Coronavirus 2

Fregge

Well-known member
En dan vervolgens produkten van de schappen pakken, die de klant voor je hebt aangeraakt, en bij nader inzien toch maar weer heeft teruggezet...
Ja lekker man. In je handen niezen, half afvegen aan je broek, een croissantje met de hand pakken om te bedenken dat je toch liever een kaiserbroodje wil
 

Joost

Well-known member
Steeds twee jaargangen per dag die een afspraak mochten maken, maar gisteren opeens maar één 1 (1981) en vandaag helemaal geen.
Ik (1984) had eigenlijk gedacht vandaag wel aan de beurt te zijn, maar nee dus. Hopelijk vrijdag dan.
Het patroon was steeds 1-2-2-1-2-2-1.
Maar in dit geval even een dagje pauze omdat de locaties even vol zitten met gemaakte afspraken. Ik had eigenlijk gedacht zelf vandaag aan de beurt te zijn, dagje wachten dan maar.
 

Forza AZ

Well-known member
En dan vervolgens produkten van de schappen pakken, die de klant voor je hebt aangeraakt, en bij nader inzien toch maar weer heeft teruggezet...
Zolang iemand niet over die producten heen heeft gehoest of geniest, is de kans dat je daardoor besmet raakt nihil.
 

Joost

Well-known member
Minder testen zorgt er ook voor dat de GGD's het voor elkaar krijgen om ietsje sneller wat betrouwbare besmettingscijfers te produceren.
Nog steeds is het aantal na 2 weken 99 tot 100% van wat het uiteindelijk zal zijn, een constant verhaal dus een prima vergelijkingsmogelijkheid.

De waardes die na 5 dagen gemeld worden zijn de eerste dag die behoorlijk betrouwbaar zijn maar die worden steeds completer. Was het eerst nog zo'n 83% dat na 5 dagen bekend was, inmiddels gaat dat naar de 90%. Het laatste bekende echt betrouwbare cijfer is van afgelopen vrijdag en toen was het gemiddelde 2501. Als ik dat door 0.88 deel dan wordt het 2842.

De afname is stabiel rond de 25% dus dat zou betekenen dat we komend weekend een gemiddelde van minder dan 2000 besmettingen per dag zullen gaan bereiken.

Ook in de ziekenhuizen lijkt er gelukkig nog steeds geen enkele stabilisatie in de cijfers te komen.
 

Joost

Well-known member
De IC bezetting blijft hard dalen maar bij de opnames gaat het ietsje minder snel naar beneden. Logisch want de aantal zijn echt klein.

Op dit moment 1108 mensen in het ziekenhuis volgens het LCPS.
Dat waren er 7 dagen terug nog 1512
Dat waren er 14 dagen terug nog 1899
Dat waren er 21 dagen terug nog 2231
Dat waren er 28 dagen terug nog 2551
Dat waren er 35 dagen terug nog 2704
 

Ska P 187

Well-known member
Als Corona daadwerkelijk uit een Chinees researchcenter komt kunnen we dan uiteindelijk de schade verhalen op de Chinese staat daar alles daar via de overheid gebeurt?
 

Ska P 187

Well-known member
Terecht denk ik, maar ik ben bang dat de Chinezen al lang hun (genade) slag geslagen hebben, terwijl het westen maar niet de crisis onder controle krijgt.
Wake me up whe september ends.
 

zwammy

Well-known member
Gelukkig worden de maatregelen niet meer besloten nav de ic opnames, anders was alles al lang open geweest, maar ja, spannend allemaal he
 

SanMark.

Well-known member
En als ze nu net zo fel zijn om de geldstromen in de klimaatscam bloot te leggen, want daar worden op een zelfde manier miljarden verdient door een klein select uitgekozen groepje dicht bij het vuur.
 
Bovenaan