Het OMT vond het niet nodig, in heel Europa zitten de stadions vol, de stadions zijn geen besmettingshaard gebleken, de clubs hebben het prima op orde en zelfs extra maatregelen genomen.
Betaald voetbal kan een argument nog de politie inzet zijn die ze nodig hebben om andere zaken te handhaven en men moet er ook naartoe deels met OV. Maar goed, de maatregelen worden steeds politieker en minder wetenschappelijk was sowieso al de perceptie. Geeft aan dat de KNVB dit keer het slechtste was met lobbyen. Zeker met amateurvoetbal is het allemaal flauwekul.
Politiek gezien is het makkelijk om sommige sectoren beperkingen op te leggen.
Ik ben ook van mening dat beslissingen, zeker van een regering, nooit een politiek besluit mag zijn. Alles gebaseerd op (wetenschappelijke) onderzoeken. Echter, of dit gebeurt is vraag 2.
Het bv geen bezoekers toelaten tot sportwedstrijden, levert uiteraard een financiële strop op voor de sportclubs, maar ook voor andere sectoren. Dat sommige zaken nog niet zijn omgevallen, is een wonder.
(in mijn sector gaat het trouwens zeer goed)
Daarnaast vind ik het het beleid niet consistent genoeg van de regering in de laatste periode. Is eigenlijk niet meer uit te leggen.