JMD
Well-known member
Het plaatselijke AZC heeft een uitbraak. 23 gevallen en dan is nog niet eens 20% getest.
Een plek waar men dicht op elkaar zit...
Het plaatselijke AZC heeft een uitbraak. 23 gevallen en dan is nog niet eens 20% getest.
Hoezo?
Omdat Carnaval / Vastelaovend zeer heeft bijgedragen aan de verspreiding van het Corona-virus. Uiteraard zonder dat de mensen die daaraan meededen dat konden weten.
Dus dan gaan we voorlopig ook niet meer voetballen. Dat heeft namelijk ook zeer bijgedragen aan de verspreiding.
Dus dan gaan we voorlopig ook niet meer voetballen. Dat heeft namelijk ook zeer bijgedragen aan de verspreiding.
Met publiek niet nee. Massaal bezochte evenementen zitten er niet in totdat er een vaccin is vrees ik.
Is dat zo? Hoogstens Atalanta - Valencia en Liverpool - Atletico kan je aanmerken als 'echt bijgedragen aan verspreiding'.
Maar sowieso moet publiek voorlopig wegblijven ja...
Als je dat kunt vieren met kleine groepjes die niet steeds wisselen van samenstelling, dan zou dat misschien moeten kunnen. Maar optochten en volle pleinen en cafés kan natuurlijk niet.Als voetbal in aangepaste vorm kan, waarom zou dat met vastelaovend dan niet kunnen?
Het grote verschil is natuurlijk wel dat Carnaval/Vasteloavend vooral binnen wordt gehouden en voetbal buiten is.Na carnaval/vastelaovend zijn er nog een aantal wedstrijden geweest. Jij als wiskundeleraar zal ook vast wel weten wat 1+1 is.
Het grote verschil is natuurlijk wel dat Carnaval/Vasteloavend vooral binnen wordt gehouden en voetbal buiten is.
Als je dat kunt vieren met kleine groepjes die niet steeds wisselen van samenstelling, dan zou dat misschien moeten kunnen. Maar optochten en volle pleinen en cafés kan natuurlijk niet.
Klopt. Maar bij een Europees duel zitten de uitsupporters vaak de hele dag in diverse kroegen, lekker dicht op elkaar.Atalanta-Valencia was toch ook buiten.
Dat scheelt al.Zelf vier ik en met mij vele anderen het overigens voornamelijk buiten
Maar omdat de wedstrijd in Milaan werd gespeeld moeten alle Atalanta supporters met bussen, auto's e.d. naar Milaan reizen. Dus zaten ze lang bij elkaar in een kleine ruimte. En ook al is de wedstrijd zelf buiten, dan staan er zoveel mensen dicht op elkaar dat een virus ook makkelijk overgedragen kan worden.Atalanta-Valencia was toch ook buiten.
Treinen naar Zandvoort zitten overvol... Politie (en NS) roepen op om niet met de trein naar Zandvoort te gaan..
Echt...:werder::werder::werder:
Treinen naar Zandvoort zitten overvol... Politie (en NS) roepen op om niet met de trein naar Zandvoort te gaan..
Echt...:werder::werder::werder:
Ja ik verheug me nu al op het 1e terras dat open gaat volgende maand en dat het dan ook nog een beetje zonnig weer is, dat wordt vechten geblazen.
Ik heb zo’n zin om die mensen heel hard te slaan.