Je bent buitenlander en hebt een 'resident visum' die elk jaar vernieuwd dient te worden om je verblijf als buitenlander te 'legaliseren'.
Je houdt je qua corona gedwee aan de vigerende landelijke huisregels en legt je zelf bovendien uit eigen vrije wil gedeisd een quarantaine op.
Je bent opnieuw aan de beurt om je jaarlijkse verblijfsduur te verlengen. Je gaat naar het visumkantoor voor een 'application'. Daar krijg je te horen dat je het afgelopen jaar van je verblijfsduur in Egypte bent gebleven.
'Dat klopt want ik reis niet qua corona'.
'Niks mee te maken. Je moet eerst minimaal 24 uur het land uit om na terugkomst opnieuw te kunnen solliciteren voor een verblijfsduur van een jaar''.
'Maar ik ben huiseigenaar en heb het notarieel gestempelde eigendomsbewiis bij me. Kijk maar'.
'Niks mee te maken. Je moet eerst het land uit'.
'Ja maar dan moet ik eerst een pcr-test voor 100 us dollars laten doen en afwachten of het resultaat negatief is want anders mag ik niet vliegen'.
'Niks mee te maken'.
'Maar ik mag nu niet vliegen want als ik voor een visum-run eerst naar de dichtstbijzijnde bestemming, Istanbul, moet vliegen kan dat niet want daar is een lockdown'.
'Niks mee te maken'.
'Ja maar het kentekenbewijs van mijn auto is gesynchroniseerd met mijn visum en als ik geen visum krijg dan verloopt automatisch de geldigheidsduur van mijn kenteken'.
'Ja, en?'
'Maar ik mag niet vliegen dús kan ik nu ook niet met mijn auto rijden'.
'Dat klopt'.
'Fuck you!'
'Ja dat mag dus niet'.
De Tweede Kamer blijft tegen een avondklok, D66 wil het alleen overwegen als er 'Londense toestanden' dreigen.
Gl stelt de (terechte) vraag waarom er niet eerst iets gedaan wordt aan de 20 vliegtuigen per dag die vanuit het VK (???) dagelijks naar Schiphol komen.
(dat zijn er volgens mij wel meer dan 20, ik denk dat alleen Londen er met hun 6 vliegvelden al aan 20 per dag komt)
Ik neem aan dat er op dit moment minder vluchten gaan dan voor de Corona-crisis.(dat zijn er volgens mij wel meer dan 20, ik denk dat alleen Londen er met hun 6 vliegvelden al aan 20 per dag komt)
Dat zal zeker, maar 20 voor het hele VK is echt weinig... Dat is wel iets meer denk ik.Ik neem aan dat er op dit moment minder vluchten gaan dan voor de Corona-crisis.
Gisteren 7 uit Londen, vandaag 6.Dat zal zeker, maar 20 voor het hele VK is echt weinig... Dat is wel iets meer denk ik.
Dus meer dan 20... Maar ik had er idd meer verwacht dan deze 30. Valt me nog mee.Ik heb even gekeken welke vluchten vanuit VK vandaag zijn geland of nog landen op Schiphol volgens Flightradar24. Dat zijn er 30.
08:00 W25728 LCY
08:05 KL985 LCY
08:15 BA423 LHR
09:25 KL1473 GLA
09:30 KL1421 BHX
09:40 KL953 NCL
09:40 KL1073 MAN
09:40 KL1279 EDI
09:45 KL1443 ABZ
10:20 KL1009 LHR
11:55 KL1011 LHR
12:10 BA431 LHR
15:45 KL1021 LHR
15:50 KL1285 EDI
16:10 KL1447 ABZ
16:20 KL1079 MAN
16:35 KL1053 BRS
16:40 KL1023 LHR
16:40 KL1489 HUY
17:00 W25279 LCY
17:15 KL993 LCY
17:30 KL1549 LBA
18:00 KL1027 LHR
18:23 WT7016 STN
20:35 KL1033 LHR
21:00 KL1435 BHX
21:20 KL1451 ABZ
21:25 KL1481 GLA
21:35 KL1239 EDI
21:50 KL965 NCL
Dus meer dan 20... Maar ik had er idd meer verwacht dan deze 30. Valt me nog mee.
