Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Als ik het dus goed begrijp zou bij start Eredivisie een club dus kunnen kiezen om 2/3 van de kaartjes te verkopen met TvT of 1/3 zonder TvT.
Jep. Maar wel met de aantekening dat de eredivisie pas over 5 weken begint.
 

Joost

Well-known member
Horeca gaat inderdaad dicht vanaf 12u

Evenementen maximum personen (500 binnen en 1000 buiten) gaat niet door. In plaats daarvan wordt bij Evenementen nog steeds met TvT gewerkt en mag er alleen worden gezeten. Betekent voorstellingen, cultuur, sport met zitplaatsen kan door, met 2/3 van capaciteit met TvT en 1/3 zonder TvT. En altijd 1,5 meter. Maar dance etc festivals kunnen dus niet meer.

Als ik het dus goed begrijp zou bij start Eredivisie een club dus kunnen kiezen om 2/3 van de kaartjes te verkopen met TvT of 1/3 zonder TvT.
Dus bij voetbalduels 1,5m & TvT?
 

erka

Well-known member
Bij sport kun je natuurlijk ook veel professioneler controleren dan bij horeca. En ik denk dat mensen ook minder snel geneigd zijn te cheaten en al helemaal overdag niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jep. Maar wel met de aantekening dat de eredivisie pas over 5 weken begint.

Is volgens mij ook de bedoeling dat men dan verder zou gaan versoepelen. Maar goed, dat kan morgen weer anders zijn en overmorgen ook weer.

TvT doe ik iig niet aan mee. Dan laat ik mijn seizoenkaart wel weer lekker verstoffen. Al hoewel ik half augustus waarschijnlijk met mijn vaccinaties wel weer naarbinnen mag komen. Tot men weer wat nieuws heeft verzonnen natuurlijk. Het is natuurlijk wachten op de Algerijnse of Sibirische variant.
 

JMD

Well-known member
TvT doe ik iig niet aan mee. Dan laat ik mijn seizoenkaart wel weer lekker verstoffen. Al hoewel ik half augustus waarschijnlijk met mijn vaccinaties wel weer naarbinnen mag komen. Tot men weer wat nieuws heeft verzonnen natuurlijk. Het is natuurlijk wachten op de Algerijnse of Sibirische variant.
De epsilon-variant is al bekend... Las ook iets als de lambdavariant, maar dat lijkt me sterk, want die letter zit pas verder in het Griekse alfabet. Dat is wel het voordeel, we leren allemaal het Griekse alfabet zo...
 

Forza AZ

Well-known member
Kan iemand even simpel uitleggen waarom ik nu twee vaccinaties heb genomen, als toch alles weer dicht gaat?
Om te zorgen dat de kans dat je in het ziekenhuis beland tot bijna 0 is gereduceerd.

Als je echt had geloofd dat je met een vaccinatie overal weer zomaar naartoe mocht, dan is dat een beetje naïef.
 

Forza AZ

Well-known member
Horeca gaat inderdaad dicht vanaf 12u

Evenementen maximum personen (500 binnen en 1000 buiten) gaat niet door. In plaats daarvan wordt bij Evenementen nog steeds met TvT gewerkt en mag er alleen worden gezeten. Betekent voorstellingen, cultuur, sport met zitplaatsen kan door, met 2/3 van capaciteit met TvT en 1/3 zonder TvT. En altijd 1,5 meter. Maar dance etc festivals kunnen dus niet meer.

Als ik het dus goed begrijp zou bij start Eredivisie een club dus kunnen kiezen om 2/3 van de kaartjes te verkopen met TvT of 1/3 zonder TvT.
2/3 van de capaciteit is toch niet mogelijk met ook 1,5 meter afstand?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja die illusie is op zich goed. Dat verhoogt de bereidwilligheid van mensen om zich te laten vaccineren.

Een collega van mij die net iets jonger is en zin in festivals had, die had zijn twee Pfizer prikken om laten zetten in een Janssen prik. Die was na die prik dinsdag een paar dagen goed ziek. Ik zou zelf die afweging toch niet zo maken en gewoon voor de Pfizer zijn gegaan.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat lijkt mij ook niet. Anyway ze kappen het toch af per 13 augustus. Dan zit je alleen nog met die oefenpotjes.
De 1e speelronde van de Eerste Divisie, de Supercup en de thuiswedstrijden van PSV, Vitesse en Feyenoord in de 2e en 3e voorronde van de Europacups vallen wel in die periode.
 

De Wolf

Well-known member
Om te zorgen dat de kans dat je in het ziekenhuis beland tot bijna 0 is gereduceerd.

Als je echt had geloofd dat je met een vaccinatie overal weer zomaar naartoe mocht, dan is dat een beetje naïef.

Jongeren belanden zelden in het ziekenhuis dus daar zijn die maatregelen niet meer voor nodig.
Uiteraard kunnen ze nog flink ziek worden en long covid overhouden. Maar daar heb ik Hugo nog nooit over gehoord.

Vanavond zal hij het ook wel weer hebben over een besmettelijke delta variant. Vind je het dan gek dat het steeds minder mensen boeit.
 

JMD

Well-known member
Dat lijkt mij ook niet. Anyway ze kappen het toch af per 13 augustus.
Nee, dan is een nieuw weegmoment...
En aangezien ze nu ineens alleen maar naar besmettingen kijken (en niet meer naar IC's enz) en ook al over longcovid beginnen weten we wat dat betekent.
 
Bovenaan