Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Een beetje tegenwicht aan het sprookje dat het alleen maar gaat om dikke oudjes

 

zwammy

Well-known member
Premium dus kan het niet lezen. Staat er ook al bij hoeveel extra capaciteit het kabinet geregeld heeft in ruim een jaar of waren er geen verpleegkundigen te vinden meer?
 

Eef de Kip

Well-known member
Vreemd, ik heb ook geen premium maar kan het gewoon lezen.
Capaciteit was altijd 1150 en hebben ze net als vorig jaar goed op kunnen schalen. Bottleneck is de IC verpleegkundigen maar ik weet niet of je die zo maar even binnen een paar maanden op kunt leiden, als ze al te vinden zijn.
Maar dan nog, ook al heb je 1800 plekken, op een gegeven moment zul je moeten gaan kiezen en dat lijkt me nou eenmaal een dilemma.
Verder las ik van de week iets over het bejubelde Duitsland waar ze tig keer meer bedden hebben maar ook tegen de limieten aanlopen ivm personeel.
Even voor de volledigheid, ik zeg nergens dat het hier fantastisch gaat he?

Verder was de strekking van het verhaal dat er dus mensen van alle leeftijden op de IC's liggen. Niet alleen mensen met onderliggende problemen.
Ik zou daar sowieso wel is openheid in willen, de mensen die zijn overleden en wat het onderliggende probleem was, als die er al was.
 

zwammy

Well-known member
Verder was de strekking van het verhaal dat er dus mensen van alle leeftijden op de IC's liggen. Niet alleen mensen met onderliggende problemen.
Ik zou daar sowieso wel is openheid in willen, de mensen die zijn overleden en wat het onderliggende probleem was, als die er al was.

Daar zouden inderdaad de cijfers over moeten komen, ook kijkende naar de vaccinatiestrategie maar dat is helaas racistisch en dat is natuurlijk nog een stuk erger dan gericht kunnen vaccineren. Er sterven ook zwangere vrouwen dus het zal best kenne dat van alle ic opnamens een zwangere zit en nog iemand onder de 40. Volgens mij gaven alle onderzoeken uit dat mensen met een overgewicht tussen de 60 en 75 en onderliggende ziektes zoals diabetes het grootste gevaar waren.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja dat laatste lees en hoor ik ook steeds maar als die nou echt - ik zeg maar wat - 50% van de IC's zouden bezetten dan lijkt het me een stuk handiger om die groep te vaccineren maar goed, dat kan de overheid ook wel bedenken lijkt me.
 

Bonehead

Well-known member
Een beetje tegenwicht aan het sprookje dat het alleen maar gaat om dikke oudjes


Waarom hebben hun 15 verpleegkundigen per dag nodig terwijl het in andere ziekenhuizen met 6 kan? Ik heb met zulke artikelen altijd de nare smaak in mijn mond dat de publieke opinie beïnvloed moet worden. Laat ik het zo zeggen dat mijn ervaring er niet mee strookt. Nu geloof ik ook wel dat er sterke regionale verschillen zijn. Het was gisteren stervens druk op de OK. Dat is een heel goed teken. Als ik ze dan bij een ziekenhuis verderop hoor kermen neem ik dat met een korreltje zout.

Als de boeren niet klagen en de pastoors niet meer vragen. Dan nadert het einde der dagen.

Het ontbeert deze crisis aan harde, faire cijfers wat beide uitersten munitie geeft.
 

zwammy

Well-known member
Ja dat laatste lees en hoor ik ook steeds maar als die nou echt - ik zeg maar wat - 50% van de IC's zouden bezetten dan lijkt het me een stuk handiger om die groep te vaccineren maar goed, dat kan de overheid ook wel bedenken lijkt me.

Die kaart kon volgens de Jonge niet in kaart gebracht worden, die was vergeten dat huisartsen eigenlijk wel weten wie risicogroepen zijn en dat in kaart brengen. Maar goed, de Jonge was volgens mij al langer niet heel slim.
 

JMD

Well-known member
Bovenaan