Coronavirus 2

erka

Well-known member
Gaat nu hard hier onder studenten vooral. Die zijn natuurlijk in de zomer op vakantie of bij hun ouders geweest en komen nu vanuit alle windstreken in de stad vanaf begin sept. Twee weken later is het dus raak.

Studenten in Groningen leven doorgaans wel in hun eigen bubbel en komen weinig in aanraking met ouderen en kwetsbare groepen.
 

Joost

Well-known member
Ik ben heel benieuwd wat ze vrijdag hebben uitgedokterd als maatregelen om te nemen. In principe hebben we in alle regio's dezelfde maatregelen gehad die nu grotendeels zijn opgeheven maar in de hoeveelheid besmettingen is in iedere regio anders. Je zou dus niet zo makkelijk kunnen zeggen dat alles wat nu weer wel mag verboden wordt aangezien het geen aantoonbaar lijkt te hebben.

De meeste besmettingen komen voor bij jongeren/studenten en Moslims die zich minder aan de beperkingen op samenkomsten houden en dan met name in de privesfeer. En dat is de enige plek waar de overheid niet kán ingrijpen zonder die ene drastische maatregel te nemen; complete lockdown en straatverbod.

Daarnaast blijkt uit Amerikaans onderzoek dat het klimaat een enorm effect heeft op de verspreiding van het virus en dat de maatregelen zo goed als geen effect hebben en hadden. Dat komt ook overeen met dat fameuze R-getal dat, teruggerekend, in Nederland al onder de 1 lag nog voordat er ook maar een enkele maatregel genomen is. En met de situatie in Zweden waar de grafieken een identiek verloop heb als in West Europa maar dan zonder strenge maatregelen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb geluk, want onze dartcompetitie gaat vrijdag gewoon van start. In plaats van luisteren naar Den Haag heeft de bond gekeken hoe de toernooien en rankings hier in Sittard/Geleen/Brunssum/Heerlen zijn verlopen. Dat is uitstekend gegaan, er is overal rekening gehouden met de maatregelen en ook in de kleine cafe's ging dat tot op zekere hoogte goed. Je zult het nooit 100% corona proof krijgen, laat dat duidelijk zijn.

Er zijn 13 divisies met 12 teams (=156 teams) en er zijn 89 cafe's/zalen/locaties die deze teams onder hun dak hebben. Eén cafe, met 5 teams, heeft zich teruggetrokken ivm de corona stress. Ze durven het risico van een boete niet aan. Voor de rest is er echt zo goed als geen weerstand tegen het gooien. Iedereen weet dat het nooit perfect zal zijn, maar iedereen wil ook vooral gooien.

Enige restrictie, op papier, is dat een uitteam maximaal 5 man mee mag nemen, ipv onbeperkt. Ik zeg op papier, want wij spelen vrijdag thuis en de tegenstander heeft 8 man. En die mogen gezellig mee naar binnen. Bij toernooien zijn er 30 man en dan zouden er nu 3 man buiten moeten wachten zeker... :heinz:
 

erka

Well-known member
Het is weinig effectief (want men zoekt elkaar dan elders wel op) maar ik denk horeca strenger en alle studentenfaciliteiten/sociëteiten/verenigingen dicht.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom de horeca steeds de lul is. Winkels, bouwmarkten, winkelcentra, kerken, scholen, alles is maar open en vrij te bezoeken. Maar ga je naar de kroeg, dan is het ineens gevaarlijk? Het is een schijnmaatregel tegen een eigenlijk niet zo'n erg virus*

* Over twee jaar zeggen we dit, ik zeg het nu vast
 

JFK

Well-known member
Noord en Zuid Holland zijn nu code rood gebieden bij onze zuiderburen.
Groningen is nu ook oranje.
Hoerentyfuskutzooi!
Ik zou dinsdag twee weken naar Duitsland gaan, woon ik gvd in een risicigebied, Zuid-Holland.
Gaat die vakantie niet door.
Godeverdommese schijt-tyfus-kutzooi!!
 
Bovenaan