Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Deze maatregelen of wacht je een langzame afschaling van de intelligente lockdown?

Ik verwacht dat de horeca toch geleidelijk weer open mag, maar dan wel op zo'n manier dat mensen genoeg afstand kunnen houden. Dus restaurants en terassen met een beperkt aantal tafels, maar cafés die nog wel dicht moeten blijven.
 

Joost

Well-known member
Ze zullen allereerst de scholen weer open doen en sportverenigingen kleinschalige trainingen weer laten opstarten.
 

Atreides

Well-known member
Scholen zie ik wel gebeuren (te beginnen met de basisschool, dan door naar middelbaar en de zuivere beroepsopleidingen (i.e. MBO), dan het hoger onderwijs.

Joost waarom denk ik jij dat kleinschalige trainingen versneld worden toegelaten en belangrijker hoe zie je dat voor je?
 

JMD

Well-known member
Je kan toch ipv met 20 man ook met 4 man trainen? Beetje zoals nu in Duitsland al gebeurt. Daar trainen spelers in groepjes van 4. Pass/trapvormen enz doe je standaard al op minimaal 1,5m afstand van elkaar
 

Unregistere

Well-known member
Ik verwacht dat de horeca toch geleidelijk weer open mag, maar dan wel op zo'n manier dat mensen genoeg afstand kunnen houden. Dus restaurants en terassen met een beperkt aantal tafels, maar cafés die nog wel dicht moeten blijven.

En bijvoorbeeld kappers en massagesalons?
 

De Wolf

Well-known member
Je kan toch ipv met 20 man ook met 4 man trainen? Beetje zoals nu in Duitsland al gebeurt. Daar trainen spelers in groepjes van 4. Pass/trapvormen enz doe je standaard al op minimaal 1,5m afstand van elkaar

Zoiets staat wel in het opstartprogramma van de KNVB. Eerst individueel, daarna kleine groepen en ergens in juni pas groepstrainingen.
Of het in praktijk zo uitgevoerd kan worden is afwachten. Alles gaat vrij snel en ik denk dat het kabinet ook eerst een stabiele IC wil hebben waar personeel weer kan ademhalen voor ze maatregelen gaan versoepelen.
 

De Wolf

Well-known member
Oud oom van de Wolf (87 jaar) heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen met corona (een paar weken geleden hier verteld).
We vreesde het ergste maar het lijkt nu de goeie kant op te gaan. Hij zit nu in een corona-hotel waar hij verzorgd wordt. Het lopen gaat alleen niet echt geweldig.
 

Joost

Well-known member
Scholen zie ik wel gebeuren (te beginnen met de basisschool, dan door naar middelbaar en de zuivere beroepsopleidingen (i.e. MBO), dan het hoger onderwijs.

Joost waarom denk ik jij dat kleinschalige trainingen versneld worden toegelaten en belangrijker hoe zie je dat voor je?

Redelijk individuele sporten als turnen, squash, tennis, badminton, zwemmen zou je best weer op kunnen starten. Daar is weinig onderling fysiek contact. Een voetbal of handbaltraining met wedstrijdjes moet je nog niet willen.
 

Batigoal

Well-known member
Ze zullen allereerst de scholen weer open doen en sportverenigingen kleinschalige trainingen weer laten opstarten.

Naar scholen zullen ze als eerste kijken, maar dat is wel tricky. Het verspreidingsgevaar is natuurlijk enorm en hoe ga je de kids vertellen dat ze nog steeds niet te dicht bij elkaar mogen komen? Vanmorgen bij WNL werd gesproken over klassen opdelen in kleine groepjes die om en om naar school mogen komen. Nadeel is wel dat leraren een paar keer dezelfde lesstof moeten geven.
 

Unregistere

Well-known member
Daar is het natuurlijk onmogelijk om 1,5 afstand te houden. Dus geen idee hoe ze daar mee om gaan, want je kunt natuurlijk niet alle kappers een half jaar dicht houden.

Precies. Die moeten dus gewoon weer zo snel mogelijk open. Beter voor je haar én beter voor je spieren!
 

De Wolf

Well-known member
Daar is het natuurlijk onmogelijk om 1,5 afstand te houden. Dus geen idee hoe ze daar mee om gaan, want je kunt natuurlijk niet alle kappers een half jaar dicht houden.

kapster-oss-1021x580.png
 

JMD

Well-known member
Dat is niet erg. Die draaien toch vaak jaar na jaar hetzelfde verhaaltje af, tot er eens een keer een nieuw lesboek verschijnt. :p

Dilemma dilemma

Moet ik reageren en dat ik dan te horen krijg 'dat ik er weer ingetrapt ben' (een JMDtje) of moet ik dit gewoon negeren omdat het verschrikkelijke onzin is.
 

Unregistere

Well-known member
Thaise massage?

Kan. Chinese is meestal ook prima. :duim:

Dilemma dilemma

Moet ik reageren en dat ik dan te horen krijg 'dat ik er weer ingetrapt ben' (een JMDtje) of moet ik dit gewoon negeren omdat het verschrikkelijke onzin is.

Dus jij geeft elk jaar, iedere dag en ieder lesuur opnieuw een compleet andere les? Vind ik oprecht knap.

Dat hoor je niet vaak. Ken ook wel een paar docenten op de middelbare school en die pakken voor HAVO 3 hoofdstuk 7 gewoon in 2021 weer dezelfde les als in 2020 van de plank. Misschien zijn ze gewoon lui, dat kan ook.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Dilemma dilemma

Moet ik reageren en dat ik dan te horen krijg 'dat ik er weer ingetrapt ben' (een JMDtje) of moet ik dit gewoon negeren omdat het verschrikkelijke onzin is.

Optie 3 is er een semi-lollige onzinopmerking over maken, zo redt 99% van dit forum zich uit discussies. Behalve Gevegt,
 
Bovenaan