Coronavirus 2

PES5

Administrator
Forumleiding
In werkelijk elk land is het virus nog aanwezig dus ik vraag me af hoe je het door de grenzen te sluiten denkt tegen te kunnen houden.

Je kunt het niet tegenhouden, maar het maakt het opsporen en brononderzoek wel een stuk eenvoudiger.
 

De Wolf

Well-known member
Reizen is een ideale manier om een virus mee te nemen.
Ik zie op dit moment vooral Frankrijk, Spanje en Portugal als een groot risico. Mensen nemen tijdens hun vakantie al meer risico en er komen ook mensen uit alle windhoeken die het weer mee kunnen nemen.
 

Marinos

Well-known member
Ik maak me er ook niet echt druk om hoor, ik denk alleen wel dat het over een paar weken zomaar weer om kan slaan.
En mocht dit eerder het geval zijn dan gooi ik de koffers vol en met 10 uur zit ik weer thuis. Wel jammer want we zitten 25 km onder Praag en daar had ik nog wel een paar keer naar toe willen gaan maar ik denk dat ik dat toch maar over sla.
Hot Pepper in Praag kan ik aanbevelen. Mevrouw de Kip zou ik niet direct mee nemen overigens.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar ben ik volgens mij ook wel geweest. Een andere tent die je kunt bezoeken is Goldfingers. In mijn herinnering is Hot Pepper echter beter.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zou dit weekend met een groepje vrienden naar Antwerpen gaan, maar de recente Coronacijfers daar heeft ons doen besluiten om het te verzetten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las elders al dat een hoop kroegen in Antwerpen al niet open waren. Ik had Giethoorn op de planning staan, maar dat kleurt ook niet heel mooi op de coronakaart.
 

Joost

Well-known member
Reizen is een ideale manier om een virus mee te nemen.
Ik zie op dit moment vooral Frankrijk, Spanje en Portugal als een groot risico. Mensen nemen tijdens hun vakantie al meer risico en er komen ook mensen uit alle windhoeken die het weer mee kunnen nemen.
Zijn het de landen of zijn het de locaties? Waar eerst vooral de ouderen ziek raakten is het nu vooral een jongere generatie. 50% van alle besmettingen in de laatste 4 weken waren mensen tussen de 15 en 39. In het totaal van alle besmettingen van Nederland heeft deze groep een aandeel van 24%.

En dan zijn het binnen die groep vooral de twintigers die groot zijn. Dat lijkt mij juist de categorie die tijdens de lockdown nauwelijks besmet raakte en het daardoor allemaal niet zo serieus nam. Ze konden nergens heen behalve buiten wat zitten. Nu zijn cafe's open en clustert deze groep samen in kleine ruimtes en plots zijn er veel meer besmettingen. In andere landen zie je hetzelfde; Servië, Spanje, Kroatië etc. En ook in België dat een veel grote cafe cultuur heeft dan in Nederland.

Wij gaan eind van de week naar een camping in Frankrijk met de kinderen. De kans dat ik daar besmet raak is net zo groot als thuis, en gezien we vrijwel de hele dag buiten zijn wellicht nog kleiner.
 

de waan

Well-known member
Ik las elders al dat een hoop kroegen in Antwerpen al niet open waren. Ik had Giethoorn op de planning staan, maar dat kleurt ook niet heel mooi op de coronakaart.

Is een heel lokaal dingetje in Wanneperveen. Vooral personeelsleden van een restaurant en familie daarvan. Zou er niet voor thuis blijven.

 

gevegt

Well-known member
Afgelopen zaterdag was ik voor het eerst sinds covid-19 in Zwolle om een paar buitenlanders de schoonheid van deze Hanzestad te laten ontdekken. Het viel me bij aankomst al op dat er bijna geen parkeergelegenheid meer was. Mijn vrees voor drukte werd direct bewaarheid toen ik de Melkmarkt opliep. Ondanks de maatregelen die waren genomen was het onmogelijk om afstand te houden. Opvallend was dat de drukte zich alleen op de markt en de Dieze promenade afspeelde. Die hebben we dus zo snel mogelijk gemeden.

Nu hoor ik dat ze mondkapjes willen invoeren. Mijn oplossing tegen de drukte zou een halvering van de parkeerplaatsen zijn.
 

Atreides

Well-known member
Het is met de kennis van nu wel anders uit te leggen dan zoals het oorspronkelijk bedoelt zal zijn. Er wordt nergens in dat bericht opgeroepen of gesuggereerd je niet aan de regels te houden.

Behalve het gedeelte dat het café een plek is waar je je niet aan alle regeltjes hoeft te houden (en die hele tendentieuze inleiding daarvoor).
 

Joost

Well-known member
Behalve het gedeelte dat het café een plek is waar je je niet aan alle regeltjes hoeft te houden (en die hele tendentieuze inleiding daarvoor).
Ik lees erin dat ze er voor kiezen niet allerlei maatregel zichtbaar te maken zoals verplichte looproutes en waarschuwingsborden.

Verderop staat ook nog; 'Kom als je gezond bent gerust naar ons toe, we hebben de ruimte'.

Er wordt gevraagd aan de bezoeker aan de bezoeker 'let op jezelf en de ander'.

Ik lees er niet meer in dan dat het cafe de sfeer wil behouden.
 
Bovenaan