Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Ja maar in die 2 tot 14 dagen kun je ziek worden maar niet direct dusdanig dat je direct naar de IC moet, daar gaan ook nog wel een paar dagen over heen voordat het ziektebeeld zo verslechtert dat IC opname noodzakelijk is.
 

De Wolf

Well-known member
En de bezetting op de IC blijft ook maar oplopen. Je zou denken dat nu vrijwel alle 75 plussers zijn gevaccineerd dit ook wel minder zou worden.

De groep tussen de 60 en 75 is op dit moment aan de beurt. De laatste zullen waarschijnlijk pas half mei hun prik hebben gehad dus dan zou je het effect pas eind mei zien. Daarnaast lees ik dat bepaalde ziekenhuizen vooral 60+ hebben maar er ook ziekenhuizen zijn met een hoop mensen tussen de 30 en 60 jaar.
 

BlauwVinger

Well-known member
Tientallen 'expats' wordt om onduidelijke redenen, ongeacht hun nationaliteit, een verlenging van hun 'resident visum' onthouden. Ze staan vanaf medio Januari 2021 op een wachtlijst. Hun paspoort is afgestempeld met een 'waiting stamp' . Onder dat gezelschap zitten huisbezitters, bedrijfseigenaren en 65-plussers of combinaties ervan. Je krijgt per drie weken op het visumkantoor te horen. 'kom over drie weken maar terug'.

Buitenlanders die wél in aanmerking voor een verlenging komen worden als voorwaarde minimaal 24 uur het land uitgeschopt. Je moet dan eerst een peperdure pcr test kunnen overleggen om peperduur naar Istanbul te mogen vliegen en terug.

Om als buitenlander in aanmerking te kunnen komen voor een covid-vaccinatie moet je een geldig visum kunnen overleggen...

Kafkaesque.
 

BlauwVinger

Well-known member
Horen jullie ook tot die categorie?

Absoluut.

Je hebt een geldig 'residentie visum' nodig om het volgende te kunnen verlengen/regelen:
  1. kentekenbewijs
  2. internetprovider-abonnement
  3. simcard voor je tv-decoder
  4. ziektekostenverzekering
  5. bankzaken
  6. machtiging (power of attorney)
  7. betaling onroerend goed belasting
Dat staat dus onder druk.
 

Joost

Well-known member
De site was direct overbelast maar het is gelukt om een kaartje voor Roda v Jong AZ te bemachtigen. De testafspraak, helemaal naar Roermond (45 minuten rijden…) kan alleen tijdens kantoortijden dus dat kost ook nog extra vrij.

Op die manier gaat het niet werken om alles weer open te krijgen. Ik wil heel graag dit keer wel gaan, gewoon om de spelers een keer applaus te kunnen geven en in ieder geval te bedanken voor het prima seizoen. Maar als dit tweewekelijks protocol wordt dan haak ik snel af.
 

Forza AZ

Well-known member
De site was direct overbelast maar het is gelukt om een kaartje voor Roda v Jong AZ te bemachtigen. De testafspraak, helemaal naar Roermond (45 minuten rijden…) kan alleen tijdens kantoortijden dus dat kost ook nog extra vrij.
Is er geen test locatie in Zuid Limburg?
 

Joost

Well-known member
Slecht geregeld dan, dat een paar duizend Roda-supporters allemaal 45 minuten moeten reizen om zich te kunnen laten testen.
Ik passeer vier GGD teststraten op weg naar de locatie in Roermond, dat is best komisch.

Maar een paar duizend, dat valt wel mee hoor. Er mogen er 1950 komen en er zijn nu zo'n 900 kaartjes gereserveerd. Zonder de testverplichting was alles al weggeweest. Dat past ook helemaal in het beeld van alle andere proefevenementen; mensen hebben geen zin in een hoop rompslomp voor iets dat voorheen heel alledaags was.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ging super snel zeg, met die sneltesten voor testevents. Had binnen 20 minuten de uitslag al in m'n mail.
 

Bernardo

Well-known member
Ik heb me voor deze keer ook opgegeven voor Cambuur - Graafschap mede vanwege mogelijk kampioenschap en dit geweldige seizoen, hoor maandag of ik een kaart krijg. Had al even gekeken gelukkig wel een plek om te testen in Leeuwarden, anders werd het al Groningen of Assen. Bij Heerenveen loopt het ook geen storm gisteren waren maar 1800 van de 3500 kaarten vergeven, mensen vinden het gewoon helemaal niks en terecht.
 

De Wolf

Well-known member

Fregge

Well-known member
RIVM wil vanaf half mei geen AZ meer gebruiken.

Zijn ze al naar het CAS gestapt?
 
Bovenaan