Coronavirus 2

Abubakari

Well-known member
Ik ben een beetje klaar met het gezeik van iedereen over het wel of niet opengaan van bepaalde dingen. Klaar met de stemmingmakerij over het aantal besmettingen (zonder percentage). Klaar met alle discussies met alles wat op het internet gevonden wordt.

Ik zit ook al sinds maart thuis te werken met 3 (nu 4) kinderen om mij heen, kan ook nergens naar toe. Zou ook lekker op vakantie willen gaan, uiteten en naar leuke dingen toe. Maar iedereen stop met zeiken en accepteer waar je inzit want je gaat er toch niets aan veranderen.
En onderschat het zwarte gat niet waar JMD, Joost en erka straks in vallen.
 

Marinos

Well-known member
En vergeet de mensen niet die blind achter het RIVM/OMT aanlopen... Hoe moeten die zo meteen zelf bedenken wat goed voor ze is... ;)
Ik vermoed dat die mensen nu juist wel zelf nadenken en doen wat goed voor ze is. Namelijk genieten van de dingen die wel kunnen en de regels creatief toepassen met een dosis gezond verstand.
 

zwammy

Well-known member
We kunnen dus nu ook gewoon overdag de eis krijgen om thuis te blijven. Op zich ook niet erg toch, alles is toch dicht. Prima geregeld van het kabinet 👍
 

Joost

Well-known member
We kunnen dus nu ook gewoon overdag de eis krijgen om thuis te blijven. Op zich ook niet erg toch, alles is toch dicht. Prima geregeld van het kabinet 👍

Dat is nog wel het meest schrijnende aan alles. Dat buiten supergezond is en dat je er weerstand opbouwt maar dat we massaal binnen moeten gaan zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
Dat is nog wel het meest schrijnende aan alles. Dat buiten supergezond is en dat je er weerstand opbouwt maar dat we massaal binnen moeten gaan zitten.

Ten zuiden van de lijn Alkmaar - Haaksbergen wordt de lucht juist steeds ongezonder. Vooral rondom Eindhoven is slecht.
 

Forza AZ

Well-known member
We kunnen dus nu ook gewoon overdag de eis krijgen om thuis te blijven. Op zich ook niet erg toch, alles is toch dicht. Prima geregeld van het kabinet 👍
Ik wens de politie succes om dat te gaan handhaven, want daar gaat toch bijna niemand zich aan houden lijkt me.
 

JMD

Well-known member
Waar kan ik dat lezen?
Dat zit in die wet die gisteren is aangenomen. De gaat over het verbod om buiten te vertoeven. En wordt nu dus alleen gebruikt tussen 21.00 en 4.30, maar kan in de basis ook voor de hele dag gebruikt worden.
 

Maasveld

Well-known member
Dat zit in die wet die gisteren is aangenomen. De gaat over het verbod om buiten te vertoeven. En wordt nu dus alleen gebruikt tussen 21.00 en 4.30, maar kan in de basis ook voor de hele dag gebruikt worden.
Gaat die wet alleen over corona?
 

Mario

Well-known member
Hier kan je trouwens na 21.00 gewoon de straat op, zonder gecontroleerd te worden. Ik woon echter in een vrij rustige wijk, hier zie je zelden politie en al helemaal geen Boa's. Afgelopen week heb ik gewoon het grofvuil rond tien uur buiten gezet, omdat ik geen zin heb om dat 6 uur 's ochtends te doen.

In het centrum van Rotterdam of in sommige andere wijken zal er denk ik wel meer gehandhaafd worden.
 

Abubakari

Well-known member
Dat zit in die wet die gisteren is aangenomen. De gaat over het verbod om buiten te vertoeven. En wordt nu dus alleen gebruikt tussen 21.00 en 4.30, maar kan in de basis ook voor de hele dag gebruikt worden.
Waar kan ik dat lezen? Ik heb verschillende nieuwsberichten gelezen maar ben het niet tegen gekomen.
 

zwammy

Well-known member
Waar kan ik dat lezen?

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="nl" dir="ltr">Grapperhaus bevestigt dat, in tegenstelling tot de avondklok, de wet &quot;vertoeven in de buitenlucht&#39; kan worden ingezet om de bewegingsvrijheid overdag te beperken. <a href="https://twitter.com/hashtag/spoedwet?src=hash&amp;ref_src=twsrc^tfw">#spoedwet</a> <a href="https://t.co/2MP9bzahXL">pic.twitter.com/2MP9bzahXL</a></p>&mdash; Centenboer (@centenboer) <a href=" ">February 19, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
 
Bovenaan