Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Blijkbaar zit je op het niveau van Heleen van Royen.

In een bioscoop zit je langere tijd met een zelfde groep mensen terwijl een Action nog wel enige doorstroming heeft.

In de bioscoop zit je op anderhalve meter terwijl je in de action bij elkaar op de lip zit en constant bij andere mensen in hun zone komt.

Dus nogmaals, waarom is de action veiliger.
 

De Wolf

Well-known member
In de bioscoop zit je op anderhalve meter terwijl je in de action bij elkaar op de lip zit en constant bij andere mensen in hun zone komt.

Dus nogmaals, waarom is de action veiliger.
Aerosolen komen verder dan 1,5 meter. Een ruimte wordt daardoor gevuld met virusdeeltjes. Waarbij je ook een langere tijd met dezelfde groep mensen zit.
Overigens zijn cafés een nog betere plek. Ook omdat niet iedereen netjes afstand houdt.
 

zwammy

Well-known member
Dus dan is het onveiliger om langer bij 20 mensen te zitten dan korter bij 100 mensen, waarom is dat?
 

zwammy

Well-known member
Aerosolen komen verder dan 1,5 meter. Een ruimte wordt daardoor gevuld met virusdeeltjes. Waarbij je ook een langere tijd met dezelfde groep mensen zit.
Overigens zijn cafés een nog betere plek. Ook omdat niet iedereen netjes afstand houdt.

Dus hoe meer mensen in de ruimte komen hoe meer aerosolen, hoe besmettelijker het is, klopt dat een beetje?
 

zwammy

Well-known member
Nee, maar daar gaat het ook niet op afspraak.

Nee, dus is de AH met een constante toeloop veiliger als met 20 man in een bioscoop theater of kroeg? Of veiliger dan een blokker waar je op afspraak je soeppan kan komen kopen.

Het is zo'n ontzettende kromme weg van het kabinet, daar heb ik wat vraagtekens bij.
 

Maasveld

Well-known member
Nee, dus is de AH met een constante toeloop veiliger als met 20 man in een bioscoop theater of kroeg? Of veiliger dan een blokker waar je op afspraak je soeppan kan komen kopen.

Het is zo'n ontzettende kromme weg van het kabinet, daar heb ik wat vraagtekens bij.
Als je zo gaat redeneren zou je thuis en in bijvoorbeeld de ziekenhuizen en overige zorginstellingen dus ook 1,5 afstand moeten houden.
 

zwammy

Well-known member
Moet ook, wij moeten verplicht met mondkap lopen in de instelling. Thuis niet want dan ben je in je eigen omgeving. Maar ik vroeg me af waarom de ene zaak wel open gaat en de andere niet maar daar kreeg ik een antwoord op dat ik Heleen van Royen ben dus nog niet veel wijzer maar wel een milf opeens 😁

Ik snap dat de horeca zegt fuck it we gaan open en als ik zaterdag niet hoefde te werken was ik er nog gaan zitten ook. Het is wel klaar met dat paniekbeleid.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vind het ook een wanbeleid. Van mij mogen ze alles weer open gooien en in verzorgingstehuizen gewoon 1G invoeren.
 
Bovenaan