Batigoal
Well-known member
In tegenstelling. Dat moet juist één van de kernpunten van ELKE beslissing zijn.
Je bent namelijk afhankelijk van het gedrag van mensen en dat moet je sturen maar ook binnen het acceptabele houden.
Algemeen gedrag: ja; verveling als klacht waarop je gaat sturen: nee. Uiteraard moet je luisteren naar het volk, maar datzelfde volk moet je ook tegen zichzelf in bescherming nemen als dat negatieve gevolgen kan hebben voor de zorgcapaciteit die op dit moment nog fragiel is, terwijl zaken als verveling en geduld niet bepaald aan het begin staan van de piramide van Maslow.
Het kan ook niet de bedoeling zijn dat je onnodigen hordes quality life years uit het raam gooit (Zie bovenstaand artikel) omdat we zo bang zijn voor Corona doden. Het gaat een lastige balanceer act worden, maar het verlies in (goede) levensjaren kon ook nog wel eens enorm zijn door de economische schade.
Net zoals de totale paniek na de intrede van corona is er nu sprake van een totale overspannenheid als het over de economie gaat. Ja, er komt een economische crisis aan. Had je die kunnen voorkomen? Waarschijnlijk niet. Zolang de internationale handel compleet op zijn gat ligt gaat dat vooruitzicht ook niet verbeteren.
Ik vind het geen sterk artikel voor een financieel medium. Hoe cru het ook klinkt; het aantal doden heeft beperkte invloed op de economie, want dat gaat in de meeste gevallen om bejaarden. Wat ik namelijk om mij heen zie en hoor is het ziekteverzuim en dat lijkt mij een grotere impact gelden omdat dat ook geldt voor de beroepsbevolking. Ik ken een bedrijf in Rotterdam waar meer dan 50% van het personeel ziek thuis zit. Nee, dat is lekker voor je bedrijfsvoering.
Laatst bewerkt: