Coronavirus 2

Abubakari

Well-known member
Nee, die vind ik zo verschrikkelijk flauw...
Rundfunk flauw noemen, dat duidt wel op een bijzonder ernstig gebrek aan gevoel voor humor. Volslagen over de top absurde humor, lijkt me bij nader inzien inderdaad ook totaal geen JMD humor.
 

JMD

Well-known member
Rundfunk flauw noemen, dat duidt wel op een bijzonder ernstig gebrek aan gevoel voor humor. Volslagen over de top absurde humor, lijkt me bij nader inzien inderdaad ook totaal geen JMD humor.
Hoho, goed lezen. Die grap over 90 graden in de hoek vind ik flauw. Niet de hele rundfunk. (zie een latere post)
 

JMD

Well-known member
Het is ongetwijfeld geen toeval dat de stijging van het aantal besmettingen vooral ontstaan is na de opening van de de scholen in regio midden.
Dan zouden er veel meer jongeren besmet moeten zijn... Nu ongeveer 150 (in de leeftijd 0-18).

En jij denk dat verder dat scholen de enige plek is waar jongeren elkaar zien? Ook de voetbal/hockey enz is weer begonnen. Lekker met het hele team in een vochtige kleedkamer... Kan je beter in een lokaal zitten waarbij je 2-3 kinderen binnen de 1,5 meter om je heen hebt.
 

Abubakari

Well-known member
Hoho, goed lezen. Die grap over 90 graden in de hoek vind ik flauw. Niet de hele rundfunk. (zie een latere post)
Sorry, ik dacht dat je het helemaal onvolllldoende vond. Ik heb ze ook in het theater gezien, met wachstumschmerzen, en hun fiilm en als - om weer on topic te komen-- corona er niet was geweest waren we laatst ook naar todesangstschrei gegaan. Maar wellicht volgend jaar. Kortom, ik ben fan, maar dat terzijde.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Maasveld

Well-known member
Dan zouden er veel meer jongeren besmet moeten zijn... Nu ongeveer 150 (in de leeftijd 0-18).

En jij denk dat verder dat scholen de enige plek is waar jongeren elkaar zien? Ook de voetbal/hockey enz is weer begonnen. Lekker met het hele team in een vochtige kleedkamer... Kan je beter in een lokaal zitten waarbij je 2-3 kinderen binnen de 1,5 meter om je heen hebt.
Ik weet niet hoe het elders is, maar bij ons is het 2 kleedlokalen per team bij HET voetbal.
 

Atreides

Well-known member
Hoho, goed lezen. Die grap over 90 graden in de hoek vind ik flauw. Niet de hele rundfunk. (zie een latere post)

Dank voor de uitleg.

Persoonlijk vind ik dit één van de betere grappen, zeker aangezien het karakter van 'Armani' die waarschijnlijk op het laagste niveau van het VMBO nog een zwakke broeder was geweest die hier de lul is.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind hem ook wel mooi. Als wiskundedocent prima toepasbaar. Wel een hoger niveau dan de economiedocent van vroeger die bij iedere klas dezelfde grap voorbij liet komen. Maar goed, wel gesprekstof voor tijdens de pauzes om te zien waar die man in welke klas was gebleven. Dus zo slecht was het dan weer niet. Ook verder wel een prima docent. Inmiddels is de beste man na een opportunistische switch van GL naar D66 burgemeester.
 

zwammy

Well-known member
Hmm, te weinig testcapaciteit ingekocht. Nu blijkt dat mensen zich met klachten gaan testen, wat dus moest en nu krijgen ze het weer eens niet geregeld.
 

JMD

Well-known member
Persoonlijk vind ik dit één van de betere grappen, zeker aangezien het karakter van 'Armani' die waarschijnlijk op het laagste niveau van het VMBO nog een zwakke broeder was geweest die hier de lul is.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
Inderdaad. En het zal denk ik meespelen dat ik die grap al jaren eerder hoorde dan bij Rundfunk en dat ik die al zo vaak gehoord had.
 

JMD

Well-known member
Hmm, te weinig testcapaciteit ingekocht. Nu blijkt dat mensen zich met klachten gaan testen, wat dus moest en nu krijgen ze het weer eens niet geregeld.
Opvallend idd.

Het gaat er binnenkort echt van komen denk ik dat zorg/onderwijsmedewerkers voorrang krijgen bij testen. Maar vraag me af hoe dat geregeld gaat worden. Krijgen wij als docenten een speciaal nummer ofzo dat we kunnen bellen???

En verder vind ik het ook wel opvallend: er wordt nu meer getest, dus zijn er meer besmettingen, dus weer meer paniek, waardoor er meer getest wordt etc...
Terwijl in principe alleen het percentage positief getesten van belang is, maar dat cijfer krijgen we 1x per week. (en natuurlijk het aantal mensen op IC/ziekenhuis)
 

De Wolf

Well-known member
Hmm, te weinig testcapaciteit ingekocht. Nu blijkt dat mensen zich met klachten gaan testen, wat dus moest en nu krijgen ze het weer eens niet geregeld.

Ze vragen nu al bij mensen bij wie de klachten over zijn om de afspraak af te zeggen zodat een ander kan.
Mocht je je laten testen mag je blij zijn wanneer je vijf dagen later de uitslag hebt.
 

JMD

Well-known member
Dat dus.
Begin augustus/eind juli: laat je altijd testen, ook bij geen klachten...
1 maand later: alleen testen bij klachten...
 

Bernardo

Well-known member
Clubs in de Eredivisie gaan vanaf oktober experimenteren met 'meer publiek' in de stadions, zo laat Jan de Jong weten aan de NOS. De interim-directeur van de Eredivisie CV meldt dat het kabinet akkoord is met het experiment. Daarbij zal de regel van anderhalve meter afstand enigszins worden losgelaten.

"We gaan testen bij verschillende clubs in de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie en in verschillende stadions", aldus De Jong in het radioprogramma Langs de Lijn en Omstreken. "We gaan kijken wat er kan. Of er mensen op een kleinere ruimte in het stadion kunnen zitten. Op minder dan anderhalve meter. Niet het hele stadion, maar een paar vakken. Met een mondkapje. Zoals nu in het OV."
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wij hebben vanaf gisteren ook de jongste thuis gelaten, die is verkouden. Normaal gesproken zou hij dan gewoon gaan, maar je kunt de klok er op gelijk zetten dat ik 'm dan kan gaan halen. En de school zit niet echt om de hoek.
 

Joost

Well-known member
Kinderen tot 12 mogen toch gewoon naar school met een snotneus?
Nee, alleen als het gebruikelijke klachten zoals astma of hooikoorts zijn. Anders zegt de beslisboom dat het kind thuis moet blijven.

De grens is wel een beetje vaag. Voor school geldt bovenstaande voor alle kinderen vanaf groep drie ongeacht de leeftijd. Voor de BSO is wel de leeftijd van belang en is de scheiding 0 tm 6 en 7 tm 12.

Voor groep 1 en 2, alle kinderen tot en met 6 jaar dus geldt wel dat ze naar school mogen met een snotneus. Tenzij er ook andere klachten zijn.
 

SanMark.

Well-known member
Vorige week moest mijn oudste (7 jaar ) in huis blijven en mijn jongste (5 jaar) met dezelfde klachten ging naar school.
 
Bovenaan