Coronavirus 2

Mario

Well-known member
Ik heb me nog nooit ergens ook maar een seconde onveilig gevoeld met betrekking tot het Coronavirus. Maar dat komt vooral omdat ik me ook voor corona nooit in drukke kantines, winkels of horeca begaf.

Ga eens op zondag een rondje lopen ergens in de natuur, iedereen loopt vlak langs elkaar of in je nek te hijgen. Volle schoolpleinen met ouders, drukke supermarkt en ik bezoek ook mijn vader in het verzorgingshuis waar Corona heeft geheerst(inclusief mijn vader)

De supermarkt is nog het leukste waar iedereen zijn winkelwagen staat te desinfecteren, maar wel tig keer alle producten in het schap beetpak en weer terugzet. Mensen dragen mondkapjes zonder de neus te bedekken, en oudere mensen dragen er géén.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Uit het bericht over de weekcijfers;

Zouden ze daar denken; als je iets maar lang genoeg blijft volhouden dan wordt het vanzelf een keer waar?

Op dit onderwerp vond ik dat Viruswaarheid wel degelijk een goed punt had. In tijden van crisis hebben we helemaal niets aan schattingen, voorspellingen en verwachtingen. Zeker als al vaak gebleken is dat er van die schattingen en voorspellingen weinig echt bleken te kloppen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja maar als je vast blijft houden aan wat er feitelijk gebeurt dan loop je dus continu achter de feiten aan. Dat lijkt me ook weer wat risicovol.
Ben het eens met jullie vwb het feit dat we inmiddels wel kunnen stellen dat de besmetting van de Britse variant wat te hoog is ingeschat maar dat vind ik achteraf wel weer erg makkelijk.
 

Joost

Well-known member
Ga eens op zondag een rondje lopen ergens in de natuur, iedereen loopt vlak langs elkaar of in je nek te hijgen. Volle schoolpleinen met ouders, drukke supermarkt en ik bezoek ook mijn vader in het verzorgingshuis waar Corona heeft geheerst(inclusief mijn vader)

De supermarkt is nog het leukste waar iedereen zijn winkelwagen staat te desinfecteren, maar wel tig keer alle producten in het schap beetpak en weer terugzet. Mensen dragen mondkapjes zonder de neus te bedekken, en oudere mensen dragen er géén.

Ik ben de laatste weken iedere zaterdag en zondag gaan wandelen of fietsen maar nergens last gehad van drukte. De kinderen breng ik drie keer per week naar school en ook daar is het niet druk (dorpsschool met 125 kinderen). En ook in de supermarkt is het niet bijster druk als ik e rkom.
 

De Wolf

Well-known member
Op dit onderwerp vond ik dat Viruswaarheid wel degelijk een goed punt had. In tijden van crisis hebben we helemaal niets aan schattingen, voorspellingen en verwachtingen. Zeker als al vaak gebleken is dat er van die schattingen en voorspellingen weinig echt bleken te kloppen.

Je zal toch een uitganspunt moeten hebben.
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben de laatste weken iedere zaterdag en zondag gaan wandelen of fietsen maar nergens last gehad van drukte. De kinderen breng ik drie keer per week naar school en ook daar is het niet druk (dorpsschool met 125 kinderen). En ook in de supermarkt is het niet bijster druk als ik e rkom.

Zou dat niet gewoon liggen aan waar je woont? Want ik herken wat Mario zegt. Het was zowel met de sneeuw als met het lenteweer afgelopen weekend echt enorm druk hier in de omgeving. Alsof er nooit corona is geweest.
 

Joost

Well-known member
Zou dat niet gewoon liggen aan waar je woont? Want ik herken wat Mario zegt. Het was zowel met de sneeuw als met het lenteweer afgelopen weekend echt enorm druk hier in de omgeving. Alsof er nooit corona is geweest.
Wellicht, al is Zuid-Limburg nog steeds erg druk bevolkt en zaten de vakantieparken helemaal vol.
 

Mario

Well-known member
Zou dat niet gewoon liggen aan waar je woont? Want ik herken wat Mario zegt. Het was zowel met de sneeuw als met het lenteweer afgelopen weekend echt enorm druk hier in de omgeving. Alsof er nooit corona is geweest.
Het ging mij er vooral om dat hysterische gedoe, en dat je contact met het virus niet kan uitsluiten. Ik ga ook de drukte niet in, maar soms ontkom je er niet aan. We moeten gewoon accepteren dat het virus nog even bij ons blijft, en dat we gewoon moeten doorgaan met leven. Of we dit dan doen met een vaccinatie boekje op zak zal de tijd moeten uitwijzen.
 

ALenstra

Well-known member
Drie vooraanstaande leden van Herstel-NL opgestapt. Volgens Herstel-NL zijn ze door kringen rond het kabinet onder druk gezet om te stoppen.
 

SanMark.

Well-known member
Ga eens op zondag een rondje lopen ergens in de natuur, iedereen loopt vlak langs elkaar of in je nek te hijgen. Volle schoolpleinen met ouders, drukke supermarkt en ik bezoek ook mijn vader in het verzorgingshuis waar Corona heeft geheerst(inclusief mijn vader)

De supermarkt is nog het leukste waar iedereen zijn winkelwagen staat te desinfecteren, maar wel tig keer alle producten in het schap beetpak en weer terugzet. Mensen dragen mondkapjes zonder de neus te bedekken, en oudere mensen dragen er géén.
Dit herken ik totaal niet. En ik zie ook bijna nooit mensen producten pakken en weer terug zetten. Zeker niet meerdere mensen bij hetzelfde product.
 

JMD

Well-known member
Ben het eens met jullie vwb het feit dat we inmiddels wel kunnen stellen dat de besmetting van de Britse variant wat te hoog is ingeschat maar dat vind ik achteraf wel weer erg makkelijk.
Achteraf praten is idd het makkelijkste wat er is, maar er waren toch ook een hoop mensen (ook een aantal virologen) die zeiden dat die hoge R van de Britse variant niet klopte...

Twee hoopgevende artikelen:
Met als topzin (als dit zou kloppen): " Das heißt: Mutationen sind in der Regel der Anfang vom Ende einer Pandemie. "
 

zwammy

Well-known member
9 maart overleg over de terrassen. Dan gaan ze open. Een week voor de verkiezingen maar dat is gewoon toeval, dan zijn er gewoon minder besmettingen 👌🏻
 

JMD

Well-known member

Dus toch alle contactberoepen en winkels op afspraak open... Mooi. Een goede eerste stap.

Mooi dat teamsporten t/m 27 jaar mogen, maar dat lijkt me toch lastig te regelen. In de jeugd speel je ingedeeld op leeftijd, maar daarna zijn er natuurlijk wel teams die qua leeftijd ingedeeld zijn, maar ook een hoop teams die gemixt zijn qua leeftijd (zeker het eerste van elke voetbalclub volgens mij)...
 

Joost

Well-known member

Dus toch alle contactberoepen en winkels op afspraak open... Mooi. Een goede eerste stap.

Mooi dat teamsporten t/m 27 jaar mogen, maar dat lijkt me toch lastig te regelen. In de jeugd speel je ingedeeld op leeftijd, maar daarna zijn er natuurlijk wel teams die qua leeftijd ingedeeld zijn, maar ook een hoop teams die gemixt zijn qua leeftijd (zeker het eerste van elke voetbalclub volgens mij)...
Iedereen ouder dan 27 mag met z'n tweeën ernaast een bal overtrappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
En relatief minder positieve tests. Dus er wordt relatief meer getest dan dat er positieve gevallen bijkomen.
 
Bovenaan