De vakantieparken stromen ook vol nu de zwembaden open gaan. Dan is bijna alles van het 'normale' leven alweer open. Ben ik erg pessimistisch als ik denk dat het wel erg snel gaat en je zo weer een coronagolf te pakken hebt?
Het gaat idd snel, maar ook die vakantieparken en zwembaden houden toch rekening met 'het nieuwe normaal' (sorry JFK), dus het 'normale' leven is echt nog lang niet terug. Scholen zijn nog lang niet normaal open, sportscholen/sportclubs/enz. zijn allemaal nog dicht, grote evenementen zijn nog lang niet toegestaan. En veel van die besmettingen van maart waren terug te leiden tot een aantal superspreadevents (kerkdienst in de Bible Belt, carnaval, concert van een koor in Kessel, ...), doordat je dat soort evenementen nog niet toestaat zal een evt. verspreiding veel minder snel gaan.
En verder zie je dat bijna iedereen al rekening houdt met de regels. Als je ziet hoe normaal het in 2 maanden is geworden om geen handen te schudden, 1,5m afstand te houden enz denk ik dat het met de 2e golf (voorlopig) wel mee gaat vallen. Zeker gezien het feit dat we door het goede weer vooral meer buiten zijn. Die golf gaat echt wel komen, maar dat wordt het najaar. Alleen hoe hoog die curve dan gaat komen is de vraag.