Waar ik ook benieuwd naar ben is een dansschool. Daar mag je straks met 30 mensen binnen. Maar je mag maar met twee iets doen en geen groepsles.
Houdt dat dan in dat je met 15 koppels in die zaal staat en dat je 15 verschillende dansen moet doen?
Deze vraag kan ik natuurlijk beantwoorden.
(stijl)dansen valt in verschillende categorieën, namelijk onder 'scholen', 'sport' en 'cultuur'. Voor alledrie is wat te zeggen. Maar dat dansen bv gelijkgesteld wordt aan toneel is idioot. Of je een toneelstuk opvoert op een vloer (waarbij men meestal stilstaat, en zeker niet intensief beweegt) of dansen is echt verschillend.
Vanaf juli hebben we mogen dansen, wel met 1 vaste danspartner per les (dus als je 2 lessen achter elkaar deed mocht je wel wisselen als dat met verschillende partners was), maar de dansleraren mochten wel met iedereen dansen. Voor degenen die niet bekend zijn met stijldansen, het is soms essentieel om met de dansleraar/es te dansen om te 'voelen' hoe een houding en/of pasjes moeten zijn. En op dansavonden mocht je ook maar met 1 partner dansen, en is dat was nog wel het grootste verschil, want normaal dans je op een dansavond met veel verschillende partners...
En nu staat er dat sportscholen open mogen met maximaal 30 man, daarin mogen dus ook groepslessen (aerobic of weet hoe al die stijlen heten), maar in een dansschool mag je maximaal maar met zijn 2-en tegelijk plus de dansleraar, dus alleen privéles eigenlijk (net als die 2 weken in november). En dat terwijl dansscholen vaak veel grotere vloeren hebben dan de sportscholen...
Ik vind het apart...