Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Is dat percentage nog wel goed te vergelijken met eerder? Van de "test-voor-toegang" testen worden volgens mij alleen de positieve doorgegeven aan de GGD. Als ze die meetellen in het berekenen van het percentage, dan kom je natuurlijk automatisch hoger uit dan eerder.
Dit dus...



Overigens was het hier vandaag in de Bollenstreek weer bijna als 'vanouds'. Ik moest van Hillegom naar Lisse en was gelukkig met de fiets, want anders had ik in kilometers file gestaan. Enige verschil met 'normaal' is dat het nu bijna alleen maar Nederlanders waren (bijna alleen maar auto's met NL nummerbord), en anders zijn het vooral bussen en veel Duitsers, Belgen en Fransen met de auto.
 

Joost

Well-known member
Is dat percentage nog wel goed te vergelijken met eerder? Van de "test-voor-toegang" testen worden volgens mij alleen de positieve doorgegeven aan de GGD. Als ze die meetellen in het berekenen van het percentage, dan kom je natuurlijk automatisch hoger uit dan eerder.
Het aantal testen dat op die manier terechtkomen in de resultaten is echt heel beperkt.
 

Joost

Well-known member
We zitten inmiddels boven de 10% positief besmettingen en boven de 800 bezette IC bedden dus alle positieve verhalen dat we inmiddels over het hoogtepunt zijn kunnen we wel even laten voor wat het is. Vaccineren gaat nu wel behoorlijk rap dus hopelijk krijgen we daar snel de resultaten van te zien.
Dat is niet helemaal juist.
De gemiddelde IC opnames zitten al een aantal dagen op zo'n 10% daling tov een week ervoor. Maar omdat de ligtijd op de IC betrekkelijk lang is duurt het ook eventjes voordat het ook in de bezetting doorwerkt. Al is de grens van 800 wel een mentale, in cijfers is er nauwelijks verschil met de 798 die er op 8 april waren (cijfers LCPS). De gemiddelde uitstroom op de IC is nog ongeveer op het niveau eind maart. Begin april steeg het opnamegemiddelde op de IC redelijk vlot. Je kan met vrije grote zekerheid wel zeggen dat de IC bezetting bovenop haar piek zit. NICE heeft ietsje andere cijfers maar kent hetzelfde patroon.

Het aantal besmettingen blijft wel hoog maar dat lijkt weer helemaal los te staan van de ziekenhuisbezetting. Het blijft gewoon wachten op warmer weer, toen we dat voor Pasen hadden zakte alles gelijk.
 

gevegt

Well-known member
Harry Hol debunkd op YT ongeveer een jaar uitspraken van oa Jensen en Engel op een vrij grappige manier.
Hij krijgt zulke zware bedreigingen dat hij camera en politiebewaking heeft gekregen.
 

erka

Well-known member
Binnen een dag al bijna 100.000 handtekeningen tegen het 538 feest in Breda. Gelukkig zijn er meer mensen die dit een onwaarschijnlijk slecht idee vinden. Maar onze Hugo niet, die is blij.
 

JMD

Well-known member
Binnen een dag al bijna 100.000 handtekeningen tegen het 538 feest in Breda. Gelukkig zijn er meer mensen die dit een onwaarschijnlijk slecht idee vinden. Maar onze Hugo niet, die is blij.
Die hoort de kassa rinkelen van al die zelftests... ;)
 

Joost

Well-known member
Binnen een dag al bijna 100.000 handtekeningen tegen het 538 feest in Breda. Gelukkig zijn er meer mensen die dit een onwaarschijnlijk slecht idee vinden. Maar onze Hugo niet, die is blij.
Dat er ook niemand tegen m gezegd heeft; joh wellicht moet je niet op een plein middenin een stad waar je alle horeca al maandenlang gesloten hebt een andere commerciële partij een groot feest laten organiseren.
 

JMD

Well-known member
Dat er ook niemand tegen m gezegd heeft; joh wellicht moet je niet op een plein middenin een stad waar je alle horeca al maandenlang gesloten hebt een andere commerciële partij een groot feest laten organiseren.
O dat zal ongetwijfeld iemand tegen hem gezegd hebben, maar punt is dat het soms lijkt dat De Jonge alleen luistert naar wat hem uitkomt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik wil die petitie gaan ondertekenen, is die website uit de lucht. Complot, complot!

Zonder gekheid, ik ben niet perse tegen de testevenementen. Ik ga zelf aanstaande zaterdag naar het museum. Maar deze is gewoon even te vroeg. We zitten nu middenin een piekmoment voor de zorg. En de horeca is nog niet open. Wacht even een paar weken, tot er weer een daling van het aantal patiënten in het ziekenhuis is en tot de terrassen open zijn.
 

JMD

Well-known member
In Rotterdam heeft men besloten terrastafels in het centrum neer te zetten, zodat mensen kunnen zitten...

Tsja, dat wordt dan vergelijkbaar met terrassen lijkt me...
Echt, wie dit beleid nog snapt...
 
Bovenaan