Coronavirus 2

erka

Well-known member
Wanneer vertrek je naar Hamburg?

Haha......neeejjjjjj. Ga eerst eens uitzoeken wat er allemaal bij komt kijken en of ik enigszins makkelijk werk zou kunenn vinden enzo. Kan ook mijn huidige werk wel houden en dan vlak over de grens gaan wonen maar daar zie ik de meerwaarde niet echt van.

Batigoal

Well-known member
IC capaciteit is gedaald naar 90 en in totaal liggen er nog geen 200 mensen in de ziekenhuizen met corona. Onderstreept de waanzin van het treffen van vergaande ongerichte maatregelen.
Er wordt op dit moment heel veel uitgestelde zorg ingehaald (in ieder geval hier in de regio) en de corona-afdelingen zijn afgeschaald zodat de andere afdelingen weer meer capaciteit kunnen bieden. Je krijgt wel een harmonica-effect op deze manier.

Is het trouwens gek als ik het zeg dat ik het nogal naïef vond om in korte tijd van 0 naar 100 te gaan qua afschaling van maatregelen? Verbaasde me al hoe snel ze gingen en dachten dat het wel goed zou gaan zonder nieuwe stijging. Vaccinatiegraad (2e prik) in Nederland ligt ook niet zo hoog als ik dacht door alle lovende verhalen.

Max

Administrator
Forumleiding
Er wordt op dit moment heel veel uitgestelde zorg ingehaald (in ieder geval hier in de regio) en de corona-afdelingen zijn afgeschaald zodat de andere afdelingen weer meer capaciteit kunnen bieden. Je krijgt wel een harmonica-effect op deze manier.

Is het trouwens gek als ik het zeg dat ik het nogal naïef vond om in korte tijd van 0 naar 100 te gaan qua afschaling van maatregelen? Verbaasde me al hoe snel ze gingen en dachten dat het wel goed zou gaan zonder nieuwe stijging. Vaccinatiegraad (2e prik) in Nederland ligt ook niet zo hoog als ik dacht door alle lovende verhalen.

Dat was zeker niet gek. Ik had met name die discotheken nog niet open gegooid. Verder was er wel veel reden om flink te gaan versoepelen naar mijn mening.

erka

Well-known member
Dat was zeker niet gek. Ik had met name die discotheken nog niet open gegooid. Verder was er wel veel reden om flink te gaan versoepelen naar mijn mening.
De versoepeling was op een aantal punten logisch. Maar ik kan er niet bij dat je nu pas een spoedadvies vraagt aan OMT. Had dat advies gewoon gevraagd bij de versoepeling. Wat te doen als de aantallen te snel oplopen. Maar dat is blijkbaar al te veel gevraagd voor Hugo de Eencellige.

edit: ik merk het bij mezelf al weer. Ga maar even iets anders doen :D

gevegt

Well-known member
Mocht ik ooit gaan emigreren dan is dat naar een plek waar geen internet is. Ben ik eindelijk van dit forum verlost.

ALenstra

Well-known member
Je kan de internetkabel er toch afhalen. Heb je ook geen internet meer. Ben je ook van de voetbalkantine verlost. Het is maar een idee.

De Wolf

Well-known member
Je kan de internetkabel er toch afhalen. Heb je ook geen internet meer. Ben je ook van de voetbalkantine verlost. Het is maar een idee.

Ik heb ook al geinformeerd of ze de WiFi uit kunnen zetten in dat bejaardentehuis maar ze zijn bang dat een gek met een arm op zijn rug amok gaat maken.

PES5

Administrator
Forumleiding
Echt he.... wat hebben wij toch een ongelofelijke imbecielen die deze coronacrisis moeten bestrijden.

Ik heb vandaag een informatiepakket aangevraagd om te emigreren naar Duitsland of Denemarken. Geen grap. Ik ben helemaal klaar met Nederland. Corona is een druppel maar ook de gaswinning hier, de toeslagenaffaire, compleet verknallen van de woningmarkt en de zorg en de algehele hufterigheid. Ik ben er klaar mee.
Zou wel in NL blijven werken, dan is wonen in Duitsland voordelig. Seizoenkaartje bij HSV en gaan met die banaan.

gevegt

Well-known member
Die net iets te dikke meneer van de Horeca was zojuist op Radio1. Kort samengevat lag het aan het kabinet, de klanten en aan de rest van de wereld en misschien, heel misschien ook een ietsepietsie aan de horeca, maar dat is te verwaarlozen.

Bovenaan