Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Wel interessant concept. De Bubbles en andere feestcafés in Amsterdam mogen weer helemaal volgestampt worden waar je echt nul bewegingsruimte en ademruimte hebt en de grotere discotheken en poppodia waar je minder in de verdrukking staat en meer ademruimte hebt moet je voor getest zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Wel interessant concept. De Bubbles en andere feestcafés in Amsterdam mogen weer helemaal volgestampt worden waar je echt nul bewegingsruimte en ademruimte hebt en de grotere discotheken en poppodia waar je minder in de verdrukking staat en meer ademruimte hebt moet je voor getest zijn.
Discotheken waren nogal populaire besmettingshaarden tijdens het Dansen met Janssen debacle. Dat zal ook wel de reden zijn dat ze even voorzichtig zijn. Zal denk ik maar een druppel op de gloeiende plaat zijn. Ik verwacht dat we in maart en april ook nog wel flinke besmettingscijfers hebben.
 

Maasveld

Well-known member
Wel interessant concept. De Bubbles en andere feestcafés in Amsterdam mogen weer helemaal volgestampt worden waar je echt nul bewegingsruimte en ademruimte hebt en de grotere discotheken en poppodia waar je minder in de verdrukking staat en meer ademruimte hebt moet je voor getest zijn.
De Bubbles, goeie ouwe tijd.
 

Joost

Well-known member
Volgens de OVV;

Het OVV heeft kritiek op de manier waarop het kabinet gebruikmaakte van het OMT. De facto nam het OMT, met daarin uitsluitend gezondheidsexperts, de besluiten, schrijft de OVV, in plaats van het kabinet. Daardoor had het OMT een "verantwoordelijke rol in plaats van een adviserende rol", zei OVV-voorzitter Jeroen Dijsselbloem bij de presentatie van het rapport, en bleef de prioriteit in het beleid de bestrijding van het virus.

Voor adviezen van experts uit andere sectoren was beperkt ruimte vanwege die belangrijke rol van het OMT en ook door de adviesrol van OMT-voorzitter Jaap van Dissel in "vrijwel alle adviesteams".

Je verwacht 't niet he.
 

erka

Well-known member
Achteraf praten is natuurlijk makkelijk.

Dit is nou precies het punt. Heel veel mensen signaleerden dit niet achteraf maar al in de eerste maanden van de pandemie. En dat wordt nu bewezen met het OVV-rapport. Ik ben het aan het lezen en het is een volledige bevestiging van de kritiek die veel mensen hebben op de aanpak van het kabinet, het OMT en het RIVM. Plus het legt de onderliggende problematiek ook mooi bloot.
 

De Wolf

Well-known member
Ik moet het ook nog lezen. Maar een beleid door een club virologen laten bepalen is niet een goeie zet geweest. Daarnaast het ventilatieverhaal was twee jaar geleden al bekend. Heel mooi rapport over geschreven wat iedere ventilatiedeskundige al onder ogen had gekregen voor er een hond mee aan de haal ging. Dit heeft echt levens gekost in een aantal verzorgingstehuizen omdat uit energiebesparing de ventilatie op circulatiestand werd gezet.
 
Bovenaan