Dat heb je wel eens als je met iets nieuws te maken krijgt.Mike (27) uit Hillegom heeft corona: 'Geen idee van wie ik het heb gekregen'
Hij zit de komende dagen preventief binnen, maar klachten heeft hij niet. De 27-jarige Mike (niet zijn echte naam) uit Hillegom was zaterdag 11 juli met vrienden in café De Kleine Beurs in het dorp. Sinds die bewuste avond testten 28 bezoekers positief, onder wie Mike. 'Ik heb mij uit voorzorg...www.omroepwest.nl
Als het klopt wat hij zegt dan klopt het 'laat je testen' beleid dat de GGD in de media uitdraagt mbt de uitbraak in Hillegom dus niet...
En ligt het aan mij of verandert het 'besmettelijk' zijn nou elke keer. Ik dacht altijd dat je juist al besmettelijk kon zijn voordat de symptomen er waren (wat het ook zo gevaarlijk maakt), hier staat juist weer iets anders
Snap ik. Maar als dit waar is (dat je alleen besmettelijk bent als je klachten hebt) dan scheelt dat echt enorm... Dat zou een game-changer zijn.Dat heb je wel eens als je met iets nieuws te maken krijgt.
Wat is daar mis mee?Aboutaleb, en vooral Halsema die durft te beginnen over het onderzoeken van een mondkapjes plicht...
Daar heeft hij wat mij betreft groot gelijk in dat hij dat vraagt. Wat ik erger vind is dat Aboutaleb vindt dat ook contacten van coronapatiënten verplicht in quarantaine moeten... Dat betekent dus dat als zo meteen 1 leerling/docent corona heeft direct de hele school zo ongeveer in quarantaine moet...
Wat is daar mis mee?
Mevrouw Halsema vond het een paar weken geleden ook niet nodig om een mondkapje te dragen op de Dam.
Nee, dat huishouden voelt zich verheven boven wet en regelgeving. Ze fietst zelf graag door rood, haar partner is trots dat hij altijd tegen de richting fietst en zoonlief speelt buiten met een onklaar gemaakt pistool.
Nu moet ik zeggen dat met name de eerste twee punten in Amsterdam wel erg gebruikelijk is. Als je zou controleren op door rood rijden en tegen de richting in rijden, dan kun je al die grachten gaan restaureren. Maar goed, ik neem aan dat deze rekening wordt betaald door de parkeertarieven met 50% te verhogen en nog wat ondernemersbelastingen te verzinnen.
Dus?Mevrouw Halsema vond het een paar weken geleden ook niet nodig om een mondkapje te dragen op de Dam.
Hoe wil je de anderhalve meter volhouden op een kleine ruimte? Was vrijdag naar de kermis in Tilburg geweest, ben na 5 min omgedraaid. Daar was geen handhaven aan en terrassen zaten bomvol.
Dus is het jammer dat ze zelf niet een goed voorbeeld geeft, iets wat je van een burgemeester best mag verwachten.