Coronavirus 2

Mario

Well-known member
Dat ga ik sowieso wel worden. Hahaha, die Rutte op de persconferentie: "dan kunnen mensen om een uurtje of 5 een biertje nemen en dan gaan ze om 6 uur weg". Lieverd, om 12:01 heb ik mijn eerste biertje te pakken. En ik denk dat ik niet de enige ben.
In Den Haag doen ze aan koffie drinken.
 

Joost

Well-known member
Zojuist ook weer op Radio1; 'de IC loopt nu vol, en vooral met mensen van 30 en 40 jaar'. Maar waarom zien we dat totaal niet in de cijfers?

De verdeling procentueel tussen een datum in april vorig jaar met ongeveer evenveel bezette bedden en de meest recente aangevulde cijfers;
Leeftijd
26-4-2020​
19-4-2021​
0 - 50
9,7%​
9,8%​
50 - 54
9,7%​
9,8%​
55 - 59
13,7%​
13,3%​
60 - 64
18,5%​
15,3%​
65 - 69
18,2%​
22,8%​
70 - 74
20,6%​
19,2%​
75 - 79
8,0%​
9,1%​
80 - 84
1,3%​
0,8%​
85 - 89
0,1%​
0,0%​
>90
0,1%​
0,0%​

Vanwege de geringe percentages heb ik alles onder de 50 op 1 hoop gegooid.

In een grafiek met de spreiding is er ook geen bijzondere trend te zien;
1619003899892.png
 

Eef de Kip

Well-known member
Idd apart, gisteravond bij Op 1 werd daar ook al melding van gemaakt maar daar had de Jonge een heel ingewikkeld antwoord op.
Lijkt me dat als dat toch echt zo is dat daar wel meer melding van wordt gemaakt.
Stel dat de helft, 400 personen, van wat er op de IC ligt tussen de 30 en 50 is dan had daar toch wel iets meer van bekend geweest?
Aan de andere kant kan ik me ook weer niet voorstellen dat iemand dit zo maar verzint.
 

erka

Well-known member

Omdat lockdowns meestal te laat worden ingezet, zoals in veel Europese landen. Bij ons is het laatste redmiddel maar dan zit je al te hoog. Als je ze als eerste middel inzet zoals ze in Taiwan, Singapore, Australië en Nieuw-Zeeland doen dan helpt het wel.
 

Joost

Well-known member
Ik ben wel blij met de aangekondigde versoepelingen. Het kabinet kiest er (eindelijk) voor om maatregelen die ook anders opgelost kunnen worden (winkels), onnodig lijken (terrassen), ineffectief zijn (avondklok) en nauwelijks werden nageleefd (1 ipv 2 gasten) weg te doen.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat er dan weer direct enorm over wordt geklaagd. Horeca eigenaren die langer open willen blijven bijvoorbeeld. Rutte noemt het zelfs in zijn toespraak dat hij begrijpt dat mensen veel meer willen. Dat is het begin van slechte communicatie. Dat moeten ze gewoon omdraaien. Als Rutte zegt; 'eigenlijk kan er nog niets, maar we doen toch iets' is dat veel duidelijker dan 'we weten dat jullie veel meer willen, maar we doen maar een klein beetje'.
 

JMD

Well-known member
Eens. De enige regel wat ik gek vind is dat de terrassen om 18.00 dicht moeten. Dat had imo gelijkgetrokken moeten worden met de winkelsluiting qua alcohol (20.00). Want nu heb je kans dat mensen van een terras worden gezet omdat het 18.00 is, en dan gaan ze in de supermarkt drank halen om vervolgens die thuis op te drinken.
 

erka

Well-known member
Altijd al gezegd, topper die Hugo. Al die kritiek.

Hongarije bovenaan. Hup Orban! Topper. Die weet pas wat goed is voor de mensen.
 

Eef de Kip

Well-known member
"blijkt uit donderdag gepubliceerde gegevens van het Europees centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC)."

M
aar misschien heb jij nog wat info?
 

JMD

Well-known member
In Duitsland is vandaag een wet aangenomen waardoor de regering coronamaatregelen kan instellen. Dat kon nog niet omdat in Duitsland de Bundesländer dat zelf mochten bepalen.
 
Bovenaan