Coronavirus 2

Maasveld

Well-known member
Omdat Carnaval / Vastelaovend zeer heeft bijgedragen aan de verspreiding van het Corona-virus. Uiteraard zonder dat de mensen die daaraan meededen dat konden weten.

Dus dan gaan we voorlopig ook niet meer voetballen. Dat heeft namelijk ook zeer bijgedragen aan de verspreiding.
 

JMD

Well-known member
Dus dan gaan we voorlopig ook niet meer voetballen. Dat heeft namelijk ook zeer bijgedragen aan de verspreiding.

Is dat zo? Hoogstens Atalanta - Valencia en Liverpool - Atletico kan je aanmerken als 'echt bijgedragen aan verspreiding'.
Maar sowieso moet publiek voorlopig wegblijven ja...
 

Maasveld

Well-known member
Met publiek niet nee. Massaal bezochte evenementen zitten er niet in totdat er een vaccin is vrees ik.

Als voetbal in aangepaste vorm kan, waarom zou dat met vastelaovend dan niet kunnen?

Is dat zo? Hoogstens Atalanta - Valencia en Liverpool - Atletico kan je aanmerken als 'echt bijgedragen aan verspreiding'.
Maar sowieso moet publiek voorlopig wegblijven ja...

Na carnaval/vastelaovend zijn er nog een aantal wedstrijden geweest. Jij als wiskundeleraar zal ook vast wel weten wat 1+1 is.
 

Forza AZ

Well-known member
Als voetbal in aangepaste vorm kan, waarom zou dat met vastelaovend dan niet kunnen?
Als je dat kunt vieren met kleine groepjes die niet steeds wisselen van samenstelling, dan zou dat misschien moeten kunnen. Maar optochten en volle pleinen en cafés kan natuurlijk niet.
 

JMD

Well-known member
Na carnaval/vastelaovend zijn er nog een aantal wedstrijden geweest. Jij als wiskundeleraar zal ook vast wel weten wat 1+1 is.
Het grote verschil is natuurlijk wel dat Carnaval/Vasteloavend vooral binnen wordt gehouden en voetbal buiten is.
 

Maasveld

Well-known member
Het grote verschil is natuurlijk wel dat Carnaval/Vasteloavend vooral binnen wordt gehouden en voetbal buiten is.

Atalanta-Valencia was toch ook buiten.

Zelf vier ik en met mij vele anderen het overigens voornamelijk buiten

Als je dat kunt vieren met kleine groepjes die niet steeds wisselen van samenstelling, dan zou dat misschien moeten kunnen. Maar optochten en volle pleinen en cafés kan natuurlijk niet.

Men is er nu al mee bezig, dus dat gaat wel goed komen :duim:
 

JMD

Well-known member
Treinen naar Zandvoort zitten overvol... Politie (en NS) roepen op om niet met de trein naar Zandvoort te gaan..
Echt...:werder::werder::werder:
 

Forza AZ

Well-known member
Atalanta-Valencia was toch ook buiten.
Maar omdat de wedstrijd in Milaan werd gespeeld moeten alle Atalanta supporters met bussen, auto's e.d. naar Milaan reizen. Dus zaten ze lang bij elkaar in een kleine ruimte. En ook al is de wedstrijd zelf buiten, dan staan er zoveel mensen dicht op elkaar dat een virus ook makkelijk overgedragen kan worden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Treinen naar Zandvoort zitten overvol... Politie (en NS) roepen op om niet met de trein naar Zandvoort te gaan..
Echt...:werder::werder::werder:

Ja ik verheug me nu al op het 1e terras dat open gaat volgende maand en dat het dan ook nog een beetje zonnig weer is, dat wordt vechten geblazen.
 

JFK

Well-known member
Treinen naar Zandvoort zitten overvol... Politie (en NS) roepen op om niet met de trein naar Zandvoort te gaan..
Echt...:werder::werder::werder:

Ik heb zo’n zin om die mensen heel hard te slaan.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ja ik verheug me nu al op het 1e terras dat open gaat volgende maand en dat het dan ook nog een beetje zonnig weer is, dat wordt vechten geblazen.

Ik denk dat dat nog wel mee gaat vallen, want je moet volgens mij reserveren. (of is dat alleen bij restaurants binnen?)
 
Bovenaan