Coronavirus 2

erka

Well-known member
Mallorca gaat ook helemaal mis. En dan zometeen krijg je alle andere Spaanse vakantieoorden ook nog.

Nee, let maar op. De openingen in die categorieën halen het eind van de zomer niet.
 

Forza AZ

Well-known member
Ja, daar wel mee eens ja. Want bij Pfizer/Moderna kan dat wel, pas 2 weken na je 2e prik komt dat in de app te staan.

Dat is niet zo. Ik had m'n (nationale) QR-code direct op de dag dat je 'm kon downloaden. En dat was pas 6 dagen na m'n 2e Pfizer-prik.

Nu is het bij Pfizer en Moderna natuurlijk wel zo dat je al redelijk goed beschermt bent op het moment dat je je QR-code kan krijgen omdat je al 5 weken daarvoor je 1e prik hebt gehad, ook al moet je nog 2 weken wachten tot je optimaal beschermd bent. Bij Janssen kun je al je QR-code krijgen direct na je prik, wanneer de bescherming nog nauwelijks aanwezig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Eef de Kip

Well-known member
Was dat dezelfde die nog voor de opening eigenlijk weer open wilde zonder testverplichting?
Volgens mij wel ja.

@erka, ligt er toch aan wat er met de ziekenhuisopnames gaat gebeuren?
Ik heb de indruk dat er nu veel meer getest wordt door de jongeren en als die al besmet blijken te zijn zorgt dat er niet 1 op 1 voor dat de opnames ook toenemen.
Maar ik ben wel benieuwd waar dit toe leidt hoor.
 

JMD

Well-known member
Dat is niet zo. Ik had m'n (nationale) QR-code direct op de dag dat je 'm kon downloaden. En dat was pas 6 dagen na m'n 2e Pfizer-prik.

Nu is het bij Pfizer en Moderna natuurlijk wel zo dat je al redelijk goed beschermt bent op het moment dat je je QR-code kan krijgen omdat je al 5 weken daarvoor je 1e prik hebt gehad, ook al moet je nog 2 weken wachten tot je optimaal beschermd bent. Bij Janssen kun je al je QR-code krijgen direct na je prik, wanneer de bescherming nog nauwelijks aanwezig is.
Aha, oke. Ik dacht 2 weken gelezen te hebben. Ik heb mijn 2e prik over 2 weken dus heb het nog niet zelf kunnen zien.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens mij wel ja.

@erka, ligt er toch aan wat er met de ziekenhuisopnames gaat gebeuren?
Ik heb de indruk dat er nu veel meer getest wordt door de jongeren en als die al besmet blijken te zijn zorgt dat er niet 1 op 1 voor dat de opnames ook toenemen.
Maar ik ben wel benieuwd waar dit toe leidt hoor.

Voor evenementen hebben ze een negatieve test nodig. Dan zal je er ook meer tussenuit vissen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dus zolang het puur komt doordat er meer getest wordt (doordat jongeren naar een feest, vakantie of wat dan ook willen) lijkt het me allemaal niet zo'n probleem. Risico is wel dat bij de groep volwassenen die niet zijn ingeënt danwel bij wie het vaccin niet werkt de opnames wel omhoog kunnen gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Even afwachten wat het met de ziekenhuisopnames doet. Beetje meer besmettingen in de zomer is wel handig voordat je weer de winter in gaat. Iedereen die geen corona wil krijgen of er niet heel erg ziek van wil worden kan inmiddels al een prik in de arm hebben gehad.
 

De Wolf

Well-known member
Eind deze maand zou iedere volwassene die wil zijn eerste bescherming moeten hebben.
Ik verwacht ook dat het snel daarna met de maatregelen is gedaan omdat ze toch niet meer te handhaven zijn.
 

JMD

Well-known member
Eind deze maand zou iedere volwassene die wil zijn eerste bescherming moeten hebben.
Volgens mij al eerder. Maar goed, we kunnen inmiddels wel stellen dat de planning van De Jonge van maart (dat iedereen eind van de zomer compleet gevaccineerd kon zijn en half/eind juli de eerste prik) klopt. Het duurde heel lang voor het op gang kwam, maar sinds het draait (half april), draait het ook echt goed, geen geklooi met tekorten, geen gedoe met lange rijen. Het is allemaal heel goed geregeld. En ik was in de RAI en had nou echt niet het idee dat ze op maximaal draaiden...
 

JMD

Well-known member

Even los van dat dit ook wel een gevaarlijke ontwikkeling is (tweedeling), hoe wil men dit regelen?

Jantje mag voetballen met zijn team, maar 3 teamgenoten niet?
Ik mag wel naar de supermarkt maar iemand anders niet?

Kijk voor bv avondklok of naar buiten mogen of reizen is dit wel te regelen, maar voor een hoop dingen ook niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja mijn zussen en zwagers hoeven op zich nergens heen, dus laat die dan maar binnen zitten.
 

De Wolf

Well-known member

Even los van dat dit ook wel een gevaarlijke ontwikkeling is (tweedeling), hoe wil men dit regelen?

Jantje mag voetballen met zijn team, maar 3 teamgenoten niet?
Ik mag wel naar de supermarkt maar iemand anders niet?

Kijk voor bv avondklok of naar buiten mogen of reizen is dit wel te regelen, maar voor een hoop dingen ook niet.

Met een QR code.

Maar dit zou meer een systeem voor Nederland zijn waar we dingen bedenken die totaal niet werken.
 

JMD

Well-known member
Controleren op die QR code. Zo moeilijk is dat toch niet?
Voor elk voetbalduel moet de scheids dat dan doen? En wat als de scheids geen QR-code heeft?
En voortaan elke ochtend op school ook de lln controleren? En in de supermarkt ook?

Ik snap die QR-code wel hoor, en voor bv reizen kan dat perfect, maar dit is op veel plekken gewoon niet handhaafbaar
 
Bovenaan