Coronavirus 2

erka

Well-known member
Kabouter Plop is het niet eens met de mondkapjes in het OV. Net zoals hij het niet eens was met veel testen, met lockdown, met het effect van het virus, met alles eigenlijk.
Als dit achter de rug is weet ik nog wel een goede pensioenregeling voor hem.
 

Batigoal

Well-known member
De vakantieparken stromen ook vol nu de zwembaden open gaan. Dan is bijna alles van het 'normale' leven alweer open. Ben ik erg pessimistisch als ik denk dat het wel erg snel gaat en je zo weer een coronagolf te pakken hebt?
 

Maasveld

Well-known member
Fitnesscentra vallen toch gewoon onder de binnensport, en die blijft verboden.

Wiebes zat gisteren bij Op1. Het kabinet wilde de sportclubs eigenlijk wel open gooien, maar kreeg het advies dit nog niet te doen. Tussen de regels door liet hij wel weten dat ze er hard mee bezig zijn om tot een oplossing te komen.

Ik denk dat bij fitnesscentra veel mogelijk is als je ook met reserveringen gaat werken.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
De vakantieparken stromen ook vol nu de zwembaden open gaan. Dan is bijna alles van het 'normale' leven alweer open. Ben ik erg pessimistisch als ik denk dat het wel erg snel gaat en je zo weer een coronagolf te pakken hebt?
Het gaat idd snel, maar ook die vakantieparken en zwembaden houden toch rekening met 'het nieuwe normaal' (sorry JFK), dus het 'normale' leven is echt nog lang niet terug. Scholen zijn nog lang niet normaal open, sportscholen/sportclubs/enz. zijn allemaal nog dicht, grote evenementen zijn nog lang niet toegestaan. En veel van die besmettingen van maart waren terug te leiden tot een aantal superspreadevents (kerkdienst in de Bible Belt, carnaval, concert van een koor in Kessel, ...), doordat je dat soort evenementen nog niet toestaat zal een evt. verspreiding veel minder snel gaan.

En verder zie je dat bijna iedereen al rekening houdt met de regels. Als je ziet hoe normaal het in 2 maanden is geworden om geen handen te schudden, 1,5m afstand te houden enz denk ik dat het met de 2e golf (voorlopig) wel mee gaat vallen. Zeker gezien het feit dat we door het goede weer vooral meer buiten zijn. Die golf gaat echt wel komen, maar dat wordt het najaar. Alleen hoe hoog die curve dan gaat komen is de vraag.
 

Mario

Well-known member
De vakantieparken stromen ook vol nu de zwembaden open gaan. Dan is bijna alles van het 'normale' leven alweer open. Ben ik erg pessimistisch als ik denk dat het wel erg snel gaat en je zo weer een coronagolf te pakken hebt?

Over een maand worden alle versoepelingen weer teruggedraaid.
 

U.G.

Well-known member
Wiebes zat gisteren bij Op1. Het kabinet wilde de sportclubs eigenlijk wel open gooien, maar kreeg het advies dit nog niet te doen. Tussen de regels door liet hij wel weten dat ze er hard mee bezig zijn om tot een oplossing te komen.

Ik denk dat bij fitnesscentra veel mogelijk is als je ook met reserveringen gaat werken.

Het RIVM en WHO stelden allebei dat het vius zich niet door de lucht verplaatst, en ook niet door zweet wordt overgedragen. In dat licht hebben de sportscholen allang goed voor elkaar hoe men onder de huidige maatregelen kan functioneren.

Echter, onderzoeken rondom aerosolen en het virus vertellen toch wat anders. En ook al is het middels aerosolen, dat noem ik nog steeds een verplaatsing door de lucht.

Als ze nou vanaf het begin gewoon zeggen dat ze het simpelweg niet weten en bezig zijn met onderzoeken, en op grond daarvan dan zullen beslissen. Dan hadden ze iig duidelijk gecommuniceerd.
 
Bovenaan