Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Ik hoorde ook dat de minigolf weer open mag (Rutte zei Midgetgolf dus Bij1 zal wel een debat hierover aanvragen).

Maar dat hebben we gisteren al gedaan...
 

Joost

Well-known member
Waar ik ook benieuwd naar ben is een dansschool. Daar mag je straks met 30 mensen binnen. Maar je mag maar met twee iets doen en geen groepsles.

Houdt dat dan in dat je met 15 koppels in die zaal staat en dat je 15 verschillende dansen moet doen?
 

JMD

Well-known member
Waar ik ook benieuwd naar ben is een dansschool. Daar mag je straks met 30 mensen binnen. Maar je mag maar met twee iets doen en geen groepsles.

Houdt dat dan in dat je met 15 koppels in die zaal staat en dat je 15 verschillende dansen moet doen?
Deze vraag kan ik natuurlijk beantwoorden.

(stijl)dansen valt in verschillende categorieën, namelijk onder 'scholen', 'sport' en 'cultuur'. Voor alledrie is wat te zeggen. Maar dat dansen bv gelijkgesteld wordt aan toneel is idioot. Of je een toneelstuk opvoert op een vloer (waarbij men meestal stilstaat, en zeker niet intensief beweegt) of dansen is echt verschillend.

Vanaf juli hebben we mogen dansen, wel met 1 vaste danspartner per les (dus als je 2 lessen achter elkaar deed mocht je wel wisselen als dat met verschillende partners was), maar de dansleraren mochten wel met iedereen dansen. Voor degenen die niet bekend zijn met stijldansen, het is soms essentieel om met de dansleraar/es te dansen om te 'voelen' hoe een houding en/of pasjes moeten zijn. En op dansavonden mocht je ook maar met 1 partner dansen, en is dat was nog wel het grootste verschil, want normaal dans je op een dansavond met veel verschillende partners...

En nu staat er dat sportscholen open mogen met maximaal 30 man, daarin mogen dus ook groepslessen (aerobic of weet hoe al die stijlen heten), maar in een dansschool mag je maximaal maar met zijn 2-en tegelijk plus de dansleraar, dus alleen privéles eigenlijk (net als die 2 weken in november). En dat terwijl dansscholen vaak veel grotere vloeren hebben dan de sportscholen...

Ik vind het apart...
 

JMD

Well-known member
Maar dit kabinet haat sport het volk tot in haar diepste vezels.
Even verbeterd... Want het is niet alleen sport, het is cultuur, scholen, bieb (oke, dat is ook cultuur). Maar ook horeca, pretparken enz...
Hoe kom je er bv in hemelsnaam bij om de Efteling open te doen, maar dan alleen de buitenlocaties in dat park. Laat het dan dicht, dat is duidelijker en eerlijker.

Het kabinet is gewoon wereldvreemd. Maar goed, 15 maanden terug dacht het kabinet dat carnaval nooit een superspreader kon zijn, 'want dat vier je in kleine groepjes'... Ik heb een hekel aan carnaval, maar zelfs ik weet dat dat zeker niet in kleine groepjes is, dat is met zijn allen 'naar links, naar rechts'...
 

JMD

Well-known member
Groepslessen mochten nog niet in de sportscholen begreep ik.
Dat staat er in ieder geval niet. Er staat: "Daarnaast kunnen sportscholen en binnenzwembaden weer open. Maximaal dertig mensen kunnen tegelijk binnen. " (nos.nl)
 

Fregge

Well-known member
Ik las ook dat je voor niet noodzakelijke reizen het OV mag gebruiken. Leek er niet op, dat daar een restrictie zat.

Het kader kan dan na een (jeugd)activiteit even lekker een biertje drinken.
De kleine dingen die amateurvoetbal zo mooi maken.
Poeh dit ja. En dat mis je ook hoor. Net als de scheidsrechter die de spelregels niet kent, het zoeken naar die ene materiaalbeheerder die de sleutels heeft van het kleedlokaal, de vraag "Ik heb een maat die clubsjaaltjes spaart, verkopen jullie die?", de veel te sterke automatenkoffie in kartonnen bekertjes, grensrechters van de tegenstander die de vlag te vroeg de lucht in gooien, dat korte sprintje om de bal niet in de sloot te laten rollen, linksbacks die de bal ineens willen schieten maar vol over de bal heen maaien, lijnen die je pas ziet als je er bij staat
 

gevegt

Well-known member
Het ballenhok wat nog op slot zit en na een uur open is gemaakt en dan nog moeten zoeken naar de pomp om de ballen op te pompen.
 

SanMark.

Well-known member
Ik hoorde ook dat de minigolf weer open mag (Rutte zei Midgetgolf dus Bij1 zal wel een debat hierover aanvragen).

Maar dat hebben we gisteren al gedaan...
Yesssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss, eerste pinksterdag weer helemaal los.

Rutte voor president.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

Fregge

Well-known member
Het ballenhok wat nog op slot zit en na een uur open is gemaakt en dan nog moeten zoeken naar de pomp om de ballen op te pompen.
De boze materiaalman omdat een jongen vanuit z'n vrijgezellenfeest moet streaken bij een wedstrijd van het eerste elftal in de 4e klasse
 

Joost

Well-known member
Dat staat er in ieder geval niet. Er staat: "Daarnaast kunnen sportscholen en binnenzwembaden weer open. Maximaal dertig mensen kunnen tegelijk binnen. " (nos.nl)
Rutte zei het volgens mij specifiek. Eens nazoeken als de letterlijke tekst beschikbaar is.
 

Joost

Well-known member
Vanwege vakantie de cijfers niet meer helemaal dagelijks bij kunnen houden. Maar het gaat nu echt heel hard naar beneden, precies zoals eigenlijk voorspeld als de luchtvochtigheid boven een bepaalde grens gaat komen.

Woensdag is meestal de dag dat de bezetting behoorlijk daalt dus ik hoop dat er morgen hele mooie cijfers komen.
 
Bovenaan