Coronavirus 2

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat zijn die maatregelen dan?
Bij aankomst hebben ze een aparte hal ingericht waar de anderhalve meter gewaarborgd kan worden en waar je je vaccinatiebewijs of PCR-testbewijs moet laten scannen. Dan krijg je een apart festivalbandje en dan pas mag je de shuttlebus in naar het terrein. Niet volledig gevaccineerden moeten zich na twee dagen opnieuw laten testen. Daar hebben ze wederom een aparte ruimte vlakbij het festivalterrein voor ingericht en je krijgt de uitslag binnen een paar uur. Dat is de korte versie. Hier vind je de uitgebreide: https://alcatraz.be/nl/info/covid-19
 

JMD

Well-known member
Bij aankomst hebben ze een aparte hal ingericht waar de anderhalve meter gewaarborgd kan worden en waar je je vaccinatiebewijs of PCR-testbewijs moet laten scannen. Dan krijg je een apart festivalbandje en dan pas mag je de shuttlebus in naar het terrein. Niet volledig gevaccineerden moeten zich na twee dagen opnieuw laten testen. Daar hebben ze wederom een aparte ruimte vlakbij het festivalterrein voor ingericht en je krijgt de uitslag binnen een paar uur. Dat is de korte versie. Hier vind je de uitgebreide: https://alcatraz.be/nl/info/covid-19
Ziet er goed uit.
Opvallend ook dat de tijd na test 48 uur is, waar die in NL nog (maar) 24 uur is.

Je vraagt je af waarom dit in NL niet kan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ziet er goed uit.
Opvallend ook dat de tijd na test 48 uur is, waar die in NL nog (maar) 24 uur is.

Je vraagt je af waarom dit in NL niet kan.
Ja vind ik ook opvallend. Maar goed, zoiets als dit moet in Nederland toch ook mogelijk zijn?
 

Joost

Well-known member
Ziet er goed uit.
Opvallend ook dat de tijd na test 48 uur is, waar die in NL nog (maar) 24 uur is.

Je vraagt je af waarom dit in NL niet kan.
Omdat in Nederland er vooral wordt gekeken naar die twee weken waarin alles misging bij feestjes, clubs etc. Toen was 48 uur prima of als je een halve minuut ervoor met Janssen was geprikt.

Zoals we al een dik jaar niet kijken naar de werkelijke plek en manier van verspreiden op basis van de informatie is ook nu weer de conclusie getrokken dat beide manieren niet genoeg beschermden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
De logica achter de 2/3 bezetting ontgaat me echt totaal. Als dat per vak of tribune zou zijn kon ik het nog enigszins begrijpen maar bij Feyenoord v Drita was er gewoon een heel stuk van de bovenste ring leeg en verder niets.

Theoretisch gezien kan bijvoorbeeld Telstar er voor kiezen om een tijdelijke tribune neer te zetten om zo de capaciteit te verhogen en dan alle reeds bestaande tribunes uit te verkopen.
 

JMD

Well-known member
De logica achter de 2/3 bezetting ontgaat me echt totaal. Als dat per vak of tribune zou zijn kon ik het nog enigszins begrijpen maar bij Feyenoord v Drita was er gewoon een heel stuk van de bovenste ring leeg en verder niets.
Idem bij PSV.

Ik ga morgen eens kijken hoe het er ter plekke uitziet bij PSV.

Bij het kopen van mijn kaart voor het duel van morgen had ik nou niet het idee dat ze plekken leeglieten...
Het is dus vooral voor de bühne, zoals terecht ook wordt aangegeven.
 

JMD

Well-known member
In Budapest waren 'bomvolle' stadions bij het EK, iedereen sprak er schande van...
Er is helemaal niks van een besmettingspiek gebleken na afloop....

Die stadions kunnen echt wel compleet volgezet worden, maar omdat er (zoals Joost terecht zegt) nog steeds niet goed gekeken wordt waar de problemen nou zijn hou je dit...

Ik ben toch zo benieuwd waar het kabinet op 14 augustus mee gaat komen, maar vrees met grote vreze.
 

