Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Hoe gaat het in Engeland, daar zijn ze nu toch een maand helemaal van alles af?
Tijd vliegt maar niet zo snel. 19 juli was Freedom Day daar zoals ze het hebben genoemd. Dat is twee weken geleden.

Aantal besmettingen zitten nog wel in dalende lijn maar als je kijkt naar de specifieke leeftijdsgroepen dan is het bij de 20-30 jarigen weer toenemend.

Daarnaast mag wel alles weer maar zitten er onder de radar toch aardig wat beperkingen. Als jij een melding krijgt dat iemand die besmet is bij je in de buurt is geweest ben je verplicht in quarantaine te gaan en daar wordt ook op gehandhaafd. En een niet te onderschatten factor is dat scholen dicht zijn vanwege de zomervakantie.
 

De Wolf

Well-known member
Zorg eerst maar dat je in grote stedelijke gebieden vaccineert. Daar is het risico op een nieuwe variant het grootste.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Zorg eerst maar dat je in grote stedelijke gebieden vaccineert. Daar is het risico op een nieuwe variant het grootste.
Precies. En laten veel grote stedelijke gebieden nou net in de 'armere' delen van de wereld zitten die uberhaupt nog niet eens gevaccineerd zijn...
Dus eerst daar iedereen vaccineren, dan pas hier over een 3e prik gaan nadenken.

Maar goed, in de armere delen van de wereld zit de winst natuurlijk niet voor Pfizer cs... Dus laten ze die barsten, terwijl ze zouden moeten zeggen: "sorry Europa, jullie hebben genoeg voor 2 prikken, doe het daar maar mee, we gaan eerst naar Afrika, Zuid Amerika enz"
 

De Wolf

Well-known member
Probleem met de armere landen is dat de cultuur daar verrot is. Dan heb ik het over de groep die geld heeft wordt ingeënt en de rest kan stikken.
 

JMD

Well-known member
Probleem met de armere landen is dat de cultuur daar verrot is. Dan heb ik het over de groep die geld heeft wordt ingeënt en de rest kan stikken.
Mwah, als je 100 miljoen vaccins levert voor een land van 50 miljoen mensen moet er toch veel mogelijk zijn. Als je er maar 1 miljoen levert ja, dan krijg je wat jij aangeeft.
 

De Wolf

Well-known member
Even een kaartje hoever de meeste landen zijn. Nederland worden vanmiddag nieuwe cijfers bekend. Mogelijk hebben ze dan Engeland ingehaald. België is Engeland al voorbij.

Regio rondom India / Zuidoost Azië lijkt mij het meeste risico op een nieuwe variant. Met vaccineren zijn ze nog niet zo ver en het virus gaat daar ook flink rond.
In de VS zijn ook staten waar flinke besmettingscijfers zijn en lage vaccinatiegraden.


Knipsel.JPG
 

Forza AZ

Well-known member
Opvallend dat Australië zo laag scoort, terwijl ze daar heel strenge regels hebben om Corona te bestrijden. Dan zou je toch ook verwachten dat ze vaccinatie heel erg aanmoedigen of zelfs verplichten.
 

JMD

Well-known member
Opvallend dat Australië zo laag scoort, terwijl ze daar heel strenge regels hebben om Corona te bestrijden. Dan zou je toch ook verwachten dat ze vaccinatie heel erg aanmoedigen of zelfs verplichten.
Ik denk dat daar meespeelt dat ze daar heel weinig coronagevallen hebben gehad, dus is de urgentie er minder. Wij hebben tijdenlang >10.000 per dag gehad, dan valt dat toch meer op.

@DeWolf: er zijn ook immunologen zie zeggen dat juist door vaccinaties er gevaarlijke mutaties kunnen optreden, omdat het virus probeert om die vaccinatie heen te werken. De wetenschap is het daar nog niet over eens of vaccinaties helpen rond mutaties. Wel is het natuurlijk zo dat hoe minder besmettingen hoe kleiner de kans op mutaties.
 

zwammy

Well-known member
In Duitsland kom je straks nergens meer binnen als je niet gevaccineerd bent. Benieuwd waneer de 2 clowns dat hier ook gaan doorgeven in de persconferentie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij heerlijk. Hoef ik niet meer met mijn zussen en zwagers in een restaurant te zitten. Graag voor oktober wanneer we weer naar de Efteling moeten.
 

zwammy

Well-known member
Idd, ook wel benieuwd wie de kosten betalen van de jaarlijkse 3 spuiten die nodig zijn. Maar goed, kunnen we lekker onderscheid maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zondag mijn tweede gehad. Maandag verhoging, gisteren wat vermoeid en nu gaat het denk ik wel weer prima.
 

erka

Well-known member
Ik heb mijn tweede op 12 juli gehad, één dagje niet lekker geweest maar daarna niks meer van gemerkt.
 
Bovenaan