Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Even mijn complotpet op. Het lijkt wel dat Pfizer alle concurrenten aan het uitschakelen is, aangezien zij ook voldoende bijwerkingen hebben (ook de trombose variant). Maar daar hoor je niets over. Complotpet af.
Sowieso is het idioot hoe paniekerig men hier over doet. Ja, er zijn bijwerkingen, maar die kans is zo verschrikkelijk klein dat je die gewoon moet accepteren. De kans op trombose voor vrouwen die de pil gebruiken is veel groter, net als de kans op trombose na een lange vliegreis.
Tuurlijk moet je mensen informeren, je moet er open over zijn, maar laat dan eenieder zelf uitmaken of die wel of niet het vaccin neemt, en ze de gegevens wel in perspectief. Net als dat je de kans op het krijgen van corona niet tot 0% kan terugbrengen, kan je dat ook net met de kans op bijwerkingen.
 

Eef de Kip

Well-known member
En als ik het goed begrijp zijn er 4 gevallen op 4,5 miljoen vaccins die zijn gezet, dat vind ik nou ook weer niet echt risicovol
 

De Wolf

Well-known member
Het Fieldlab testevenement in Biddinghuizen heeft 5 tot 12 besmettingen opgeleverd. Bleken toch twee besmettelijke personen aanwezig te zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
De kans op trombose voor vrouwen die de pil gebruiken is veel groter, net als de kans op trombose na een lange vliegreis.
Dat is volgens mij een veel minder ernstige variant van trombose dan die optreed bij het Astra Zeneca vaccin.

En natuurlijk is de kans op die ernstige bijwerking heel klein, maar voor jonge gezonde mensen is de kans om ernstig ziek te worden door Corona ook minimaal. Laat staan de kans om aan Corona dood te gaan.
En als er daarnaast ook nog een veiliger vaccin is (Pfizer en Moderna) is het toch niet vreemd dat mensen liever langer wachten met zich laten vaccineren tot dat er een veiliger vaccin beschikbaar is.
 

De Wolf

Well-known member
Dat is volgens mij een veel minder ernstige variant van trombose dan die optreed bij het Astra Zeneca vaccin.

En natuurlijk is de kans op die ernstige bijwerking heel klein, maar voor jonge gezonde mensen is de kans om ernstig ziek te worden door Corona ook minimaal. Laat staan de kans om aan Corona dood te gaan.

Tot nu toe zijn er in de groep 20 tot 39 jaar 37 mensen overleden. Dat is naar verhouding redelijk vergelijkbaar met het aantal mensen die last van bloedproppen kreeg na vaccinatie met AZ.

Het aantal mensen wat ernstig ziek wordt of last heeft van "long covid" (blijvende klachten na covid besmetting) zal nog hoger liggen.
AZ heeft ook niet mijn voorkeur maar als ik morgen een telefoontje krijg of ze mij volgende week mee willen prikken zou ik ook ja zeggen.
 

Forza AZ

Well-known member
Tot nu toe zijn er in de groep 20 tot 39 jaar 37 mensen overleden. Dat is naar verhouding redelijk vergelijkbaar met het aantal mensen die last van bloedproppen kreeg na vaccinatie met AZ.
Hoeveel van die mensen hadden al een (ernstige) ziekte? Ik vermoed nagenoeg allemaal.
 

JMD

Well-known member
Het Fieldlab testevenement in Biddinghuizen heeft 5 tot 12 besmettingen opgeleverd. Bleken toch twee besmettelijke personen aanwezig te zijn.
16 besmettingen. Waarvan van nog niet eens de helft zeker is dat ze het op dat evenement hebben opgelopen...

Maar zelfs al zouden het 16 besmettingen zijn. Je staat een hele dag te hossen, dicht bij elkaar, schreeuwen, hard praten enz... Als dan die 2 besmette mensen 'maar' tot 16 besmettingen hebben geleid dan is dat echt niet veel... Als je dat vergelijkt met de treinrit Bergamo - Milaan van vorig jaar of de dag in de pubs in Liverpool voorafgaand aan Liverpool - Atletico (waar zo ongeveer iedereen besmet raakte) dan is dit echt weinig.
 

De Wolf

Well-known member
16 besmettingen. Waarvan van nog niet eens de helft zeker is dat ze het op dat evenement hebben opgelopen...

Maar zelfs al zouden het 16 besmettingen zijn. Je staat een hele dag te hossen, dicht bij elkaar, schreeuwen, hard praten enz... Als dan die 2 besmette mensen 'maar' tot 16 besmettingen hebben geleid dan is dat echt niet veel... Als je dat vergelijkt met de treinrit Bergamo - Milaan van vorig jaar of de dag in de pubs in Liverpool voorafgaand aan Liverpool - Atletico (waar zo ongeveer iedereen besmet raakte) dan is dit echt weinig.

Iedereen heeft zich wel van te voren laten testen. Dat was bij de betreffende wedstrijden niet het geval.
 

erka

Well-known member
16 besmettingen. Waarvan van nog niet eens de helft zeker is dat ze het op dat evenement hebben opgelopen...

Maar zelfs al zouden het 16 besmettingen zijn. Je staat een hele dag te hossen, dicht bij elkaar, schreeuwen, hard praten enz... Als dan die 2 besmette mensen 'maar' tot 16 besmettingen hebben geleid dan is dat echt niet veel... Als je dat vergelijkt met de treinrit Bergamo - Milaan van vorig jaar of de dag in de pubs in Liverpool voorafgaand aan Liverpool - Atletico (waar zo ongeveer iedereen besmet raakte) dan is dit echt weinig.

Dat kun je toch niet vergelijken?
 

De Wolf

Well-known member
Hoeveel van die mensen hadden al een (ernstige) ziekte? Ik vermoed nagenoeg allemaal.

Een aantal mensen was gewoon gezond.
Maar waar ik meer zorgen over heb is het long covid syndroom. In de groep 20 tot 60 spreken ze over 28000 bekende gevallen (schatting NHG 40.000) die maanden na hun besmetting nog steeds zware klachten heeft. Dat komt neer op 0,25% van de bevolking.
 

erka

Well-known member
Geen idee meer wie wel en geen spuit gehad heeft, maar volgens Eef en Marinos gaat het gewoon dikke prima in Nederland, wat zeuren we nou.
 

Eef de Kip

Well-known member
Geen idee meer wie wel en geen spuit gehad heeft, maar volgens Eef en Marinos gaat het gewoon dikke prima in Nederland, wat zeuren we nou.
Ik ben ook razend benieuwd nu, dikke prima nog wel. Misschien dat je nog een quote kunt vinden dat ik het fantastisch vind.
Wat dat betreft is het hier tijdloos hoor, mensen gillen wat, je plaatst enige nuance en pats, je vindt het dikke prima.

Dat laatste ben ik dan wel met je eens.
 
Bovenaan