Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Ben je weer aan het piet panieken?
Nee, het ECDC reageert op basis van de cijfers. Ik had zelf gedacht volgende week maar ga er maar vanuit dat we daar nog deze week (donker)rood kleuren.

Bij oranje, rood of donkerrood moet een land zijn inwoners dringend adviseren zich niet over de grens te begeven. Anderzijds hebben de landen afspraken gemaakt om inwoners uit andere EU landen die zijn gevaccineerd of een negatieve test hebben toe te laten.

Ik ben benieuwd welke kant het op gaat. Het is duidelijk dat het een jongerenkwestie is, zouden de vakantielanden dan gezinnen uit Nederland gaan weigeren? Die zitten te springen om toeristen.
 

erka

Well-known member
Moet je nagaan. Niet gek lang geleden was Groningen toch juist het beste jongetje van de klas? Misschien idd toch niet handig om de discotheken te openen.

Ja, alle besmettingen in de stad. In de provincie ligt het aantal besmettingen op vrijwel 0, nog lager dan Friesland en Drenthe. Dus volledig te danken aan studenten/uitgaansleven.

Ben je weer aan het piet panieken?

Gewoon feiten en exponentiële groei.
 

zwammy

Well-known member
Misschien moet je je even inleven in de jongeren die al anderhalf jaar stil staan. Als ik 20 jaar jonger was had ik onderhand al 8 soa's gehad na de versoepelingen dus het valt nog wel mee.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zolang het niet in ziekenhuisopnames resulteert hoeven we ons niet extreem druk te maken. Alleen moet erka nu niet tussen die studentes in de kroeg gaan staan.
 

Joost

Well-known member
Misschien moet je je even inleven in de jongeren die al anderhalf jaar stil staan. Als ik 20 jaar jonger was had ik onderhand al 8 soa's gehad na de versoepelingen dus het valt nog wel mee.
Ik neem de studenten eigenlijk niets kwalijk. Die doen precies zoals mag. Er zal vast wel iemand een kopie van een QR code hebben gebruikt maar dat zal nauwelijks invloed hebben gehad.

Het zijn van Dissel en de Jonge die hier de misdadigers zijn. Als je met zoveel bewijs nog steeds blijft volhouden dat je met 1.5m afstand volkomen veilig bent en dat de verspreiding door de lucht nauwelijks bijdraagt (en ondertussen wel iedereen z’n handen laat wassen) dan komt dat ondertussen wel neer op nalatigheid.
 

JMD

Well-known member
Het zijn van Dissel en de Jonge die hier de misdadigers zijn. Als je met zoveel bewijs nog steeds blijft volhouden dat je met 1.5m afstand volkomen veilig bent en dat de verspreiding door de lucht nauwelijks bijdraagt (en ondertussen wel iedereen z’n handen laat wassen) dan komt dat ondertussen wel neer op nalatigheid.
Ik zal het nog even opzoeken maar zag een document met 'de volgende stappen' dat van het ministerie kwam... Dat zou vanaf ergens half augustus zijn, alle maatregelen werden losgelaten, alleen 'blijf thuis bij klachten' en 'was goed je handen' blijft over.
Dat eerste kan ik me nog voorstellen, dat 2e is echt zo idioot. Sowieso ben je als kind al opgevoed om handen te wassen, hoogstens moet je het iets beter doen dan 'vroeger', maar volgens mij wassen er weinig mensen meer 30 sec hun handen (i.t.t. maart vorig jaar).
Maar dat je alles loslaat en dan zo ongeveer de enige maatregelen die niet werkt wel als advies laat, dan snap je er idd weinig van.
 

gevegt

Well-known member
Ik neem de studenten eigenlijk niets kwalijk. Die doen precies zoals mag. Er zal vast wel iemand een kopie van een QR code hebben gebruikt maar dat zal nauwelijks invloed hebben gehad.

Het zijn van Dissel en de Jonge die hier de misdadigers zijn. Als je met zoveel bewijs nog steeds blijft volhouden dat je met 1.5m afstand volkomen veilig bent en dat de verspreiding door de lucht nauwelijks bijdraagt (en ondertussen wel iedereen z’n handen laat wassen) dan komt dat ondertussen wel neer op nalatigheid.
Welja.
 

Max

Administrator
Forumleiding

Gaat De Jonge aan het OMT vragen of het proportioneel is om allerlei lockdown maatregelen te gaan nemen (horeca en winkels sluiten), zodat wij voor andere landen geen rood gebied zijn en vakanties doorgang kunnen vinden. Ik weet niet wie er tegenwoordig in het OMT zit, maar voorheen waren het vooral medici. Lijkt mij dat de minister zelf die afweging hoort te maken en het daarnaast een nogal retorische vraag lijkt.
 

JMD

Well-known member

Gaat De Jonge aan het OMT vragen of het proportioneel is om allerlei lockdown maatregelen te gaan nemen (horeca en winkels sluiten), zodat wij voor andere landen geen rood gebied zijn en vakanties doorgang kunnen vinden. Ik weet niet wie er tegenwoordig in het OMT zit, maar voorheen waren het vooral medici. Lijkt mij dat de minister zelf die afweging hoort te maken en het daarnaast een nogal retorische vraag lijkt.
Dus hier alles dicht gooien zodat we weg kunnen... Lijkt me nou niet echt proportioneel...
Er is continu overal gewaarschuwd dat het niet zeker was dat we deze zomer op vakantie konden naar het buitenland, eenieder die die gok dan toch neemt doet dat op eigen verantwoording lijkt me.
 

JMD

Well-known member
Als ze nu winkels gaan sluiten komt er een opstand.
Jep. Zeker ook omdat de reden dan is 'zodat we op vakantie kunnen'... Waarmee je dan ook de mensen dupeert die voor vakantie in eigen land kozen omdat ze de gok niet wilden nemen om naar het buitenland te gaan...

En verder heeft Van Dissel vanmiddag in zijn presentatie zelf gezegd dat er eigenlijk weinig aan de hand lijkt in de ziekenhuizen enz... En daar werd steeds het beleid op gemaakt.
 

Reinoud

Well-known member
Dus hier alles dicht gooien zodat we weg kunnen... Lijkt me nou niet echt proportioneel...
Er is continu overal gewaarschuwd dat het niet zeker was dat we deze zomer op vakantie konden naar het buitenland, eenieder die die gok dan toch neemt doet dat op eigen verantwoording lijkt me.
Eigenlijk vind ik dit vrij onwerkelijk dat hier überhaupt over nagedacht wordt.
 
Bovenaan