Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Goed nieuws in deze barre tijden!

Recordaantal vaccinatieafspraken op zaterdag gemaakt
Gisteren is een recordaantal afspraken voor coronavaccinaties gemaakt, meldt de GGD-koepel GGD GHOR. 135.000 mensen reserveerden online een tijd en een plek voor hun eerste prik. Nog eens 65.000 mensen maakten hun eerste prikafspraak via het callcenter. Aangezien in alle gevallen ook direct een tweede prikafspraak werd gemaakt, is er een dagrecord van 400.000 afspraken gevestigd.
Sinds gisteren kan een nieuwe groep mensen zich melden voor een prik: het gaat om diegenen die in 1949, 1950 en 1951 zijn geboren. Deze groep, die zo'n 500.000 mensen telt, krijgt het Pfizer/BioNTech-vaccin in een GGD-priklocatie. De GGD vraagt mensen uit deze leeftijdscategorie die zich nog niet hebben gemeld, om online een tijd te reserveren, omdat de wachttijden aan de telefoon enorm kunnen oplopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Jep. Mooi inderdaad. Zijn wel alleen de afspraken, zegt nog niks over hoeveel prikken dat per dag gaat opleveren.
 

Eef de Kip

Well-known member
Wel benieuwd hoe het vaccineren komende week gaat verlopen. Ik mag nu wel hopen dat er echt minimaal een half miljoen vaccins worden gezet, ik hoop eigenlijk op 700.000.
Zo niet dan denk ik dat ik mijn "dikke prima" oordeel ga veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

gevegt

Well-known member
Wel benieuwd hoe het vaccineren komende week gaat verlopen. Ik mag nu wel hopen dat er echt minimaal een half miljoen vaccins worden gezet, ik hoop eigenlijk op 700.000.
Zo niet dan denk ik dat ik mijn "dikke prima" oordeel ga veranderen.
Als het ingewikkelde logistieke project soepeltjes verloopt en iedereen komt opdagen, moet dat lukken.
 

zwammy

Well-known member
Misschien kunnen we een dagklok instellen, hoeven we ook niet moeilijk te doen dat er publiek geld word uitgegeven aan wandelende mensen, oh nee, dan zeiken we 🙄
 

gevegt

Well-known member
Misschien kunnen we een dagklok instellen, hoeven we ook niet moeilijk te doen dat er publiek geld word uitgegeven aan wandelende mensen, oh nee, dan zeiken we 🙄
Misschien moet iedereen zich een keer aan de basisregels gaan houden. Dan waren de o zo belangrijke terrassen allang weer open.
 

SanMark.

Well-known member
Misschien moet iedereen zich een keer aan de basisregels gaan houden. Dan waren de o zo belangrijke terrassen allang weer open.

Misschien moet er wat beter gekeken worden wie en wat er op het IC liggen en daar je beleid op aanpassen. Dan waren de terrassen al lang open geweest en de winkels nooit dicht geweest.
 

Forza AZ

Well-known member
Jep. Mooi inderdaad. Zijn wel alleen de afspraken, zegt nog niks over hoeveel prikken dat per dag gaat opleveren.
Ik neem toch aan dat iedereen die sinds dit weekend een afspraak kon maken, ook allemaal binnen een termijn van maximaal 1 maand terecht kan voor de 1e prik.
 

SanMark.

Well-known member
Van mij mag het, maar ik denk dat dan de wereld te klein is voor de kritiek die er los komt.
In eerste instantie waren alle maatregelen toch om de IC te ontlasten ? Je vaccineert dus niet voor de dikke mensen maar om de IC te ontlasten, en als alle IC hun data op orde hebben kun je dat uitfilteren wie er als eerste een prik moeten hebben.
 
Bovenaan