Is een beetje kip-ei verhaal. Zolang nog veel mensen niet zijn ingeënt zal een situatie met restricties blijven. Zelf twijfel ik ook nog. Ik ben notabene in een risicogroep terechtgekomen door (minimale risico) langetermijn bijwerkingen van een behandeling, dus ik ben niet zo happig om gelijk hiervoor een vaccin te halen.
Ik ben wel heel benieuwd naar je verhaal Bati. Als je dat wilt delen (hier of privé) graag.
W
aar ik zelf erg benieuwd naar ben is naar de wereldwijde uitrol. Het is voor West-Europa al een gigantische logistieke operatie, maar stel je dat eens voor hoe dat gaat in landen als Congo of Zuidoost-Azië ofzo. Het is niet dat intercontinentaal reizen helemaal is afgeschaft. Een werkend vaccin hebben is wat dat betreft nog maar het eerste stap in een lang proces voordat het weer een beetje 'normaal' gaat worden ben ik bang.
Hier toch wel een jaar of wat eerder dan in Zwammy zijn droomland.
Ik vind de discussie omtrent de noodzakelijkheid van een vaccinatie wel boeiend. Een belangrijke eis schijnen de consequenties te zijn. Op basis van de thans beschikbare statistieken valt dat best mee.
@gevegt hoe dodelijk is een ziekte eigenlijk waar in de 99,96% van de PSV-selectie (voor correctie van mensen met onderliggend leiden en topsporters) maar weinig tot geen symptomen ontwikkeld?