Klopt. Normaal ruim over de 100. Maar had er zelfs in deze tijd nog wel meer verwacht dan die 30.Ja volgens mij is dik over de 100 wel standaard. Alleen al vanuit Londen normaal gesproken zo'n 50 per dag.
Britse variant zet alles op zijn kop: alarmstemming heerst in Den Haag
De oversteek van de Britse variant tilt de coronacrisis in Nederland naar een geheel nieuw niveau. Extra maatregelen lijken onvermijdelijk, experts stellen dat de situatie alarmerend is. ,,We moeten echt terug naar de manier waarop we ons tijdens de eerste golf gedroegen.”www.ad.nl
Die laatste alinea: "Over drie weken zijn de cijfers misschien wel een stuk beter dan nu. Maar als je dan tot versoepelingen overgaat, komt de golf alsnog"
Dus zelfs als het blijft dalen kunnen we niet versoepelen vanwege die Engelse variant. Hoe lang gaat men dat volhouden? Het begint echt steeds meer te lijken op hoe zwaar gereformeerden worden opgevoed, in 'de vreze Gods'...
Het hele coronabeleid is net als hoe zwaar gelovigen redeneren als iemand ziek is: 'je moet bidden tot God'. Genees je dan heeft God dat gedaan, genees je niet dan heb je niet goed genoeg gebeden. Wij moeten ons aan de maatregelen houden, gaan de cijfers naar beneden dan doen we het goed, gaan de cijfers niet omlaag dan doen we het niet goed. Niemand die eens kijkt of de maatregelen wel kloppen.
Zat van de week een Andere Tijden te kijken, dat ging over tuberculose. Vroeger moest je (als je tbc had) naar sanatoria, waar je jarenlang stil moest liggen. Men vond dat dat de manier was omdat de patiënten beter werden. Maar de patiënten werden niet beter door de rust, maar ondanks de rust... De 'controlegroep' ontbrak, zo vertelde een arts van het Radboud in die uitzending. Zo'n controlegroep is natuurlijk lastig om te doen met corona, maar de vraag is natuurlijk of de dalingen komen door de lockdowns, want zowel bij de maartlockdown als die van december lag de R al onder de 1,0 toen de lockdown in ging (volgens cijfers RIVM).
Al blijf ik heb absurd vinden dat er nog vluchten gaan als de Eurostar net zo snel is.
En toch blijft men elke keer daar naar grijpen. En dat is zo vreemd. Alsof men bang is door los te laten aan te tonen dat lockdowns inderdaad geen effect hebbenHet voorjaar heeft toch aangetoond dat volledige lockdowns geen ander effect hebben dan gedeeltelijke of helemaal geen lockdown.
Ja, ik ook wel een beetje. Maar niet op de alarmerende toon zoals die uit het kabinet komt. En verder zijn die alarmerende berichten er al een maand, terwijl toen in NL ook al mensen met die VK-variant rond liepen. Ik ben zo bang dat als het zo meteen echt komt dat er dan al zo lang gedreigd is dat men het dan niet meer gelooft...Toch maak ik me wel zorgen over die Britse variant.
De Tweede Kamer blijft tegen een avondklok, D66 wil het alleen overwegen als er 'Londense toestanden' dreigen.
Gl stelt de (terechte) vraag waarom er niet eerst iets gedaan wordt aan de 20 vliegtuigen per dag die vanuit het VK (???) dagelijks naar Schiphol komen.
(dat zijn er volgens mij wel meer dan 20, ik denk dat alleen Londen er met hun 6 vliegvelden al aan 20 per dag komt)