Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Dus weer boven de 1000...
Maar in die 1000 zitten ook alle positieve resultaten van Testen voor Toegang, en daar was het de afgelopen dagen heel druk...
Gekker is dat bij Testen voor Toegang alleen de positieve testen meetellen in de aantallen gedane testen, waardoor het percentage positief ook stijgt.

Vanaf ergens volgende week gaan ze ook negatieve testen meenemen in de totaal aantal gedane testen begreep ik. Voor het aantal positieve testen maakt dat niks uit, maar wel voor het percentage positief natuurlijk.
 

Forza AZ

Well-known member
Vanaf ergens volgende week gaan ze ook negatieve testen meenemen in de totaal aantal gedane testen begreep ik. Voor het aantal positieve testen maakt dat niks uit, maar wel voor het percentage positief natuurlijk.
Ook met het meetellen van de negatieve testen is het percentage vertekend, aangezien heel veel mensen bij testen-voor-toegang zich anders niet zouden hebben laten testen omdat ze geen gezondheidsklachten hebben.
 

JMD

Well-known member
Ook met het meetellen van de negatieve testen is het percentage vertekend, aangezien heel veel mensen bij testen-voor-toegang zich anders niet zouden hebben laten testen omdat ze geen gezondheidsklachten hebben.
Is idd ook zo.
 

Forza AZ

Well-known member
Godzijdank een lijstje waaruit blijkt dat de lockdown heeft geholpen.
Wat hebben deze percentages met een lockdown te maken? Dit zijn namelijk de sterftepercentages van het aantal mensen dat besmet is geraakt. Dat is inderdaad gelijk aan de griep.
Al is COVID wel veel besmettelijker en zouden er dus zonder maatregelen in absolute aantallen veel meer mensen sterven aan COVID dan aan de griep.
 

JMD

Well-known member
En sowieso: Deat Rate is een verschrijving die in officiële wetenschappelijke publicaties niet zou voorkomen,
Denk dat deze man zelf aan het schrijven is geweest (of iemand anders van wie hij dit deelt)
 

Maasveld

Well-known member
Wat hebben deze percentages met een lockdown te maken? Dit zijn namelijk de sterftepercentages van het aantal mensen dat besmet is geraakt. Dat is inderdaad gelijk aan de griep.
Al is COVID wel veel besmettelijker en zouden er dus zonder maatregelen in absolute aantallen veel meer mensen sterven aan COVID dan aan de griep.
Als de IC's en ziekenhuizen vol liggen en mensen daardoor niet geholpen kunnen worden zal het sterftecijfer ook procentueel gezien groter zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Al is COVID wel veel besmettelijker en zouden er dus zonder maatregelen in absolute aantallen veel meer mensen sterven aan COVID dan aan de griep.
Dus is het maar goed dat er een lockdown is geweest.

En verder is er maar 1 doel van mensen die met dit soort kutlijstjes komen waarbij appels met peren worden vergeleken en dat is om Corona te bagatelliseren en dus heeft dat er alles mee te maken, dat weet jij net zo goed als ik.
 

Forza AZ

Well-known member
Het lijstje wat SanMark. laat zien zijn allang bewezen onzin. Puur wappie propaganda.
En ook al zouden de genoemde percentages wel kloppen, dan wil dat nog niet zeggen dat COVID "slechts" even dodelijk is als een normale seizoensgriep. Want je moet daarbij natuurlijk ook de kans op infectie meenemen.

Je kunt wel een ziekte hebben met 100% overlijdenskans, maar als de kans dat je met die ziekte besmet raakt 1 op een miljard is, dan is zo'n ziekte minder erg dan een ziekte met een overlijdenskans van 0,15% met een infectiekans van 1%.
 

gevegt

Well-known member
En ook al zouden de genoemde percentages wel kloppen, dan wil dat nog niet zeggen dat COVID "slechts" even dodelijk is als een normale seizoensgriep. Want je moet daarbij natuurlijk ook de kans op infectie meenemen.

Je kunt wel een ziekte hebben met 100% overlijdenskans, maar als de kans dat je met die ziekte besmet raakt 1 op een miljard is, dan is zo'n ziekte minder erg dan een ziekte met een overlijdenskans van 0,15% met een infectiekans van 1%.
Ze kloppen niet. Einde discussie.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Daarnaast hebben heel veel mensen op de lange termijn last van covid, oftewel "long covid". En natuurlijk waren de gevolgen voor de zorg zonder maatregelen enorm geweest, je zag elders al dat ziekenhuizen gewoon niet iedereen konden behandelen, includief mensen die iets anders dan covid hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een beetje tegen mijn principes in, maar ik denk dat ik gevegt gewoon volledig gelijk moet geven.
 

Joost

Well-known member
Vier cafés in Maastricht dicht vanwege Corona uitbraken.

Echt een goed plan was dat, nachtclubs openen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Die iets te dikke meneer van de Nederlandse horecabond bezwoer ons toch echt dat ze het prima konden regelen.

Om hem te citeren, dit is echt een klap in ons gezicht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, er is nu capaciteit over in de ziekenhuizen. Beter nu dan straks besmet.

Maar goed, ouderwets naar de Surprise Bar of de Bubbels in Amsterdam lijkt mij inderdaad ook niet direct een goed idee.
 
Bovenaan