Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Winkels dus (volgens TT) ook weer open, wel met een maximum aantal per winkel (maar dat was zo ongeveer sinds maart 2020 al het geval).

Echt apart:
de week naar het weekend van 10 april toe: Rutte/De Jonge verkondigend dat we gaan versoepelen per 21/4, in het weekend bleek dat niet mogelijk.
de vrijdag voor het weekend van 17 april: Rutte verkondigend dat het er somber uit ziet, paar dagen later wordt het plan toch uitgevoerd...

Dus elke keer is de voorspelling precies contra aan wat er uit komt... ;)
 

Joost

Well-known member
Winkels dus (volgens TT) ook weer open, wel met een maximum aantal per winkel (maar dat was zo ongeveer sinds maart 2020 al het geval).

Echt apart:
de week naar het weekend van 10 april toe: Rutte/De Jonge verkondigend dat we gaan versoepelen per 21/4, in het weekend bleek dat niet mogelijk.
de vrijdag voor het weekend van 17 april: Rutte verkondigend dat het er somber uit ziet, paar dagen later wordt het plan toch uitgevoerd...

Dus elke keer is de voorspelling precies contra aan wat er uit komt... ;)
Het meest aparte vind ik dat strengere maatregelen een dag later ingaan maar dat er nu versoepelingen worden aangekondigd voor over 9 dagen!
 

JMD

Well-known member
Het meest aparte vind ik dat strengere maatregelen een dag later ingaan maar dat er nu versoepelingen worden aangekondigd voor over 9 dagen!
7 dagen... Want ze worden pas morgen bekend. En ik denk dat ze eenmalig 1 dag opschuiven met de versoepelingen wegens Koningsdag, lijkt me logisch.

En verder lijkt me dat ook logisch, je gaat met aanscherpingen niet nog een tijd wachten. Als je die nodig vindt wil je dat zsm doen.
 

gevegt

Well-known member
Het maakt geen reet uit wat de politiek doet. Het volk houdt zich toch niet aan de basisregels om het virus in te dammen.
 

zwammy

Well-known member
Mondkapjes werken niet, handen wassen doet iedere boerenlul met opvoeding en als je in een grotere plaats dan Friesland woont merk je dat je de 1.5 meter nooit kunt waarborgen in de winkels. Verder zijn de gruwelijke besmettingen na alle demonstraties ook nog niet gekomen en blijkt de avondklok ook een gruwelijke wassen neus te zijn.

Maar luister lekker naar de 2 pipo's. Ik ben er wel klaar mee.
 

De Wolf

Well-known member
1,5 meter regel hebben ze voor gekozen vanwege virusdeeltjes die bij hoesten vrijkomen. Of het in praktijk 1 meter voldoende is laat ik even in het midden. Op elkaars lip staan lijkt mij op geen enkele plek verstandig.

Uiteraard is handen wassen vrij normaal na een toiletbezoek en als je het netjes doet ook voor het nuttigen van een maaltijd. Voor de rest denk ik dat er weinig mensen nog fanatieker hun handen wassen.

Die reactie van Zwammy klonk meer als een Baudet reactie die vind dat we alles maar moeten afschaffen. Uiteraard kunnen we dat doen maar dan moeten we ook niet klagen dat we een tweede India worden.

Binnen de supermarkt is het bij de zuivel, brood etc. inderdaad moeilijk om afstand te bewaren. Meestal is het ook alleen passeren.

Of er bij die demonstraties ook besmettingen gebeuren weet ik niet. Daar wordt zelfs geknuffeld en handen geschud maar het lijkt mij ook publiek wat zich niet laat testen. Op Lowlands (iedereen was getest) zijn in ieder geval zes besmettingen bekend in een half open tent of open terrein.

Mondkapjes zijn overigens een aanvullende maatregel op de 1,5 meter regel.
 

zwammy

Well-known member
De testen zijn niet eens volledig betrouwbaar jongen, dus wat loop je nu te zeveren met je 6 positieve testen. Net als bij die voetbalwedstrijden, positief getesten maar geen idee waar ze het opgelopen hebben. Kijk welke doelgroep op de ic ligt, pas daar je vaccinatiestrategie op aan en laat de rest gewoon open gaan. Als je bang bent om het te krijgen of nog niet gevaccineerd bent ga je maar niet op het terras zitten of naar de winkel.
 

De Wolf

Well-known member
Dus zoals Baudet zegt alles maar open gooien? Die paar kwetsbaren blijven maar thuis en we doen groepsimmuniteit op in het theater omdat een groot deel toch niet ziek wordt, een aantal een beetje verkouden en een paar dood gaan of in het ziekenhuis liggen?

Volgens schattingen van huisartsen blijft meer dan 1% langdurig klachten houden na hun besmetting
 

Joost

Well-known member
De testen zijn niet eens volledig betrouwbaar jongen, dus wat loop je nu te zeveren met je 6 positieve testen. Net als bij die voetbalwedstrijden, positief getesten maar geen idee waar ze het opgelopen hebben. Kijk welke doelgroep op de ic ligt, pas daar je vaccinatiestrategie op aan en laat de rest gewoon open gaan. Als je bang bent om het te krijgen of nog niet gevaccineerd bent ga je maar niet op het terras zitten of naar de winkel.
Er is weinig mis met de betrouwbaarheid van de testen Zwammy, die is zo hoog dat je er echt wel iets mee kan. Dat was echt een hoax die al tijden geleden ontkracht is.

De 6 positieve testen op het Lowlands kloppen echt wel, maar of ze daar besmet zijn geraakt is onmogelijk te achterhalen.
 

zwammy

Well-known member
Ja, dus de besmetting in de buitenlucht en met grote groepen mensen zijn dus te verwaarlozen. Net als de besmettingen in de zomermaanden, want wat waren de besmettingen in juni tot september vorig jaar, toen alles gewoon open was?
 

SanMark.

Well-known member
Dus zoals Baudet zegt alles maar open gooien? Die paar kwetsbaren blijven maar thuis en we doen groepsimmuniteit op in het theater omdat een groot deel toch niet ziek wordt, een aantal een beetje verkouden en een paar dood gaan of in het ziekenhuis liggen?

Volgens schattingen van huisartsen blijft meer dan 1% langdurig klachten houden na hun besmetting
De kwetsbaren moeten worden beschermd door vaccinaties. En blijven onderzoeken welke groepen het kwetsbaar zijn.


We kunnen niet in huis blijven zitten.
 

Makanaky

Well-known member
Waarom niet? Al ruim een jaar gedaan en nog nergens last van. Kan best nog wel een jaartje of wat bij zonder dat ik de schurft oid krijg.
 

Forza AZ

Well-known member
Waarom niet? Al ruim een jaar gedaan en nog nergens last van. Kan best nog wel een jaartje of wat bij zonder dat ik de schurft oid krijg.
Prima toch. Niemand zal je verplichten om je huis uit te gaan. Maar laat anderen die daar wel een probleem mee hebben dan wel gewoon vrij om wel te gaan waar ze willen.
 
Bovenaan