Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Maar die ziekenhuisopnames blijven vooralsnog stabiel. De berichtgeving van het RIVM klinkt echter paniekerig.
 

Batigoal

Well-known member
Maar die ziekenhuisopnames blijven vooralsnog stabiel. De berichtgeving van het RIVM klinkt echter paniekerig.

Het zullen nu vooral de groepen zijn die die niet zo snel een ziekenhuis nodig hebben (met name jongeren) die het krijgen, omdat die zich het minst aan de regels houden. Je kunt op je vingers natellen dat het straks in het najaar als het griepseizoen begint we weer een stijgende lijn gaan zien.

In Amerika organiseerde een 30-jarige gast uit Texas een coronaparty; hopelijk heeft hij nog even lekker gefeest want hij kreeg het inderdaad en nu is hij dood.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar heb je gelijk in. Ook als je er niet dood aan gaat kan corona behoorlijk je leven verpesten. Lees dat het lichaam in gevallen toch moeite heeft om er van te herstellen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Daar heb je gelijk in. Ook als je er niet dood aan gaat kan corona behoorlijk je leven verpesten. Lees dat het lichaam in gevallen toch moeite heeft om er van te herstellen.

Of erger; anderen besmetten.
 

de waan

Well-known member
Maar die ziekenhuisopnames blijven vooralsnog stabiel. De berichtgeving van het RIVM klinkt echter paniekerig.

Een beetje urgentie proberen duidelijk te maken lijkt me geen overbodige luxe. Die paniek lees ik er niet in. De golf van februari/maart heeft toch wel duidelijk gemaakt dat je er heel rap bij moet zijn, omdat het je anders door de vingers glipt. Ik zou graag zien dat ze hier ook gaan werken met regionale of lokale maatregelen, maar daar lijken ze nog niet aan te willen. Laat die @JMD maar weer even op zijn zolderkamer gaan zitten. ;)

De ziekenhuisopnames hobbelen er altijd een week achteraan met nu nog een exra week omdat de jongere groep die het nu krijgt eerst hun ouders en/of oudere collega's nog 'moet' besmetten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ondertussen is in Nederland het aantal besmettingen in 1 week tijd weer verdubbeld. We hebben nu weer net zo veel officiële besmettingen als op 14 maart. Vooral in Zuid- en West-Nederland. In het noorden is de kans dat je buitenaards leven tegenkomt nog steeds groter dan dat je corona krijgt.
Even voor mijn beleving en wellicht simplistisch gedacht maar kan het niet zijn dat er nu 2 keer zoveel wordt getest dan een week geleden? Dus dat het relatief hetzelfde is als een week geleden?
 

de waan

Well-known member
Nee. Het aantal tests is met 18% toegenomen. Het percentage positief is toegenomen van 0,6% naar 1% (zoiets).
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik heb trouwens een weekje Tsjechië in de planning over 2 weken maar ik heb het idee dat ik net op tijd terug ben voordat het weer de verkeerde kant op gaat en de eerste maatregelen weer worden genomen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je met de auto bent en goed de berichtgeving in de gaten houdt, dan kan het geen kwaad.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik maak me er ook niet echt druk om hoor, ik denk alleen wel dat het over een paar weken zomaar weer om kan slaan.
En mocht dit eerder het geval zijn dan gooi ik de koffers vol en met 10 uur zit ik weer thuis. Wel jammer want we zitten 25 km onder Praag en daar had ik nog wel een paar keer naar toe willen gaan maar ik denk dat ik dat toch maar over sla.
 

Eef de Kip

Well-known member
In werkelijk elk land is het virus nog aanwezig dus ik vraag me af hoe je het door de grenzen te sluiten denkt tegen te kunnen houden.
 

JMD

Well-known member
In werkelijk elk land is het virus nog aanwezig dus ik vraag me af hoe je het door de grenzen te sluiten denkt tegen te kunnen houden.
Dat kan ook idd niet. Wat je wel zou kunnen doen is bv geen vluchten uit landen waar het coronavirus welig tiert weigeren... Ik snap dus echt niet waarom Schiphol vluchten uit o.a. USA en Brazilië binnenhaalt.

Ik ben nu in Oostenrijk en daar gaan ze vanaf vandaag strenger controleren aan de grens naar de Balkan. Want daar is het flink mis. Maar bv de grens naar Duitsland enz kan je gewoon open houden, daar is het ongeveer net zo erg als hier in Oost. (en in NL)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Praag is vrij goedkoop aan te vliegen, maar inderdaad zonde dat je zo dichtbij bent en dan toch niet heen kan.
 

erka

Well-known member
Maar die ziekenhuisopnames blijven vooralsnog stabiel. De berichtgeving van het RIVM klinkt echter paniekerig.

Ze gaan wat dat betreft wel vooruit. De vorige keer was het nog niet besmettelijk en zou het zeker niet in Nederland komen.
Toch wat geleerd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een beetje urgentie proberen duidelijk te maken lijkt me geen overbodige luxe. Die paniek lees ik er niet in. De golf van februari/maart heeft toch wel duidelijk gemaakt dat je er heel rap bij moet zijn, omdat het je anders door de vingers glipt. Ik zou graag zien dat ze hier ook gaan werken met regionale of lokale maatregelen, maar daar lijken ze nog niet aan te willen. Laat die @JMD maar weer even op zijn zolderkamer gaan zitten. ;)

De ziekenhuisopnames hobbelen er altijd een week achteraan met nu nog een exra week omdat de jongere groep die het nu krijgt eerst hun ouders en/of oudere collega's nog 'moet' besmetten.

Nou JMD kan bij terugkomst naar zolder: https://www.omroepwest.nl/nieuws/40...zitten-dicht-tegen-een-regionale-lockdown-aan
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan