Eef de Kip
Well-known member
Ja mooi he? Dat konden ze prima regelen en handhaven volgens die iets te dikke voorman.De Horeca had alles toch zo goed onder controle?
Ja mooi he? Dat konden ze prima regelen en handhaven volgens die iets te dikke voorman.De Horeca had alles toch zo goed onder controle?
Huh? Wie zeggen dat dan?Wow, het einde van de wereld is in zicht.
Was dat dezelfde die nog voor de opening eigenlijk weer open wilde zonder testverplichting?Ja mooi he? Dat konden ze prima regelen en handhaven volgens die iets te dikke voorman.
Ja, daar wel mee eens ja. Want bij Pfizer/Moderna kan dat wel, pas 2 weken na je 2e prik komt dat in de app te staan.
Volgens mij wel ja.Was dat dezelfde die nog voor de opening eigenlijk weer open wilde zonder testverplichting?
Aha, oke. Ik dacht 2 weken gelezen te hebben. Ik heb mijn 2e prik over 2 weken dus heb het nog niet zelf kunnen zien.Dat is niet zo. Ik had m'n (nationale) QR-code direct op de dag dat je 'm kon downloaden. En dat was pas 6 dagen na m'n 2e Pfizer-prik.
Nu is het bij Pfizer en Moderna natuurlijk wel zo dat je al redelijk goed beschermt bent op het moment dat je je QR-code kan krijgen omdat je al 5 weken daarvoor je 1e prik hebt gehad, ook al moet je nog 2 weken wachten tot je optimaal beschermd bent. Bij Janssen kun je al je QR-code krijgen direct na je prik, wanneer de bescherming nog nauwelijks aanwezig is.
Volgens mij wel ja.
@erka, ligt er toch aan wat er met de ziekenhuisopnames gaat gebeuren?
Ik heb de indruk dat er nu veel meer getest wordt door de jongeren en als die al besmet blijken te zijn zorgt dat er niet 1 op 1 voor dat de opnames ook toenemen.
Maar ik ben wel benieuwd waar dit toe leidt hoor.
Volgens mij al eerder. Maar goed, we kunnen inmiddels wel stellen dat de planning van De Jonge van maart (dat iedereen eind van de zomer compleet gevaccineerd kon zijn en half/eind juli de eerste prik) klopt. Het duurde heel lang voor het op gang kwam, maar sinds het draait (half april), draait het ook echt goed, geen geklooi met tekorten, geen gedoe met lange rijen. Het is allemaal heel goed geregeld. En ik was in de RAI en had nou echt niet het idee dat ze op maximaal draaiden...Eind deze maand zou iedere volwassene die wil zijn eerste bescherming moeten hebben.
Gevaccineerden vrijgesteld van eventuele nieuwe lockdown in Duitsland
De Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn heeft gezegd dat mensen die tegen COVID-19 zijn gevaccineerd niet meer in lockdown hoeven bij een nieuwe opleving van het virus. Ook kunnen ze genieten van meer vrijheden dan niet-gevaccineerden.www.nu.nl
Even los van dat dit ook wel een gevaarlijke ontwikkeling is (tweedeling), hoe wil men dit regelen?
Jantje mag voetballen met zijn team, maar 3 teamgenoten niet?
Ik mag wel naar de supermarkt maar iemand anders niet?
Kijk voor bv avondklok of naar buiten mogen of reizen is dit wel te regelen, maar voor een hoop dingen ook niet.
Ja, die snap ik. Dus reizen e.d. gaat wel, maar hoe ga je dat met voetbalteams, klassen e.d. doen???Met een QR code.
Controleren op die QR code. Zo moeilijk is dat toch niet? Of ze het kunnen handhaven is wat anders.Ja, die snap ik. Dus reizen e.d. gaat wel, maar hoe ga je dat met voetbalteams, klassen e.d. doen???
Voor elk voetbalduel moet de scheids dat dan doen? En wat als de scheids geen QR-code heeft?Controleren op die QR code. Zo moeilijk is dat toch niet?
Geen idee.Huh? Wie zeggen dat dan?