Forza AZ

Well-known member
De logica achter de 2/3 bezetting ontgaat me echt totaal. Als dat per vak of tribune zou zijn kon ik het nog enigszins begrijpen maar bij Feyenoord v Drita was er gewoon een heel stuk van de bovenste ring leeg en verder niets.
Ik heb het idee dat die 2/3 bezetting meer is vanwege de drukte buiten het stadion en het vervoer er naartoe. Want of je in het stadion nu 2/3 of volledige bezetting hebt dat maakt inderdaad weinig uit.
 

Forza AZ

Well-known member
Idem bij PSV.

Ik ga morgen eens kijken hoe het er ter plekke uitziet bij PSV.
Bij AZ-Real Sociedad (8000 toeschouwers, maximum had 13.000 mogen zijn) werden ook gewoon kaarten naast elkaar verkocht, en waren sommige vakken nagenoeg leeg en zaten andere vakken nagenoeg vol.
 

JMD

Well-known member
Ik heb het idee dat die 2/3 bezetting meer is vanwege de drukte buiten het stadion en het vervoer er naartoe.
Ik snap alleen niet wat daar problematisch aan is?
Het enige wat problematisch zal zijn (corona gerelateerd) zijn mensen die met het OV komen. Die moeten toch een mondkapje op (dat zijn immers de regels) en als we geen drukke treinen e.d. willen moet de ochtend/avondspits ook afgeschaft worden.
Alle andere middelen van vervoer (lopen, fiets, auto, ...) zijn volstrekt coronaproof.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik snap alleen niet wat daar problematisch aan is?
Het enige wat problematisch zal zijn (corona gerelateerd) zijn mensen die met het OV komen. Die moeten toch een mondkapje op (dat zijn immers de regels) en als we geen drukke treinen e.d. willen moet de ochtend/avondspits ook afgeschaft worden.
Alle andere middelen van vervoer (lopen, fiets, auto, ...) zijn volstrekt coronaproof.
Ik zie zelf ook het probleem niet, maar ik heb alleen het idee dat de overheid dit wel als een probleem ziet. Want in een stadion zie ik maar 2 opties:
1. 1/3 bezetting zodat afstand gehouden kan worden
2. volledige bezetting zonder afstand

2/3 bezetting slaat totaal nergens op, zeker niet als clubs ook gewoon 1/3 van de vakken leeg mogen houden en de overige 2/3 volledig mogen vullen.
 

Joost

Well-known member
Ik heb het idee dat die 2/3 bezetting meer is vanwege de drukte buiten het stadion en het vervoer er naartoe. Want of je in het stadion nu 2/3 of volledige bezetting hebt dat maakt inderdaad weinig uit.

Dat zou een argument kunnen zijn maar past dan weer niet bij de praktische uitwerking.
Bij Excelsior mogen er ongeveer 3000 binnen, in de Kuip 26.000.

Met uitvakken is het ook zo raar. Die worden dan weer wel voor 2/3 verkocht.
 

Joost

Well-known member
Om het weer even over cijfers te hebben. Drenthe zakt wellicht komende vrijdag op de nieuwe Europese kaart naar oranje, de rest is nog rood.
Ligt er een beetje aan welke datums ze nemen, tm zondag of tm maandag. Het RIVM is daar vorige week in geswitcht.

Afhankelijk van de dalingen deze week zouden we wellicht volgende week vrijdag helemaal naar oranje kunnen zakken maar dat is nog even onzeker. Om naar geel te zakken moeten we nog heel veel verder zakken.
 

JMD

Well-known member
Alles is sowieso krom. Ik ben er wel klaar mee.
Je bent niet de enige.
En ik ben echt benieuwd wat er in september gaat gebeuren als we zo goed als iedereen gevaccineerd hebben. Als dan niet alles open gaat (met een paar kleine beperkingen) dan heb je echt de poppen aan het dansen...
 

Eef de Kip

Well-known member
Zo veel is er toch nog niet open? Alleen de kroegen en nachtclubs toch?
Tsja, als ze het open gooien en de besmettingen en daardoor de ziekenhuisopnames stijgen te veel dan zullen ze vanzelf wel weer dicht gaan.
 
Bovenaan