JMD
Well-known member
Jep.Moet altijd lachen om die "risicolanden". Qua toename van besmettingen is de top 3 in Europa momenteel: 1. Roemenië 2. België 3. Nederland.
Nederland is zelf één van de grootste risicolanden. Dus ik zou me niet zo druk maken om die andere landen. Grootste bron is eigen land.
Op deze site staan de grafieken van de besmettingen in 130 landen bij elkaar en in 1 oogopslag: https://www.lemonde.fr/les-decodeur...=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1596202709 en dan zie je dat NL idd zo ongeveer de grootste stijging heeft qua besmettingen.
Overigens wordt de curve in België en Roemenië alweer iets 'platter', dus grote kans dat wij over 1 week bovenaan staan. (alhoewel de toename van de toename in NL ook minder wordt, dus van toenemend stijgend naar afnemend stijgend)
En verder: in maart moesten we in lockdown omdat de ziekenhuizen overstroomden en de IC's dreigden vol te raken. Toen vond ik al die maatregelen zeer nodig. Nu, ondanks dat het al weken toeneemt, nemen de ziekenhuis/IC-bezettingen wel ietsje toe, maar ook niet veel. Dus: tuurlijk moet je het in de gaten houden, en zoveel mogelijk proberen in te dammen, maar de paniek die hier en daar ontstaat vind ik echt overdreven. (net als met dat quarantaine afdwingen, dat had in maart moeten gebeuren. Toen gebeurde dat niet, waarom nu wel?)