positieve testen voor toegang er beter uithalen... (wel natuurlijk noteren, maar niet in de dagstaten meenemen, het scheelt namelijk nogal of er 10.000 testen voor toegang zijn of 400.000)
De GGD heeft het netjes gerapporteerd. Ongeveer 9% van alle positieve testen kwamen uit het Testen voor Toegang systeem. Dat valt dus heel erg mee qua aandeel.
 

JMD

Well-known member
De GGD heeft het netjes gerapporteerd. Ongeveer 9% van alle positieve testen kwamen uit het Testen voor Toegang systeem. Dat valt dus heel erg mee qua aandeel.
Oke. Mooi dat daar duidelijkheid over is. Dan valt dat idd mee
 

De Wolf

Well-known member
Zie de competitie start met volle stadions nog wel in gevaar komen ook met het gejank van de media. Wat boeien de besmettingen nu nog, bijna alle mensen in de risico groepen hebben al 2 prikken gehad. Dus ziekenhuis zullen nooit meer zo vol komen.

Ooit gehoord van long covid?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zie de competitie start met volle stadions nog wel in gevaar komen ook met het gejank van de media. Wat boeien de besmettingen nu nog, bijna alle mensen in de risico groepen hebben al 2 prikken gehad. Dus ziekenhuis zullen nooit meer zo vol komen.

Precies. Er is eigenlijk betrekkelijk weinig aan de hand. De risicogroepen hebben inderdaad bijna allemaal al twee prikken gehad. Half augustus heeft vrijwel iedereen die wil twee prikken gehad.

Laten we eerst een twee weken afwachten of de huidige stijging ook tot ziekenhuisopnames gaat leiden. Die zijn gewoon weer gehalveerd ten opzichte van vorige week. Die zullen de komende week waarschijnlijk ook nog gaan afnemen. Dan zit je op een dermate lage bezettingsgraad dat je wel een klap kan opvangen met een wekelijks groeiende resistentie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ooit gehoord van long covid?

Die kans is wel erg klein als je een of twee prikken hebt gehad. Over het algemeen neemt naar mijn weten de kracht van de symptomen ook af door vaccinatie.

Ga je dit argument nou iedere keer tevoorschijn toveren om de boel op slot te houden?
 

De Wolf

Well-known member
Die kans is wel erg klein als je een of twee prikken hebt gehad. Over het algemeen neemt naar mijn weten de kracht van de symptomen ook af door vaccinatie.

Ga je dit argument nou iedere keer tevoorschijn toveren om de boel op slot te houden?
Niet iedereen heeft zijn prik gehad.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Niet iedereen heeft zijn prik gehad.

Half augustus heeft alleen degene geen enkele prik gehad die daar welbewust voor heeft gekozen. 90%-95% van degene die wel een vaccin wil zal al twee prikken hebben gehad en 5-10% een prik. Die laatste groep betreft juist de minst kwetsbare groep. Een Pfizer prik schijnt al goed te zijn voor 90% bescherming na de eerste prik. Dus nogmaals, hoe lang ga je die plaat nog afspelen?
 

De Wolf

Well-known member
Half augustus heeft alleen degene geen enkele prik gehad die daar welbewust voor heeft gekozen. 90%-95% van degene die wel een vaccin wil zal al twee prikken hebben gehad en 5-10% een prik. Die laatste groep betreft juist de minst kwetsbare groep. Een Pfizer prik schijnt al goed te zijn voor 90% bescherming na de eerste prik. Dus nogmaals, hoe lang ga je die plaat nog afspelen?

Ik had verkeerd gelezen. Op dit moment is het te vroeg maar verwacht dat ze ergens in augustus wel de boel open gooien.
 

Forza AZ

Well-known member
Ooit gehoord van long covid?
Moet je daarvoor weer allerlei beperkende maatregelen nemen? Mensen die nog niet (volledig) gevaccineerd zijn kunnen zelf toch ook indoor-plekken mijden met veel mensen dicht op elkaar. Zo lang duurt het niet meer voordat iedereen (die dat wil) volledig gevaccineerd is.
 
Bovenaan