Coronavirus 2

Mario

Well-known member
Apen, eekhoorns en andere dieren. De eekhoorn lobby heeft dus effect gehad. Binnenkort staan ze zelfs boven de apen 💪
 

De Wolf

Well-known member
Nieuwe virussen hebben maar twee dingen nodig voor een succes.

Contact tussen mens en dier en een reizende bevolking.
 

JMD

Well-known member
Dan mag je mij uitleggen waarom we in quarantaine zouden moeten voor een ziekte waarvan het RIVM aangeeft dat het niet heel ziekmakend is. (en het ook niet heel besmettelijk lijkt)
 

Joost

Well-known member
De IC bezetting en opnames lijken op een laagste punt te zijn beland met ongeveer 30 patienten.

Maar de bezetting op de verpleegafdeling blijft dalen. De gemiddelde instroom was vorige week dinsdag nog 43, nu 36.
De bezetting daalde van 492 naar 389.
 

JMD

Well-known member
IC is het laagst sinds zomer 2020.
De zkh-bezetting is wel nog hoger dan zomer 2021... Toont eens te meer aan dat omicron echt flink milder is
 

TeeZee

Active member
Ik kreeg bijna twee weken geleden covid. Ik was een paar dagen best ziek, maar herstelde snel. Vervolgens was mijn immuunsysteem blijkbaar toch verzwakt, want ik kreeg er direct achteraan een verkoudheidsvirus. Geen idee hoe, want ik ben al bijna 2 weken niet buiten geweest. Ik vermoed dat dit nu influenza masculus is.

Omdat je er gewoon een paar dagen ziek van wordt zal je zien dat scholen komende winter gewoon weer dicht gaan omdat docenten domweg in bed liggen te snotteren. Dan krijg je weer klagende ouders, want die houden helemaal niet van hun kinderen. Die ouders kunnen ook niet meer werken, want kindertjes zijn thuis en ook de opvang is dicht vanwege zieken. Hetzelfde zal gelden voor diverse bedrijfstakken. Dat covid is erg besmettelijk.
 
Bovenaan