Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Ik was zaterdagavond voor het eerst sinds tijden weer in het lokale uitgaansleven. Ik weet niet of het hier representatief is voor de rest van Nederland, maar van enige handhaving op de coronamaatregelen was amper sprake.
Nee hoor, dat is gewoon een landelijk beeld. Ik was 2 weken geleden met mijn vrienden de stad in en ik moet eerlijk zeggen dat je dan wel weer voor je het weet in groepjes bij elkaar staat. Overigens stonden we wel de hele avond buiten dus dat is dan ook weer anders maar goed, overal was het druk en er heerste een sfeer waarbij niemand echt bezig was met het in acht nemen van de maatregelen.
 

Joost

Well-known member
Dus dat zou betekenen dat we gewoon door gaan zoals het nu gaat, je in no time weer op 10000 plus besmettingen zit en de grenzen op slot gaan omdat in heel Europa niemand meer zit te wachten op ons?

Maar zou dit nou alleen maar hier in Nederland spelen?
Ik kan het me bijna niet voorstellen.

In de meeste landen zijn uitgaansgelegenheden zoals discotheken nog gewoon gesloten. Of er is een (strengere) testplicht.
 

JMD

Well-known member
In de meeste landen zijn uitgaansgelegenheden zoals discotheken nog gewoon gesloten. Of er is een (strengere) testplicht.
Dat is natuurlijk ook het grootste probleem, die discotheken/nachtclubs hadden niet open gemogen. Met zijn honderden dicht op elkaar in een slecht geventileerde ruimte is vragen om problemen.
 

Joost

Well-known member
Wat te ver gaan? Zou volkomen waanzinnig zijn. Vakantie is een luxe en vakantie naar het buitenland helemaal. Totaal waanzinnig om het normale Nederlandse leven en economie aan banden te leggen zodat de happy few naar het buitenland op vakantie kan om met name de buitenlandse economie te spekken.

Niets wijst erop dat de ziekenhuizen gaan overlopen. Iedere dag wordt er enorm veel geprikt. Het lijkt mij een overzienbaar risico om gewoon door te gaan en hooguit de slecht geventileerde discotheken dicht te gooien.
Ik vind dit echt onzin.

We hebben hier de discotheken opengegooid en feestjes toegestaan terwijl je kon weten dat het precies die plekken zijn waar grote haarden ontstaan. Door die stommiteit kleuren we straks weer rood. Dan heeft een heel kleine groep twee weekenden plezier van gehad.

Maar door die stommiteit kunnen gezinnen die gewoon een camping in Frankrijk, Oostenrijk of Italie willen bezoeken het land niet meer uit. Dat heeft ook een negatief economisch effect op de Nederlandse reisbranche.

Om maar te zwijgen van alle Europese toeristen die niet naar Nederland kunnen komen vanwege die rode kleurcode. Ook dat heeft in de toeristensector grote impact.

In mijn ogen is de sociale en economische schade van het openen van discotheken en nachtclubs groter dan de economische schade die er zou zijn als je deze sector weer sluit.

Als Europa zou acteren op basis van ziekenhuiscijfers zou ik je wél helemaal gelijk geven maar dat is helaas niet zo. En dat wist De Jonge vooraf ook.
 

De Wolf

Well-known member
Dat is natuurlijk ook het grootste probleem, die discotheken/nachtclubs hadden niet open gemogen. Met zijn honderden dicht op elkaar in een slecht geventileerde ruimte is vragen om problemen.
Die ventilatie zal daar wel goed zijn. Een grote massa bij elkaar is inderdaad een risico. Maar Hugo was er vanuit gegaan dat iedere bezoeker zijn prikje wel heeft gehad of netjes had getest. Dat laatste betwijfel ik. Of ze controleren niet of er zijn een paar gasten die een qr code van iemand anders meenemen.

Conclusie is, wacht nog maar een maand en laat dan alleen mensen die gevaccineerd zijn binnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind dit echt onzin.

We hebben hier de discotheken opengegooid en feestjes toegestaan terwijl je kon weten dat het precies die plekken zijn waar grote haarden ontstaan. Door die stommiteit kleuren we straks weer rood. Dan heeft een heel kleine groep twee weekenden plezier van gehad.

Maar door die stommiteit kunnen gezinnen die gewoon een camping in Frankrijk, Oostenrijk of Italie willen bezoeken het land niet meer uit. Dat heeft ook een negatief economisch effect op de Nederlandse reisbranche.

Om maar te zwijgen van alle Europese toeristen die niet naar Nederland kunnen komen vanwege die rode kleurcode. Ook dat heeft in de toeristensector grote impact.

In mijn ogen is de sociale en economische schade van het openen van discotheken en nachtclubs groter dan de economische schade die er zou zijn als je deze sector weer sluit.

Als Europa zou acteren op basis van ziekenhuiscijfers zou ik je wél helemaal gelijk geven maar dat is helaas niet zo. En dat wist De Jonge vooraf ook.

Denk dat wij het op zich wel eens zijn hoor. Openen van die discotheken is gewoon geen hele handige zet geweest.
 

erka

Well-known member
Echt he.... wat hebben wij toch een ongelofelijke imbecielen die deze coronacrisis moeten bestrijden.

Ik heb vandaag een informatiepakket aangevraagd om te emigreren naar Duitsland of Denemarken. Geen grap. Ik ben helemaal klaar met Nederland. Corona is een druppel maar ook de gaswinning hier, de toeslagenaffaire, compleet verknallen van de woningmarkt en de zorg en de algehele hufterigheid. Ik ben er klaar mee.
 

JFK

Well-known member
Echt he.... wat hebben wij toch een ongelofelijke imbecielen die deze coronacrisis moeten bestrijden.

Ik heb vandaag een informatiepakket aangevraagd om te emigreren naar Duitsland of Denemarken. Geen grap. Ik ben helemaal klaar met Nederland. Corona maar ook de gaswinning, de toeslagenaffaire, compleet verknallen van de woningmarkt en de zorg en de algehele hufterigheid. Ik ben er klaar mee.
Gelukszoeker.
 

gevegt

Well-known member
Echt he.... wat hebben wij toch een ongelofelijke imbecielen die deze coronacrisis moeten bestrijden.

Ik heb vandaag een informatiepakket aangevraagd om te emigreren naar Duitsland of Denemarken. Geen grap. Ik ben helemaal klaar met Nederland. Corona is een druppel maar ook de gaswinning hier, de toeslagenaffaire, compleet verknallen van de woningmarkt en de zorg en de algehele hufterigheid. Ik ben er klaar mee.
Dan lijkt Duitsland mij geen optie voor je.
 

Abubakari

Well-known member
Mijn schoonzus en zwager wonen in Duitsland, die waren dan weer woedend over bepaalde zaken vwb corona in Duitsland. :)
 

JMD

Well-known member
Als er maatregelen genomen moeten worden zou het kabinet (volgens Radio1) nadenken over het aflasten van festivals en sluiten van nachtclubs en discotheken....

Tsja, dat was een invuloefening...
 
Bovenaan