Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Zie je het al voor je zo'n avondklok in de pittoreske voorsteden van Parijs?
Ach, het wordt precies zoals SM van de week al zei net als met het vuurwerkverbod. De brave mensen (van wie je het minst last hebt) houden zich eraan, en degenen die schijt aan alles hebben (en ook bv feestjes blijven geven) gaan echt gewoon door ook met avondklok.

Ik snap echt niet wat men met zo'n avondklok wil, behalve dat mensen feestjes eerder laten beginnen, of dat men mensen laat overnachten... Schijnmaatregelen. Maar een echt goed onderzoek naar of die maatregelen nou werken, daar wordt niet naar gekeken. (en die onderzoeken zijn er)
Liever gaan we (nu de cijfers in het VK licht dalen) nu full panic over een variant in Brazilië. Terwijl elke bioloog je kan vertellen dat virussen muteren, en dat sommige varianten erger zijn dan anderen. Dat zie je bv met de griep, het ene jaar (de ene mutatie) is die erger dan het andere jaar.
Volgens Ab Osterhaus moeten we daarom dus strengere maatregelen nemen. Tsja, nieuwe varianten zijn er dus altijd, en dan blijf je bezig.
 

JMD

Well-known member

Men lijkt wel te willen overbieden op wie het meest zwarte scenario kan schetsen.
Maar gelukkig praat men geen angst aan ofzo...

Gommers, Kuipers, Osterhaus lijken er alles aan te doen om maar in de media te komen, dus verzinnen ze steeds maar iets.
Eind december zei Gommers dat eind januari we code zwart zouden hebben. Inmiddels weet hij wel zeker dat dat niet gebeurt...

En het maar gek vinden dat men coronamoe wordt...
 

JMD

Well-known member
Gommers geeft ook aan dat het een mogelijkheid is.
Klopt maar wat is het nut om dat elke week te blijven herhalen of de termijn te verlengen? Wat doet dat voor ondernemers, restauranthouders, sportclubs enz? Er is zoveel dat we niet weten. Wie weet komt er wel weer een andere mutatie die overrheersend wordt. Virussen muteren continu.

Dr. Levi, die Nederlander die hoofd is van een aantal ziekenhuizen in Londen, gaf vandaag aan dat er maar bij slechts 1 ziekenhuis in londen echt zo'n rij ambulances heeft gestaan, de andere ziekenhuizen redden het (net aan). Verder heeft hij het idee dat die hausse voor kerst kwam door het Christmas shopping. Er was toen nog geen lockdown. Dus misschien valt het wel mee met die mutatie...

Maar goed, dat is allemaal te positief natuurlijk.
 

SanMark.

Well-known member
Ik had ook ergens gelezen dat elke winter rijen met ambulances staan voor de ziekenhuizen in Londen , misschien kan Simon of Kralinger daar wat over zeggen ?
 

De Wolf

Well-known member
Er gaan nu ook verhalen te ronde dat de besmettingen in Engeland en Ierland vooral komen omdat mensen met de kerst bij elkaar op bezoek gingen.
 

JMD

Well-known member
@JMD Die foto met de rij ambulances is uit 2019.
Aha, dat wist ik niet. Maar feit is dat er idd bij een zieknehuis ambulances in de rij stonden..

Dat die foto uit 2019 kwam toont dus aan dat de Britten hier elk jaar wel last van hebben, de NHS is gewoon een chaos.
 

JMD

Well-known member
Ik had ook ergens gelezen dat elke winter rijen met ambulances staan voor de ziekenhuizen in Londen , misschien kan Simon of Kralinger daar wat over zeggen ?
Klopt. De Guardian had een mooi overzicht dat zo ongeveer elke winter de IC's wel een keer overvol liggen...
(In NL was dat bv in 2018 ook het geval, ook toen zaten we op het randje, maar werd geen lockdown ingesteld, sterker nog: het kabinet besloot het aantal IC-bedden nog te verminderen, dat was toch te duur...)
 

gevegt

Well-known member

Joost

Well-known member
In België zijn er strenge regels met een avondklok en een bubbel.

Maar bij Open VLD vonden de Premier en de partijvoorzitter het best een goed idee om een huiskamer na te maken, een presentatrice in te huren en een bandje te laten spelen voor een live nieuwjaarsreceptie.
 

Maasveld

Well-known member
Ik ga er vanuit dat Bernado ook een boete heeft gekregen,

Was Ruud Bettinger ook aanwezig?
 
Bovenaan