Of de btw omlaag. Hoeven ze het zwarte geld niet aan te pakken .Mooi. Kunnen ze wat eerder met pensioen.
Maar die ziekenhuisopnames blijven vooralsnog stabiel. De berichtgeving van het RIVM klinkt echter paniekerig.
Daar heb je gelijk in. Ook als je er niet dood aan gaat kan corona behoorlijk je leven verpesten. Lees dat het lichaam in gevallen toch moeite heeft om er van te herstellen.
Maar die ziekenhuisopnames blijven vooralsnog stabiel. De berichtgeving van het RIVM klinkt echter paniekerig.
Even voor mijn beleving en wellicht simplistisch gedacht maar kan het niet zijn dat er nu 2 keer zoveel wordt getest dan een week geleden? Dus dat het relatief hetzelfde is als een week geleden?Ondertussen is in Nederland het aantal besmettingen in 1 week tijd weer verdubbeld. We hebben nu weer net zo veel officiële besmettingen als op 14 maart. Vooral in Zuid- en West-Nederland. In het noorden is de kans dat je buitenaards leven tegenkomt nog steeds groter dan dat je corona krijgt.
Grenzen zijn gewoon open.
Dat kan ook idd niet. Wat je wel zou kunnen doen is bv geen vluchten uit landen waar het coronavirus welig tiert weigeren... Ik snap dus echt niet waarom Schiphol vluchten uit o.a. USA en Brazilië binnenhaalt.In werkelijk elk land is het virus nog aanwezig dus ik vraag me af hoe je het door de grenzen te sluiten denkt tegen te kunnen houden.
Een beetje urgentie proberen duidelijk te maken lijkt me geen overbodige luxe. Die paniek lees ik er niet in. De golf van februari/maart heeft toch wel duidelijk gemaakt dat je er heel rap bij moet zijn, omdat het je anders door de vingers glipt. Ik zou graag zien dat ze hier ook gaan werken met regionale of lokale maatregelen, maar daar lijken ze nog niet aan te willen. Laat die @JMD maar weer even op zijn zolderkamer gaan zitten.
De ziekenhuisopnames hobbelen er altijd een week achteraan met nu nog een exra week omdat de jongere groep die het nu krijgt eerst hun ouders en/of oudere collega's nog 'moet' besmetten.