Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Corona nu dus in NL officieel A-status, toegevoegd aan Wet Publieke Gezondheid (net als ebola, SARS, pokken en polio).
Dit betekent dat elk geval van corona door een arts officieel gemeld moet worden en dat de overheid meer bevoegdheden krijgt (lockdowns, quarantaine enz).

Lijkt me 16 maanden te laat dat dit gebeurt, en daarom vooral dan nu de vraag: waarom nu nog? We zijn bijna (door de vaccinaties) aan het eind en dan nu dit nog doen.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Buiten het feit dat het vervelend is dat er weer zoveel mensen besmet raken is dit wel de ultieme bevestiging van het binnen/buiten verschil;

12.000 mensen bij een kampioensfeest zonder afstand, 'wellicht 13 besmettingen'

600 mensen in een discotheek, 200 besmettingen.
 

JMD

Well-known member
Jep. Plus dat we tijdens dat kampioensfeest nog tegen de 10.000 besmettingen per dag zaten, en vorige week met rond de 10% daarvan....
 

Reinoud

Well-known member
Corona nu dus in NL officieel A-status, toegevoegd aan Wet Publieke Gezondheid (net als ebola, SARS, pokken en polio).
Dit betekent dat elk geval van corona door een arts officieel gemeld moet worden en dat de overheid meer bevoegdheden krijgt (lockdowns, quarantaine enz).

Lijkt me 16 maanden te laat dat dit gebeurt, en daarom vooral dan nu de vraag: waarom nu nog? We zijn bijna (door de vaccinaties) aan het eind en dan nu dit nog doen.
Zodat we zonder noodwetgeving kunnen?
 

JMD

Well-known member
En denk je dat corona straks weg is, JMD?
Nee, corona gaat nooit meer weg, dat zeg ik al een hele tijd. Alleen is het wel zo dat zo meteen het overgrote deel van NL gevaccineerd is (men schat zo rond de 90% uiteindelijk) dat dit niet meer nodig is.

En tuurlijk, ja, er kunnen nieuwe varianten komen. Maar dat kan ook met andere ziekten, of er kan ook ineens een 'supergriep' ontstaan... En dat staat allemaal niet op de A-lijst.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hugo de Jonge heeft spoedadvies gevraagd aan het OMT. Dus grote kans dat we weer paniekvoetbal gaan spelen en met hagel gaan schieten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ziekenhuis en IC bezetting weer gedaald, beiden iets boven de 100.
Besmettingen nemen wel behoorlijk toe maar zolang het effect op de ziekenhuisopnames nihil is lijken maatregelen me niet echt nodig.
iig evenementen binnen lijken me wel uit den boze, helaas voor de discotheken maar die zijn momenteel besmettingshaard nummer 1.
 

erka

Well-known member
Dit weekend gaat Nederland weer op code rood in EU verband als het zo doorgaat. Bron: RIVM. Zeg allemaal maar dag tegen je vakantie in het buitenland. En dat omdat we nachtclubs zonodig weer moesten openen en het virus lekker rond laten gaan onder jongeren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Moet je nagaan. Niet gek lang geleden was Groningen toch juist het beste jongetje van de klas? Misschien idd toch niet handig om de discotheken te openen.
 

SanMark.

Well-known member
Dit weekend gaat Nederland weer op code rood in EU verband als het zo doorgaat. Bron: RIVM. Zeg allemaal maar dag tegen je vakantie in het buitenland. En dat omdat we nachtclubs zonodig weer moesten openen en het virus lekker rond laten gaan onder jongeren.
Ben je weer aan het piet panieken?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar goed, die buitenlandse vakanties die door een rode codering van een ander land niet doorgaan boeien mij niet zoveel. De huidige besmettingen leveren eerder een voordeel dan een nadeel op richting het najaar.
 

Hankie

Well-known member
Maar goed, die buitenlandse vakanties die door een rode codering van een ander land niet doorgaan boeien mij niet zoveel. De huidige besmettingen leveren eerder een voordeel dan een nadeel op richting het najaar.
Ja dat wel maar ben wel toen aan vakantie en om nu 6 weken thuis te zitten met dolle kids is ook geen top situatie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja dat wel maar ben wel toen aan vakantie en om nu 6 weken thuis te zitten met dolle kids is ook geen top situatie.

Nee, als je al wat hebt gepland is dat goed zuur.

Ik heb net een nieuwe baan en we zijn bezig met een nieuw huis, dus sowieso even geen goede timing om weg te gaan.
 
Bovenaan