Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Hoera, na 4 weken snapt de minister dat het misschien wel handig is om onderwijs/zorgpersoneel snel te laten testen...

De vraag is alleen: hoe ga je dat doen? Hoe gaat een teststraat onderzoeken dat ik docent ben...
 

Fregge

Well-known member
De scholen/zorginstellingen een personeelslijst laten samen stellen zodat je die mensen een brief kunt sturen.
 

JMD

Well-known member
De minister wil naar 70.000 testen per dag in november... Tegen nu rond de 25.000... Calculeert de minister dan ook in dat er dan gemiddeld 3x zoveel mensen besmet raken of blijven we in het cirkeltje meer testen => meer besmettingen => paniek => meer testen enz. draaien.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja als hij de capaciteit niet omhoog schroeft lopen we weer te zeuren dat die prutsers er niets aan doen om die wachttijden naar beneden te brengen.
 

erka

Well-known member
Duitsland kan 1 miljoen testen per week uitvoeren. Fluitend. (bron Robert Koch Institut)
 

erka

Well-known member
Hoera, na 4 weken snapt de minister dat het misschien wel handig is om onderwijs/zorgpersoneel snel te laten testen...

De vraag is alleen: hoe ga je dat doen? Hoe gaat een teststraat onderzoeken dat ik docent ben...

Je hebt toch een werkgeversverklaring of loonstrookje? Dat lijkt me nou weer niet zo moeilijk.
 

JMD

Well-known member
Ja als hij de capaciteit niet omhoog schroeft lopen we weer te zeuren dat die prutsers er niets aan doen om die wachttijden naar beneden te brengen.
O vooropgesteld dat het heel goed is dat de testcapaciteit omhoog gaat, daar heb ik niks op tegen. Alleen gaat het aantal positieve testen dan ook toenemen, en gezien de paniek die er nu alweer is omdat het aantal toeneemt (terwijl het aantal testen ook toeneemt) maak ik me daar zorgen om.
Als je 70.000 tests per dag doet ipv de 25000 van nu, dan is het ook logisch dat je 3x zo veel positieve uitslagen hebt. Dus dan ga je richting de 2000-3000 positieve tests per dag. Ald dat er uit gaat komen dan gaat De Jonge cs helemaal in de paniekstand.
 

JMD

Well-known member
Vindt jij oprecht dat er een paniek hangt?
Ja, of althans: het wordt wel gecreëerd. Ik luister de laatste dagen veel Radio1 (vanwege Radio Tour de France) en die melden op dagen dat het aantal gestegen is dat zo ongeveer elk half uur in het nieuws, en tussendoor af en toe nog gesprekken (o.a. met De Jonge die zegt 'dat het de verkeerde kant op gaat'). Als het daalt dan haalt het niet eens de bulletins...

Er is meer waakzaamheid dan tijdens de zomer, maar dat lijkt me logisch.
Met waakzaamheid is zeker niks mis. Maar dat zie je sowieso al.
 

gevegt

Well-known member
Ja, of althans: het wordt wel gecreëerd. Ik luister de laatste dagen veel Radio1 (vanwege Radio Tour de France) en die melden op dagen dat het aantal gestegen is dat zo ongeveer elk half uur in het nieuws, en tussendoor af en toe nog gesprekken (o.a. met De Jonge die zegt 'dat het de verkeerde kant op gaat'). Als het daalt dan haalt het niet eens de bulletins...
Tja, zo is de msm nou eenmaal. Altijd over de top en paniek creëren. Beter luister je er niet meer naar en schakel je over naar die dansleraar.
 
Bovenaan