Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Nu snap ik ergens wel dat ze één lijn moeten trekken. Maar in mijn situatie is het echt een beetje belachelijk. Bij mijn broertjes team staan we met gemiddeld zo'n 15 man te kijken. En hij staat linksback, dus ik sta altijd met m'n stiefvader aan zijn kant. Als enige. Dus over de gehele lengte van een voetbalveld staat er niemand bij ons in de buurt. In de buitenlucht. Dat is nou niet echt een situatie waar we anderen kunnen besmetten, of besmet kunnen worden.

Snel in de bosjes wegduiken als ze komen controleren.
 

stc

Well-known member
Als deze maatregelen tot 4-12 duren en dan worden vervangen door bv die 2G of 3G maatregel, dan kan je in principe op 4-12 weer met publiek spelen. Of zie ik dit verkeerd?

Ik zit natuurlijk niet kort op de politiek, maar waarom werd er al niet 2-3 weken geleden nagedacht en geanticipeerd op die 2G /3G maatregel? Dan had misschien die periode van maatregelen korter hoeven te duren. (is misschien kortzichtig, want er spelen tig factoren mee).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja ze hadden sowieso dat thuiswerkadvies nooit half half moeten noemen. Verder hadden ze inderdaad al veel eerder stappen kunnen zetten.

Zou bier gaan drinken vanmiddag, maar nu is een van die andere gasten zondag in de buurt geweest van iemand met corona, dus die gaat ook maar even testen. Sowieso geen risico nemen. Beide vrienden hebben een zwangere vriendin/vrouw.
 

Mario

Well-known member
Rij ouders zijn uitgezonderd en mogen als vrijwilliger gewoon langs de kant staan.

Dan komt het dus mooi uit dat wij met het team van mijn zoon al het hele seizoen allemaal met ons eigen kind naar de wedstrijd gaan omdat we het niet verstandig vinden met mensen uit meerdere gezinnen in 1 auto te zitten.
Als coach mag je gewoon zonder QR code check het veld op. Ik kon vandaag gewoon doorlopen.
 

Forza AZ

Well-known member
Als deze maatregelen tot 4-12 duren en dan worden vervangen door bv die 2G of 3G maatregel, dan kan je in principe op 4-12 weer met publiek spelen. Of zie ik dit verkeerd?
Er wordt inderdaad gezegd dat het 3 weken duurt, maar ik lees nergens een exacte einddatum. Dus onduidelijk of het nu afloopt op 4 december (om 18.00u) of dat het hele weekend van 4/5 december onder de 3 weken valt.
 

stc

Well-known member
Er wordt inderdaad gezegd dat het 3 weken duurt, maar ik lees nergens een exacte einddatum. Dus onduidelijk of het nu afloopt op 4 december (om 18.00u) of dat het hele weekend van 4/5 december onder de 3 weken valt.



Als ik de site van rijksoverheid bekijk, dan staat er tot 4-12 (situatie wordt op 3-12 opnieuw beoordeeld). Als dit er zo staat dan is het in principe tot en met 3-12. Dan zou theoretisch op 4-12 0600hrs deze vervallen en zal het weekend niet meetellen. Dit weekend is natuurlijk het sinterklaasweekend waarin veel bezoek gaat plaatsvinden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mooi, scheelt weer een familie bijeenkomst.

Bij mijn werkgever zijn we de komende drie weken niet welkom. Denk dat vrijwel alle grotere bedrijven met voornamelijk kantoorfuncties de boel wel weer dichtgooien.
 

Abubakari

Well-known member
“Ook het verbod om te kijken
bij sportwedstrijden komt niet van het
OMT,blijkt uit het document”.

Zodra de mogelijkheid zich aandient om de stadions leeg te houden pakt dit kabinet zijn kans dus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
“Ook het verbod om te kijken
bij sportwedstrijden komt niet van het
OMT,blijkt uit het document”.

Zodra de mogelijkheid zich aandient om de stadions leeg te houden pakt dit kabinet zijn kans dus.

Betaald voetbal kan een argument nog de politie inzet zijn die ze nodig hebben om andere zaken te handhaven en men moet er ook naartoe deels met OV. Maar goed, de maatregelen worden steeds politieker en minder wetenschappelijk was sowieso al de perceptie. Geeft aan dat de KNVB dit keer het slechtste was met lobbyen. Zeker met amateurvoetbal is het allemaal flauwekul.
 

erka

Well-known member
In heel Europa is er dan ook nergens een regering te vinden die zo laks, traag en bang is voor de beeldvorming als de Nederlandse.
 

stc

Well-known member
Het OMT vond het niet nodig, in heel Europa zitten de stadions vol, de stadions zijn geen besmettingshaard gebleken, de clubs hebben het prima op orde en zelfs extra maatregelen genomen.
Betaald voetbal kan een argument nog de politie inzet zijn die ze nodig hebben om andere zaken te handhaven en men moet er ook naartoe deels met OV. Maar goed, de maatregelen worden steeds politieker en minder wetenschappelijk was sowieso al de perceptie. Geeft aan dat de KNVB dit keer het slechtste was met lobbyen. Zeker met amateurvoetbal is het allemaal flauwekul.
Politiek gezien is het makkelijk om sommige sectoren beperkingen op te leggen.

Ik ben ook van mening dat beslissingen, zeker van een regering, nooit een politiek besluit mag zijn. Alles gebaseerd op (wetenschappelijke) onderzoeken. Echter, of dit gebeurt is vraag 2.
Het bv geen bezoekers toelaten tot sportwedstrijden, levert uiteraard een financiële strop op voor de sportclubs, maar ook voor andere sectoren. Dat sommige zaken nog niet zijn omgevallen, is een wonder.
(in mijn sector gaat het trouwens zeer goed)
Daarnaast vind ik het het beleid niet consistent genoeg van de regering in de laatste periode. Is eigenlijk niet meer uit te leggen.
 

Mario

Well-known member
Als Oranje zich onverhoopt niet plaatst voor het WK, kunnen we Rutte en de Jong de schuld geven.
 

erka

Well-known member
En ja hoor, werkelijk stomtoevallig is er nu weer een storing bij het RIVM. Enorme bananenrepubliek.
 
Bovenaan