Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Ik word een beetje moe van die Kuipers, die begint een beetje in zichzelf te geloven.
Ga maar weer lekker scheidsrechteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Joost

Well-known member
Dat zeker, maar dan ook niet 3 maanden elke keer verlengen. Na 1 maand zou dat ook zichtbaar zijn geweest.
Het eerst stuk wat ik erover las van mensen die er verstand van hebben was van 6 februari. Toen al was duidelijk dat er geen enkel effect was van de avondklok.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het valt wel degelijk ook in mijn straatje maar je kunt ook wat minder dramatisch doen, alsof het zo verschrikkelijk is dat je na 10 uur de deur niet uit kunt voor een paar maanden.
Maar misschien pas ik me iets makkelijker aan.
 

Joost

Well-known member
Het valt wel degelijk ook in mijn straatje maar je kunt ook wat minder dramatisch doen, alsof het zo verschrikkelijk is dat je na 10 uur de deur niet uit kunt voor een paar maanden.
Maar misschien pas ik me iets makkelijker aan.
Zeker met de tien uur avondklok heb ik er ook nauwelijks last van gehad. Maar het gaat vooral om het algemene beeld. Als je maatregelen hebt waaraan helemaal niemand zich houdt (1 bezoeker) en die bewezen niet effectief zijn (avondklok) dan heeft dat ook negatief effect op het draagvlak van andere maatregelen.

Dat had na een jaar toch wel duidelijk moeten zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Ik had er zelf ook niet zoveel last van gehad. Maar blijkbaar is het belangrijk om dan op straat te mogen zijn net zoals een hoop mensen het noodzakelijk vonden om naar de IKEA of Primark te gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Maar de staatskas moest ook gevuld worden, dus die boetes waren wel welkom.

Zouden er nou echt zoveel boetes zijn uitgedeeld vanwege de avondklok?

Overigens wel grappig, maar ik heb nooit enig verschil gemerkt. Na 6en is hier nooit een agent te bekennen en dat was nu niet anders. Qua mensen op straat is het normaal gesproken na 9 uur sowieso rustig en ook dat was nu hetzelfde. Het zal vooral voor de steden een maatregel zijn geweest.
 

Forza AZ

Well-known member

JMD

Well-known member

Goh verrassend, blijken er toch ineens 200.000 prikken minder gezet. En verder daalt de priksnelheid. Lang leve De Jonge!
 

Eef de Kip

Well-known member
Die registratie is idd dramatisch. En die toename in snelheid zie ik ook nog niet gebeuren maar goed, ik weet ook niet hoeveel vaccins ze überhaupt hebben. Als je ze niet hebt kun je ook niet vaccineren.
Verder staan we in de subtop dus zo dramatisch is het nou ook weer niet.
 

JMD

Well-known member
Er ligt meer dan genoeg in de vriezer. Inmiddels ligt een vaccin bijna 2 weken in de vriezer tot het ‘de arm’ in gaat.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hoeveel zijn er dan? Ik kan dat niet zo 1-2-3 vinden.
Verder is niet alles dat in "de vriezer" ligt direct geschikt om in de arm te zetten begreep ik, daar kunnen een paar dagen overheen gaan ivm kwaliteitscontroles. En ja, dat gebeurt in ieder land.
 
Bovenaan