Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat die journalisten bij de persconferenties onzinvragen en zelfs onwaarheden mogen blijven verkondigen.

Heb de persco vandaag niet gezien, maar de vorigen allemaal wel, en echt inderdaad... De journalisten luisteren al net zo goed als leerlingen... :). Soms hoor je ze letterlijk vragen wat even ervoor letterlijk gezegd is.
 

erka

Well-known member
Zo, na vanavond is het definitief: Journalisten zijn met grote afstand de domste beroepsgroep van Nederland. Hoog tijd dat er wat kranten en media failliet gaan en de betere journalisten overblijven. Mozes kriebel.
 

erka

Well-known member
Overigens heb ik nu eindelijk het gevoel dat het kabinet in control is en weet wat het doet. Vond De Jonge nu ook sterker dan vorige keer. Heb nu niet meer het gevoel dat het kabinet totaal de verkeerde kant op gaat, wat ik wel had vanaf februari tot laten we zeggen half maart.
 

gevegt

Well-known member
Overigens heb ik nu eindelijk het gevoel dat het kabinet in control is en weet wat het doet. Vond De Jonge nu ook sterker dan vorige keer. Heb nu niet meer het gevoel dat het kabinet totaal de verkeerde kant op gaat, wat ik wel had vanaf februari tot laten we zeggen half maart.

Hebben ze een paar Groningers gevraagd wat te doen?
 

gevegt

Well-known member
Zo, na vanavond is het definitief: Journalisten zijn met grote afstand de domste beroepsgroep van Nederland. Hoog tijd dat er wat kranten en media failliet gaan en de betere journalisten overblijven. Mozes kriebel.

Luister dan eens naar Argos , reporter en word lid van FTM.
 

Maasveld

Well-known member
Overigens heb ik nu eindelijk het gevoel dat het kabinet in control is en weet wat het doet. Vond De Jonge nu ook sterker dan vorige keer. Heb nu niet meer het gevoel dat het kabinet totaal de verkeerde kant op gaat, wat ik wel had vanaf februari tot laten we zeggen half maart.

Huh? Een maand geleden vond je nog dat ze het goed deden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Overigens heb ik nu eindelijk het gevoel dat het kabinet in control is en weet wat het doet. Vond De Jonge nu ook sterker dan vorige keer. Heb nu niet meer het gevoel dat het kabinet totaal de verkeerde kant op gaat, wat ik wel had vanaf februari tot laten we zeggen half maart.

In die periode kwam het allemaal wat naïef over. Eerst de berichten dat de kans heel klein zou zijn dat het virus ook ons land zou bereiken. En toen het eenmaal zover was het idee dat het allemaal terug te leiden was naar Italië en dat het met contactonderzoek makkelijk onder controle gehouden zou kunnen worden. Dat was gewoon absurd en irriteerde me mateloos. Maar nu we inmiddels in de zogeheten intelligente lockdown zitten, de toon van het kabinet aansluit bij de serieuze situatie waar we in zitten en het feit dat de focus volledig ligt op het beheersbaar houden van de IC-capaciteit vind ik dat er uitstekend werk geleverd wordt. Ik vind het een goede balans tussen enerzijds zorgen dat er genoeg IC-bedden zijn en anderzijds dat onze economie niet totaal naar de verdoemenis gaat. Tuurlijk zijn er op individueel niveau allerlei hele nare dingen te betreuren. Maar dat hoort nou eenmaal bij een crisissituatie waar we nu in zitten en waar de echte remedie nog niet beschikbaar voor is en voorlopig ook niet zal komen.
 

Maasveld

Well-known member
Uhhhh.......o ja?

Volgens mijn schriftje wel:

Ik ben het niet eens met alle kritiek op de overheid. Ik vind dat Nederland het juist wel goed doet, nuchter en niet direct extreem. Ik heb jaren geleden ooit zelf meegemaakt hoe het gaat als een dokter vermoedt dat je iets hebt bij koorts: dan gaan echt wel alle alarmbellen af. Ik moest direct door naar het ziekenhuis en mocht niet eens tussendoor even naar huis. In ziekenhuis bleek overigens dat het loos alarm was. Ook met mijn vader vorig jaar heb ik gemerkt dat het niveau van de medische zorg in Nederland echt heel goed is.

Maar ik snap één ding niet: Nederland is een erg klein land waar veel gereisd wordt. Waarom op provincieniveau maatregelen nemen? Dat is toch volstrekt theoretisch, terwijl in de praktijk dat heel anders werkt. Dat vind ik onbegrijpelijk.
 

Atreides

Well-known member
oris en zijn brexiteer-gekkies (waarom naar experts luisteren?) zetten imposante stappen op weg naar 'herd-immunity', wel eens waar door de 'herd' flink uit te roeien, maar een kniesoor die daar op let. Pijnlijke voorspelling: https://www.theguardian.com/world/20...study-predicts

Korter voor SM: By August the UK is projected to have recorded more Covid-19 deaths than Italy, Spain, France and Germany combined





:werder:
 

De Wolf

Well-known member
Cijfers worden langzaam maar zeker gunstiger maar het lijkt me dat de maatregelen nog wel een poosje zo blijven.

Als ik mijn gevoel volg dan worden de maatregelen zeker tot 1 juni volgehouden (misschien een paar extra dingen die weer mogen). We merken nu voor het eerst een daling op de IC maar voor daar weer een beetje adem kan halen ben je ook een maand verder.
 

JMD

Well-known member
Singapore is overigens een maand in complete lockdown nu. De strategie die ze hadden bleek toch niet te werken...
 
Bovenaan