Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Wappie Logica:

Kijk naar het beleid van Zweden. Daar kon alles en waren er niet zoveel gevallen.

Zijn wel ongeveer evenveel doden als in Nederland en wanneer je de Randstad niet meetelt wonen er evenveel mensen.....
Ja inderdaad, vergelijken met heel Zweden is idd totaal idioot. Buiten de grote steden wonen zo weinig mensen dat die lkaar sowieso bijna niet kunnen besmetten. Daarom gaan die vergelijkingen ook altijd om de stedelijke gebieden zoals bv de 'Stockholm Area'...
 

JMD

Well-known member
Alleen daar mag je maar met 8 man samen zijn. Demonstreren mag zelfs niet. Overtreed je die regel riskeer je celstraf
Ja dus?

Bij demonstraties (buiten) loop je 0,0 besmettingsgevaar, dus daar gaan de besmettingen niet vandaan komen.

Het is wat Zwammy zegt, restaurants, winkels, scholen zijn gewoon open (scholen ik meen t/m 16 jaar). Sporten kan daar voorzover ik weet gewoon, buiten en binnen.

En dan met die maatregelen (of eigenlijk zonder...) komen ze (zelfs gecompenseerd naar inwoneraantal) tot minder besmettingen, en idd het aantal doden is even groot.
 

JMD

Well-known member
Wappie logica:

- Corona is voor 99,8% van de mensheid niet schadelijk, schande dat we allemaal vaccinaties moeten nemen
- Vaccinatie is voor 99,8% onschadelijk en heeft inderdaad voor heel weinig mensen bijwerkingen: Schande, levensgevaarlijk die vaccinaties.

Wat moet het heerlijk zijn om zo simpel te kunnen leven. Een bekende redneck zanger zei afgelopen week nog dat 'covid 1 tot 18 geen pandemie opleverden en nu 19 zeker wel'. En zo'n man heeft een miljoenenpubliek he? Dat iemand oprecht denkt dat covid 19 zo heet omdat het de 19e keer is dat dit gebeurd...
Ja inderdaad...

Dat laatste doet me denken aan toen Mambo Nr. 5 uitkwam mensen op zoek gingen naar de Mambo's Nr. 1 t/m 4... :)
 

De Wolf

Well-known member
Ja dus?

Bij demonstraties (buiten) loop je 0,0 besmettingsgevaar, dus daar gaan de besmettingen niet vandaan komen.

Dat is ook weer een wappie logica

Sta je buiten op korte afstand van elkaar zoals die lui doen kan je elkaar ook besmetten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja inderdaad, vergelijken met heel Zweden is idd totaal idioot. Buiten de grote steden wonen zo weinig mensen dat die elkaar sowieso bijna niet kunnen besmetten. Daarom gaan die vergelijkingen ook altijd om de stedelijke gebieden zoals bv de 'Stockholm Area'...
Alleen is de vergelijking van Stockholm area waar je 1 druk gebied hebt weer lastig want in Nederland heb je tig van dat soort area's die aan elkaar vast zitten dus de mogelijkheid om de rust op te zoeken is daar net iets groter. Verder vraag ik me af of je in die vergelijking dan ook demografisch alles juist mee neemt, hoeveel mensen zitten er daar in gezinnen enzenz.
Ik denk dat het gewoon lastig is om alles maar 1 op 1 te vergelijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Batigoal

Well-known member
Alleen is de vergelijking van Stockholm area waar je 1 druk gebied hebt weer lastig want in Nederland heb je tig van dat soort area's die aan elkaar vast zitten dus de mogelijkheid om de rust op te zoeken is daar net iets groter. Verder vraag ik me af of je in die vergelijking dan ook demografisch alles juist mee neemt, hoeveel mensen zitten er daar in gezinnen enzenz.
Ik denk dat het gewoon lastig is om alles maar 1 op 1 te vergelijken.

Maar het klinkt wel heel lekker. Wist je trouwens dat Fiji al een jaar lang corona onder controle heeft? Deden wij het maar zoals Fiji!
 

JMD

Well-known member
Dat is ook weer een wappie logica

Sta je buiten op korte afstand van elkaar zoals die lui doen kan je elkaar ook besmetten.
ALs dat zo is, dan is het wel heel opvallend dat bij al die demonstraties er nog geen uitbraak geweest is...
 

Mario

Well-known member
Ik ben drie weken geleden voor het eerst getest en sindsdien is mijn internet nog geen enkele keer weggevallen en laadt mijn telefoon zichzelf op als ik hem 's nachts op mijn kussen leg. Ik zeg dikke prima.
Bij het Russische Sputnik vaccin licht je zelfs op in het donker (y)
 

Hankie

Well-known member
Dat Janssen-vaccin kunnen we ook vergeten.

Even mijn complotpet op. Het lijkt wel dat Pfizer alle concurrenten aan het uitschakelen is, aangezien zij ook voldoende bijwerkingen hebben (ook de trombose variant). Maar daar hoor je niets over. Complotpet af.
 
Bovenaan