Coronavirus 2

erka

Well-known member
Ondertussen hebben de GGD's de zaak ook voorgelogen, om maar in de regie te blijven .


Straks zijn er niet eens genoeg baantjes om alle falende directeuren en andere Jaaps van deze wereld een nieuw baantje te bieden en zullen we moeten gaan wegpromoveren naar Bonaire, Sint-Eustatius en Saba.
 

JMD

Well-known member
Ondertussen hebben de GGD's de zaak ook voorgelogen, om maar in de regie te blijven .


Straks zijn er niet eens genoeg baantjes om alle falende directeuren en andere Jaaps van deze wereld een nieuw baantje te bieden en zullen we moeten gaan wegpromoveren naar Bonaire, Sint-Eustatius en Saba.
1 keer kan je zo'n fout maken, 2 keer al iets minder, maar keer op keer zeggen ze overal klaar voor te zijn en dan blijkt dat dus niet te zijn...
 

JMD

Well-known member
Komen nu ook al berichten dat de ventilatie op scholen te wensen overlaat.
Goh verrassend. Dat is al zolang ik lesgeef (20 jaar), op alle scholen...
De directies zorgen vaak voor goede airco op hun eigen kamer, maar wij mogen met 30 leerlingen in een ruimte zitten met soms maar 2 ramen die open kunnen...

Eigenlijk best schrijnend dat er een pandemie nodig is om de buitenwacht zich te laten realiseren hoe het met het luchtklimaat in de leslokalen gesteld is.
 

SanMark.

Well-known member
Ons bedrijf heeft er nog een heel project er van gemaakt met korting voor scholen en een speciale slogan.

Dan praat ik over een 10 jaar terug waar ze best wel veel van verwachte maar het sloeg niet aan.
 

JMD

Well-known member
Ons bedrijf heeft er nog een heel project er van gemaakt met korting voor scholen en een speciale slogan.

Dan praat ik over een 10 jaar terug waar ze best wel veel van verwachte maar het sloeg niet aan.
Dat is logisch. Sinds de overheid met de lumpsum werkt mag een schoolbestuur zelf kiezen waar het dat geld aan uitgeeft. Docenten/lokalen zijn sindsdien een sluitpost geworden, het aantal lln per klas neemt toe, er kan steeds minder qua boeken/computers enz... De bestuurders konden daarentegen wel steeds vaker op cursus, schaal verhoging enz... Een compleet nieuw ingerichte werkkamer voor conrectoren is geen enkel probleem, maar een nieuwe bureaustoel in een lokaal is lastig. Fatsoenlijke ventilatie in lokalen is dat ook.

In kantoorgebouwen is precies vastgelegd hoeveel m2 er per persoon moet zijn, hoeveel verse lucht enz... In het onderwijs is dat niet het geval. Sterker nog: die eisen zijn er wel voor gevangenen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou eens in het bedrijfsleven gaan werken om te ondervinden of het echt wel zo’n walhalla is qua kantoorklimaat. Dat het in het onderwijs kut is, maakt het gras bij de buurman nog niet groen.
 

JMD

Well-known member
Ik zou eens in het bedrijfsleven gaan werken om te ondervinden of het echt wel zo’n walhalla is qua kantoorklimaat. Dat het in het onderwijs kut is, maakt het gras bij de buurman nog niet groen.
O dat geloof ik graag dat het ook daar beter kan, ook daar zal bezuinigd worden. Maar ik had het over het feit dat voor kantoren wel vastgelegd is in de wet hoe of wat en niet voor het onderwijs.
 

Hankie

Well-known member
Ik zou eens in het bedrijfsleven gaan werken om te ondervinden of het echt wel zo’n walhalla is qua kantoorklimaat. Dat het in het onderwijs kut is, maakt het gras bij de buurman nog niet groen.
Lekker in de kantoortuin!
 

SanMark.

Well-known member
Coalitiepartijen liepen weg bij een stemming over een voorstel van Wilders, daardoor kon er niet worden gestemd.
 
Bovenaan