Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
RIVM wil vanaf half mei geen AZ meer gebruiken.

Logisch, want dan is de competitie afgelopen.
 

erka

Well-known member
Die vaccinatiechef van het RIVM denkt dat AZ zo niet meer nodig is. Wat voor complete randdebiel is dat nou weer bij het RIVM? Huisartsen zeer terecht boos. Wat een gepruts toch weer.

En RIVM denkt ook dat vliegverbod India niet nodig is. Ene grote land na het andere denkt van wel. Misschien kunnen ze bij ons ook eens gaan nadenken in plaats van interviewtjes geven.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vind het ook een vreemde actie van het RIVM. Een hoop mensen willen best AZ in hun arm wanneer ze eerder gevaccineerd kunnen worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vind het ook een vreemde actie van het RIVM. Een hoop mensen willen best AZ in hun arm wanneer ze eerder gevaccineerd kunnen worden.
Volledig onbegrijpelijk. Je moet zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen vaccineren. Ook met extra Pfizer vaccins is de vaccinatiecapaciteit nog altijd hoger dan het aantal beschikbare vaccins. Dus moet je gewoon alle beschikbare capaciteit benutten met ook Astra Zeneca. Daar moet/kun je pas mee stoppen als er meer andere vaccins beschikbaar zijn per dag dan dat er capaciteit is om te prikken.
 

Maasveld

Well-known member
Volledig onbegrijpelijk. Je moet zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen vaccineren. Ook met extra Pfizer vaccins is de vaccinatiecapaciteit nog altijd hoger dan het aantal beschikbare vaccins. Dus moet je gewoon alle beschikbare capaciteit benutten met ook Astra Zeneca. Daar moet/kun je pas mee stoppen als er meer andere vaccins beschikbaar zijn per dag dan dat er capaciteit is om te prikken.
Dat laatste is dus het geval volgens de beste man.
 

erka

Well-known member
Nou, en daar is dan het vliegverbod naar India. Het zou een keer tijd worden. Alles gaat in Nederland zoooo traag in deze crisis.
 

erka

Well-known member
Kabinet kan die 950 miljoen beter ergens anders aan uitgeven. Vandaag grootste fieldlabexperiment gezien, gratis en voor niks.
 

Joost

Well-known member
Kabinet kan die 950 miljoen beter ergens anders aan uitgeven. Vandaag grootste fieldlabexperiment gezien, gratis en voor niks.

Niet het eerste toch?
Ik vind het best genant dat media steeds maar weer de experts laten roepen dat het verschrikkelijk was al die drukte, maar dat er niemand van die interviewers een keer de vraag terug stelt hoeveel superspreadevents het heeft opgeleverd.
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb ook nooit gehoord dat een klant in een winkel besmet is geraakt. Kunnen we dan direct mondkapjes afschaffen?
 

erka

Well-known member
Niet het eerste toch?
Ik vind het best genant dat media steeds maar weer de experts laten roepen dat het verschrikkelijk was al die drukte, maar dat er niemand van die interviewers een keer de vraag terug stelt hoeveel superspreadevents het heeft opgeleverd.

Ach ja, de media. Die tegelijkertijd de overheid te vriend moet houden want anders geen informatie. Echt onafhankelijke media? Nah.
 

De Wolf

Well-known member
Ach ja, de media. Die tegelijkertijd de overheid te vriend moet houden want anders geen informatie. Echt onafhankelijke media? Nah.

Het is wel weer dezelfde draaiende media die een paar weken geleden had dat de terrassen op 21 april open gingen.
Hebben ze wel voor elkaar dat Rutte en Hugo een keer niet naar je grote vriend hebben geluisterd.
 

De Wolf

Well-known member
Het is ook een van de weinige maatregelen waar ik geen vertrouwen in heb. Een mondkapje houdt het toch niet tegen. Dan heb ik het over die dingen die we in de winkel etc. dragen.
 

Hankie

Well-known member
Oeps Kuipers meldt dat de avondklok een gecontroleerd experiment is geweest die geen enkel effect heeft gehad......
 
Bovenaan